Hotell i Stockholm med bra mc-parkering?

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Helt omöjligt att parkera säkert i sthlm? Har ringt runt till några hotell, men ingen har något parkeringsalternativ för mc. Vissa har nåt garage, men de rekommenderar att hellre stå på gatan är i garaget...

Lite märkligt ändå. I europa var det inga som helst problem med att hitta bra parkeringar på hotellen. Där kunde hojen få stå jämte Ferraris och Maseratis i det låsta och övervakade garaget. Ibland fick den stå med hotellets åkgräsklippare och pingisbord i deras egna skrubb.

Så. Ett tips vore välkommet! Gärna nära centrum.

Kanske inte svar på din frågan, men jag har haft min hoj på gatan i fem år och den har välts EN gång. Surt som fan visserligen, men om du kommer upp med din AT i några nätter så är sannolikheten stor att den får stå i fred.

Det bästa är att parkera där det rör sig (nyktert) folk.

Kanske inte svar på din frågan, men jag har haft min hoj på gatan i fem år och den har välts EN gång. Surt som fan visserligen, men om du kommer upp med din AT i några nätter så är sannolikheten stor att den får stå i fred.

Det bästa är att parkera där det rör sig (nyktert) folk.

Ok. Får väl fundera på det...

Känns jäkligt otryggt bara då det blir så mycket arbete för en skitgrej om nån sabbar något. Förändrad tidsplan, försökring, hitta delar snabbt, självrisk, frustration etc etc...

Märkligt också att det inte finns så många hotell som erbjuder denna service. Finns nåt som heter nordic light designhotell el dyl, de har privat garage, men hotellet i sig är lite smådyrt och för garage skulle de ha 350:-/dygn! Lite väl kanske... I centrala berlin klarade man sig på en hunka, plus att hotellen kostade ca hälften mot sthlm.

Jaja. Det är väl bara att slanta upp!

Ok. Får väl fundera på det...

Känns jäkligt otryggt bara då det blir så mycket arbete för en skitgrej om nån sabbar något. Förändrad tidsplan, försökring, hitta delar snabbt, självrisk, frustration etc etc...

Märkligt också att det inte finns så många hotell som erbjuder denna service. Finns nåt som heter nordic light designhotell el dyl, de har privat garage, men hotellet i sig är lite smådyrt och för garage skulle de ha 350:-/dygn! Lite väl kanske... I centrala berlin klarade man sig på en hunka, plus att hotellen kostade ca hälften mot sthlm.

Jaja. Det är väl bara att slanta upp!
?

Välj hotell, ställ hojen i närmaste parkeringsgarage.

Håller med Kantian...det är väl bara att ställa sig i första bästa p-hus?

Väljer du något som stänger över natten också så slipper du säkert det värsta buset.

Inte för att låta dum eller så men det är väl bara säga till fanskapet på hotellet att du ska ha en plats i garaget. Sen om du ställer en liten hoj i en hel bilplats eller om du rullar in en fet sportbil ska de skita fullständigt i.

Tänk på att det är Du som är kunden och betalar för dig varav de ska vara glada, le och tillmötesgå dina önskemål i den mån de kan.

Hotell Birger Jarl.
Eget garage, precis jämte Polishuset där de även parkerar sina.
Övervakat, så du kan sova lugnt. :fakta

En Africa Twin i hjärtat av Östermalm. Verkligen hett villebråd. :rolleyes:

Ja, om det är en sprojtans sporthoj eller en AT spelar ingen roll när ett drygt fyllo bestämmer sig för att roundkicka omkull den. Det blir exakt lika mycket besvär och självrisker...

Eller har jag fel?

Hotell Birger Jarl.
Eget garage, precis jämte Polishuset där de även parkerar sina.
Övervakat, så du kan sova lugnt. :fakta

Tack för tipset! Kollar upp det genast! :tummenupp

Last edited:
Ja, om det är en sprojtans sporthoj eller en AT spelar ingen roll när ett drygt fyllo bestämmer sig för att roundkicka omkull den. Det blir exakt lika mycket besvär och självrisker...

Eller har jag fel?

Fyllon på Östermalm blir avrättade kl 22:00 prick. Tror du folk som bor där tolererar vad som helst?

First hotell Amaranten har eget garage om jag inte minns fel, finns även MC-parkering utan för Kungsholmens rådhus som ligger tvärs över gatan.

Borde vara lugnt, visst oturen kan vara framme men samtidigt så kan det hända i ett garage också.

Tror inte det skall vara någon större fara.

Gäller det någon enstaka natt kanske jag kan bistå med mitt garage men det lär ju inte ligga brevid ditt hotel.

Parka du och sov gott, är du orolig kan du ju alltid sätta fast den i kätting i något. Orkar du inte släpa på en i packningen så köp en på Claes Olsson (ca 150-200kr med hänglås) och nyp fast din hoj som extra säkerhet.

Eller har jag fel?

Fyllon på Östermalm? Möjligtvis en och annan överförfriskad societetskärring men that's it. :D

Jag skulle sova lugnare med hojen på gatan där än i garaget på Söder (där vi förövrigt haft inbrott).

Hotellet mitt emot Centralen, runt hörnet från McDonalds vasagatan hade dom parkerat hoj precis vid entrén, visst kan fyllon springa där också fast dom ser bra från reception.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick