"HTPC" av iPhone 3GS?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag sitter här och funderar på ett nytt litet projekt med ett mediacenter i huset (läs vardagsrummet). Vi behöver nån typ av HTPC, mediaspelare eller AirPlay/DLNA-server som är kopplad till TV:n och stereon så man kan köra typ Netflix eller HBO schysst och helst vill jag slippa köpa så mycket nya prylar.

Helst, som topic antyder, skulle jag vilja köra min gamla iPhone 3GS som nav och ha den som AirPlay- alt. MiraCast-server. Ljudet är ju inga problem men finns det nåt sätt att få video ut till TV:n från den? Back in the day, när iOS3 var grejen gick det ju (väl?) att koppla luren till TV:n och tuta och köra men nu verkar det inte funka längre. Jailbreak, byta OS eller vadsomhelst är en lösning, jag har inga problem att flasha och leka med telefonskrället, den kommer ändå att åka på Blocket om det här inte går att lösa.

Tips? Idéer?

widescreen

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2012
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Det du söker finns såklart. Apple Tv är burken som du efterlyser.
Priset är under tusenlappen.

Kolla minhembio.com för mer info.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Det du söker finns såklart. Apple Tv är burken som du efterlyser.
Priset är under tusenlappen.

Kolla minhembio.com för mer info.

Det är ju inte alls vad jag söker, jag vill att min 3GS ska vara Apple TV så jag kan strömma film till den via nån av de nyare lurarna i hushållet. Apple TV är på tok för enkelt... ;)

widescreen

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2012
Hoj
-08 Honda CBR1000RR
Det är ju inte alls vad jag söker, jag vill att min 3GS ska vara Apple TV så jag kan strömma film till den via nån av de nyare lurarna i hushållet. Apple TV är på tok för enkelt... ;)

Nu är jag inte riktigt med. Du vill kunna strömma film till en tv från typ Netflix samt spela musik?
Du vill kunna styra det via din lur? Allt detta funkar ju via Äpple Teven förutsatt att du har en iPhone då.

Går helt säkert att göra det som du vill med din 3GS men med begränsad upplösning och eventuellt framedrops .

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping