Hotta upp min Honda CBR 125R

Cynic

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Kawasaki ER-6N -07
Hej, som rubriken lyder..

Tog mitt körkort 6/8 -08 och hojen är en -04

Jag skulle vilja att den gick lite fortare, inte för att jag skulle köra för fort utan för att jag ska slippa pressa den hela tiden.

Någon som har ett förslag?

Last edited:

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
köp en 2-taktare :tungan

Laddrack: HAHAHA, klockren:D

Cynic: Sry kunde inte låta bli..:tungan :rolleyes:

Kolla på motorn finns det inte Högkomps topp, 180cc kit, eller såna saker? vet inte hur mycket portning ger på små 4-taktare men det är ju kanske ett alternativ?:tummenupp

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Finns en som trimmat CBR 125 tidigare. För 10k fick han typ 5 hästar. Han hade vassare kam, större ventiler, större cylinder, helsystem.

Inte 100 på något av ovanstående

speedmonster

bonn råtta
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
honda nsr125r -89
om du inte vill ligga och varva sönder den är väl det bästa att bara dreva den? dvs om den orkar det. men 2 kugg större fram skulle den nog orka och du tjänar ca 10 km/h det borde väll stämma?

Cynic

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Kawasaki ER-6N -07
varför ens köpa en cbr om man vill trimma? :va

Bra pris och den verkade bra.

om du inte vill ligga och varva sönder den är väl det bästa att bara dreva den? dvs om den orkar det. men 2 kugg större fram skulle den nog orka och du tjänar ca 10 km/h det borde väll stämma?

Måste ju ligga på 4an och full gas för att accelerera, 5an och full gas saktar bara ned, så det kan nog vara ett alternativ.

Last edited:

speedmonster

bonn råtta
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
honda nsr125r -89

Måste ju ligga på 4an och full gas för att accelerera, 5an och full gas saktar bara ned, så det kan nog vara ett alternativ.

men om den inte orkar på 5an så borde du nog inte kugga den mer,, testa dreva ner 1 kugg istället så kanske den orkar på 5an också:yoparty

Jeppsters

4-Takts Grabb
Gick med
15 Jun 2008
Hoj
Honda CBR 125 07

hur kör du?:tungan min tar det sista 10km/h på 5an även när när jag inte hade helsystemet på

Cynic

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Kawasaki ER-6N -07
hur kör du?:tungan min tar det sista 10km/h på 5an även när när jag inte hade helsystemet på

Syftade på när jag försökte köra 110km/h

Kommer inte ihåg ifall 07orna hade bättre motor, min är bara på 9kW enligt Vägverket.

Last edited:

Laddrack

Busmört
Gick med
30 Oct 2007
Hoj
KTM exc 125 sm(SÅLD) Kawasaki KMX 125-02
om du vill ha effekt på ett enkelt sätt då är de nog att sälja o köpa 2-takt.
om du nu inte vill punga ut massa pengar för några ynka hästar.
skönare o köpa en rs eller liknande där du tar bort en strypning och vips så går du från 15 hk till runt 30 helt gratis:tungan

Cynic

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Kawasaki ER-6N -07
om du vill ha effekt på ett enkelt sätt då är de nog att sälja o köpa 2-takt.
om du nu inte vill punga ut massa pengar för några ynka hästar.
skönare o köpa en rs eller liknande där du tar bort en strypning och vips så går du från 15 hk till runt 30 helt gratis:tungan

Mjo, dock har jag ju bara A1 kort, 125 cc och 11kW

Cynic

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Kawasaki ER-6N -07
Någon som har en ide vad man kan göra för att ta sig förbi rödljus, de slår inte om ifall man kör efter 21, det kör väldigt få bilar då. Har för lite magnetism eller vad de nu känner av...

Jeppsters

4-Takts Grabb
Gick med
15 Jun 2008
Hoj
Honda CBR 125 07
Någon som har en ide vad man kan göra för att ta sig förbi rödljus, de slår inte om ifall man kör efter 21, det kör väldigt få bilar då. Har för lite magnetism eller vad de nu känner av...

Har också det problemet ibland men när det har varit rött ett tag så kollar jag noga åt båda hållen och bakåt :tungan och är det fritt så är det bara att köra :D

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
För att 2 takt låter som en moped och kostar 100 ggr mer om du ska ha nåt bra/nytt, desutom slits dom fortare

Kanske för att en moppe är en 2-takt pucko...

Och det är 200 gånger roligare.

Om du ska köra hoj för att vara ekonomisk så tänker du fel.

Skarp92

Hojåkande bushman
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
För att 2 takt låter som en moped och kostar 100 ggr mer om du ska ha nåt bra/nytt, desutom slits dom fortare

kolla på ett antal 500cc 2-takt så kommer du nog respektera 2-takt mer :rolleyes:
och sen vad menar du med att det "kostar 100 ggr mer om du ska ha nåt bra" :va jag gav 13k för min RGF, den har över 30 hk och gör över 160 :tummenupp
billigt och bra

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...