HTC one M8 toolkit, någon som använt och vill guida lite?

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Måste fixa till lite i mobilen och det går inte utan att roota, har aldrig gjort något liknande innan men tänkte ge mig på det.

Finns ett toolkit, https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2694925 vilket verkar ok, är det någon som testat det och kan ge typ en "steg för steg"?

Eller har något annat enkelt program?

Anledningen är att det är ett AT&T-moderkort i nu, enda jag hittade när jag letade då mitt rasade efter garantin gått ut, och de har tydligen för vana i staterna att med programvara blocka ut användaren från apn-inställningarna och till det finns inga lösningar annat än att roota telen tydligen så man kan förbigå blocken.

Telen är öppen och med ok IMEI, allt funkar som det ska, förutom apn-inställningarna då, wifi, ringa, sms funkar men internet och mms är det kört med.

Säger "Tackar Tackar Tackar" på förhand om någon vill ta sig lite tid och hjälpa mig. :)

Vill lixom ha internet i den, var ju därför jag tänkte fixa den från början...

iNK

Stolt dalmas, Stolt Moring
Gick med
7 May 2016
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
Testat att flaha om den? inte 100 på att det kommer att funka, men värt ett försök.

Vilken android har du i den nu?

He rik

Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Vill helst inte göra något alls men är ju tvungen om jag ska få den att funka och att roota är väl det som påverkar minst samtidigt som risken att sabba något är ganska låg.

Hur vet man vilken android?
Står 6.0 i om, är det rätt?

iNK

Stolt dalmas, Stolt Moring
Gick med
7 May 2016
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
Gå in under inställningar och sen "om telefonen eller om enheten) står det, brukar vara nästan längst ner.

Sen är det skillnad på tex 6.0 och 6.0.1 så dubbelkolla noga innan du letar reda på någon ny mjukvara, då i vissa fall så kan uppdateringen sluta fungera/strula. Så drar du ner en gammal så kan du bli fast med det. Om man inte vill roota om den igen såklart. En fördel är så klart att man tar den senaste som telefonen kan ha (i ditt fall senaste 6.0.x) då den inte kan ha 7.0(.x)

Och ta en europeisk mjukvara så du inte slänger in en från "andra sidan pölen" ;)

Last edited:

He rik

Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tja, efter lite fipplande så löste det sig med apn-spärren ändå.
Eller, den finns fortfarande men det går att gå förbi den iaf. :)

Antingen en miss av programeraren eller så finns möjligheten inlagd utan att meddela det, knepigt bara att det inte kommit ut och jag har sökt men finns inget annat än flasha/roota/byta som alternativ.
Bara lägga till ny apn men Inte spara för då spolas den, bara backa ur så autosparas den istället och väl där med default inskrivet så tar den över. :)

Men nu funkar inte kameran istället, antingen något som hoppar isär när jag klämmer ihop den eller att chassit klämmer någonstans så den tappar kontakten, funkar delad (vilket Inte är det lättaste på denna modellen.. :mad: ) men hopsatt så funkar bara främre..., verkar vara standardfel på M8 om man googlar lite så det kan ju vara mjukvarurelaterat med och det bara varit slumpen att den funkar delad.

Orkar inte nu så jag tar semester och forsätter senare. :)

Många säger "köp ny" men jag tycker det är lite kul att pilla med så jag kör på. :D

He rik

Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Får väl avsluta denna tråden, gillar inte oavslutade trådar!

Efter några timmar och 3 delningar av telen, börjar bli lättare att få isär nu..., så hittade jag även kamerafelet, var en flex-kabelkontakt som inte var riktigt frisk.
Klämde, bröt och tryckte så jag trodde jag skulle avliva hela skiten några gånger..

Kameran fungerade alltså perfekt när telen var delad men så fort jag tryckte på bakstycket så funkade inte den bakre, svart bild några sekunder sen stängde appen, precis som för massor andra jag googlat fram.

Var småjävligt att hitta då jag var tvungen att trycka på rätt ställe på kabeln samtidigt som jag startade kamera-appen för att kunna återskapa felet, med appen igång så (upptäckte jag när jag hittat felet) frös bilden bara när jag tryckte och fortsatte sen som vanligt när jag släppte så jag missade säkert det några gånger.

Nu byggde jag upp ett stöd efter kontakten så när bakstycket klämmer till kabeln så blir brytningen i kabeln istället för kontakten och det funkar. :)

Funderar på om det inte är den kontakten som är det stora felet på denna modellen då Många haft samma fel med exakt samma symptom, vet dock ej om de försökt öppna den då.
Har bara hittat en som öppnat den i samband med skärmbyte då kameran funkade öppnad men med bakstycket på så funkade bara främre kameran så helt säker är jag ju inte men det finns ju en rätt stor möjlighet iaf...
Man skulle kanske samla på sig några med kass bakre kamera och testa.. :)

Vad vill jag säga med detta då?
Jo, ge inte upp så jäkla lätt, finns en tillfredsställelse i att fixa något man inte få någon annanstans, i synnerhet när det inte går att fixa.
Alla, inklusive internet!, säger att det inte går, jag håller Inte med! :D

"Hur gammal är telen"
"2år"
"Bara kasta och köpa ny, de håller inte längre"

För mig är 2år på en 8000kr tele alldeles inåthelvete för dåligt, jag vägrar! :D

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning