"Hulligantråden" nu även med en "poll"

Har du medverkat i hulliganliknande aktiviteter i samband med ett idrottsevenemang?

• Antal röstningar
    0

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
V-Rod
korvgubbe skrev:
2168317 Huliganerna syftar jag på.. Bunta ihop och slå ihjäl! nakCskÅt, ut med packet!

:mad: :mad: :mad:

Varför då? är det inte skönt att få gå och se "sitt" lag spela efter en hård arbetsvecka och sedan efter matchen få dänga någon på käften.
Så man blir av med all frustration man samlat på sig efter en taskig uppväxt, många dåligt betalda timmar på sitt arbete m.m.............

Mr_White

Medlem
Gick med
17 May 2004
Hoj
Triumph Daytona 955i -01
Dagens huliganism i samband med idrott drabbar sällan en vanlig svensson.
Det va mycket värre på 80 & 90-talet.

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
V-Rod
Mr_White skrev:
2168322 Dagens huliganism i samband med idrott drabbar sällan en vanlig svensson.

Yes box!

Idag är 99% av "samlingarna" (bråken) förbokade möten mellan respektives lags "firmor".

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Jag vill inte svara i en öppen poll. :5sure

Mr_White skrev:
2168322 Dagens huliganism i samband med idrott drabbar sällan en vanlig svensson.
:fakta

Som att vissa fans som påstod sig ha gått på varenda match under 15-20 år sa att derbyt AIK-bajen 2004 (då AIK-fans försökte storma planen) var de värsta de varit med om. Bah.

Last edited:

David Lundin

Hade Jehu levat idag hade han kört hoj!
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
VFR 750 -95
Om några "firmor" åker ut i skogen och slåss är det väll upp till dessa (läs idioterna) att göra det, men vid macherna får det bara inte förekomma. Det ska gå att ta med barnen och kolla på fotboll utan att vara rädd för att det ska vara stökigt.

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Slagsmål har inte på planen/läktaren att göra :ajjabajja . Däremot tycker jag att polisen ska sluta med att avstyra de bråk där de olika grupperna kontaktat varandra och bestämt en plats för att slåss. Så länge det är på en äng eller var fan som helst utom mitt bland vanligt folk. Då kunde de banka skiten ur varandra utan att skada andra. Kanske kan låsa in dom någonstans där de kan ha riktigt mysigt tillsammans :tummenupp

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Vem minns inte den gamla goda tiden med avsågade hockeyklubbor på gullmarsplan innan derbyna på hovet...

:rolleyes:
Ja, jag har oxå varit ung och dum

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jessan skrev:
2169388 Slagsmål har inte på planen/läktaren att göra :ajjabajja . Däremot tycker jag att polisen ska sluta med att avstyra de bråk där de olika grupperna kontaktat varandra och bestämt en plats för att slåss. Så länge det är på en äng eller var fan som helst utom mitt bland vanligt folk. Då kunde de banka skiten ur varandra utan att skada andra. Kanske kan låsa in dom någonstans där de kan ha riktigt mysigt tillsammans :tummenupp

IOFS har jag inget emot att idioter slår idioter, men det kostar dels polisiära resurser och sedan sjukvårdsresurser.
Om någon av idioterna dessutom dör kostar det en jävla massa att utreda saken.
Om dom nu är idrottsintresserade och gillar att slå/få på käften, varför inte börja med boxning, då sker själva slåendet på käften under kontrollerade former, och en opartisk domare utser segraren.
Dom kan ju ha en turnering med två lag, AIK och Hammarby boxning, där dom bästa ur varje parmatch går vidare eller nåt...

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
newstead skrev:
2169422 Vem minns inte den gamla goda tiden med avsågade hockeyklubbor på gullmarsplan innan derbyna på hovet...

Back in the days... Tiden då alla i skolan såg upp till terror-tommy.

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
zx10r -08
det finns väl inget bättre än att ta några öl med polarna och dundra in gamla hederliga "hooligans" i videospelaren och bara njuta :3freak

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
newstead skrev:
2169422 Vem minns inte den gamla goda tiden med avsågade hockeyklubbor på gullmarsplan innan derbyna på hovet...

Hockeyklubbor? Klöste ni varandra också? :rofl

Hockeyklubbor, vad fånigt. :lol

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
newstead skrev:

Vem minns inte den gamla goda tiden med avsågade ärtrör och frysta!!!! ärtor på Bredängs IP i augusti -93.....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kuddkriget på Ormstagården 1992?
Galningarna från Åby Gärde drabbade samman med Haga Gangstaz. Ormsta Niggaz och Ekeby Gliderz gick segrande ur striden. Vilket blodbad.

Kottkriget i Vallentuna 1984?
Någon som minns? Ingen utomstående blev skadad, bara horder av frustrerade 5-åringar som med all kraft skickade iväg missiler bestående av både gran- och tallkottar.

Vattenkriget på Hammarbacksskolan 1995?
Det var no mercy, killar, tjejer - alla drabbades. Hemrummen blev avstängda, vattnet stängdes av. Vaktis var skitförbannad, hot om avstängning. Living on the edge so to speak.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...