http://www.x3mseller.com

Suzuki GS500F

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
2005 Suzuki GS500F
Hejsan!

Jag är ny inom MC körningen och ville ha ett billigt allvädersställ, köpte det på http://www.x3mseller.com. Enligt min åsikt så är det bara skit de har där, innefodret gick sönder efter några månader, dragkedjan i byxorna pajade oxså. Har varit i affären i Trollhättan och provat en mängd olika kläder och stövlar och det känns som om det flesta är väldigt dåliga! Har någon en annan åsikt så skriv gärna det, men jag rekomenderar att ni köper riktiga kläder någon annanstans.

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
När det kommer till säkerhetsutrustning bör man inte snåla tycker jag. Satsa lite mer pengar på utrustningen och få grejer som verkligen lever upp till förväntningarna. Kom ihåg att de kan rädda liv när olyckan är framme!! '

:)

Mvh
Dio

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Varför inte köpa erkänt bra grejer, (märkesprylar?) på nätet? Kan garanterat spara en hacka på det. Många inklusive mej själv som köper från t.ex. tyskland (fcmoto, mlol, louise, etc)

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
-
Mitt Berik-ställ har släppt i någon söm så jag tror inte det är någon större skillnad mellan märken. Allt sys väl i afganistan ändå...

Last edited:

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Det bästa är att gå till en butik, klämma och känna på prylarna och sedan isf hämta hem det från nätet. Då känner man själv om man kan snåla och köpa just det stället eller om man skall satsa på att hitta ett dyrare av mkt bättre kavlitet på nätet som man också hittade i butiken.
Kläm och känn är bästa tipset! Känner du att du är tveksam så strunta i det plagget och ta det som du skulle känna dig mer säker i. Ibland kan man hitta riktigt bra grejer till en billig peng, men inte så billigt att man blir tveksam över kvalitén. Kvalitet och skydd kostar om du skall ha nya grejer!
Frågan du skall ställa dig är istället..är det värt att om du överlever en olycka, vara sjukskriven en längre tid och förlora en massa pengar och/eller ha men för livet, enbart för att spara in lite på skyddet och kvalitén?
Jag har själv vurpat genom en sk highsider på gatan. Jag hade ett allvädersställ från Dainese då och övriga skydd också. Jag klarade mig med ett brutet nyckelben, några sprickor i revbenen, en stukad tumme och en yrsel som höll i sig i två veckor. Jag är oerhört glad över att jag inte tummade på utrustningen! Stället fick försäkringsbolaget kassera. Det gick inte att göra ngt åt eftersom det var såpass uppskrapat. Hjälmen såg ännu värre ut och handskarna hade carbon på både knogarna och fingrarna. På ena handen blev just dessa ställen uppskrapade också. Därför rekommenderar jag dig också att ha handskar med bra skydd dessutom.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Varför inte köpa erkänt bra grejer, (märkesprylar?) på nätet? Kan garanterat spara en hacka på det. Många inklusive mej själv som köper från t.ex. tyskland (fcmoto, mlol, louise, etc)

Med tanke på att euron är hög och pundet är lågt är England ett väldigt bra alternativ just nu. Finns många tusenlappar att tjäna.

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska