Hundar och Glassbilen......

Millis

Fd. Pink_dreams
Gick med
20 May 2005
Varje Torsdag när Glassbilen kommer så är det som att bo med en vargflock hemma här.. :confused:
Jag har en liten Cockerspaniel och min inneboende har också 2 hundar..
När dom hör den "fina truddelutten" som glassbilen spelar så ylar alla hundar.

Nån som har samma "problem" som jag? ELler är dom helt enkelt Dumma i huvet?
Antar att det är dom höga tonerna dom reaggerar på..
Eller? Nån som vet? :arsele

Det är nog inte glassbilen som det är fel på. Det är lungt dina hundar. Se det som jag gör. Vem var här först? Glassbilen eller hunden? Helt klart glassbilen, den har ju funnits sedan urminnestider..

Pink_dreams skrev:
Hahhaa Okej!
Så det är ett vanligt fenomen?
mycket. :D
Barns springer ut framför glassbilar, Grisar försöker att springa ifrån dom. (Tror faktiskt att en fullvuxen gris springer över 50knyck på dom där larvigt korta benen)

crashtestdummy skrev:
mycket. :D
Barns springer ut framför glassbilar, Grisar försöker att springa ifrån dom. (Tror faktiskt att en fullvuxen gris springer över 50knyck på dom där larvigt korta benen)

Hahahhahaah!
Men det måste ju ha nåt med dom höga tonerna att göra...

Dom tycker även att polissirener är kul att yla till..

Mest drygt med tanke på grannarna.. Men dom lär väl vänja sig dom med:)

Vår flock ylar också! Högt! De blir helt och hållet vilda och oregerliga! Fast, de är barn..människobarn alltså ;) Två av flickorna (8 och 6 år) handlade igår, för sina egna pengar.. 6-åringen var lycklig..deklarerade glatt att hon köpt glass för 80 kronor... :brinnerup

Men för att besvara din fråga, En del av mina hundar har reagerat på just glassbilen! Inte alltför ovanligt!

Min hund har aldrig ylat. :3freak Skäller gör hon knappt en handfull ggr om året. Jag har aldrig ens lyckats lära henne skälla på kommando. Skulle tycka det var trevligt om hon kunde tala om för mig när glassbilen kommer(eller t.e.x. att det knackar på dörren), men hon föredrar att ligga och sova på sin kudde såvida hon inte försöker leka med kaninen. :gnissla

Ska vi byta hund glassbilsdagarna? :tomten

Dennis75 skrev:
Hallååå!! Fattar du inte att hundarna vill ha glass!! :)
det var faktiskt en hund som satt så vakert han kunde när jag var där. då sa matte att han brukade få en glass av förra killen som körde. detvar ju bara att leta fram en pinne och ge till hunden. bedjande golden retreiverögon säger man inte nej till så lätt :D

Anneli skrev:
Min hund har aldrig ylat. :3freak Skäller gör hon knappt en handfull ggr om året. Jag har aldrig ens lyckats lära henne skälla på kommando. Skulle tycka det var trevligt om hon kunde tala om för mig när glassbilen kommer(eller t.e.x. att det knackar på dörren), men hon föredrar att ligga och sova på sin kudde såvida hon inte försöker leka med kaninen. :gnissla

Vi kan byta, min är livrädd för glassbilen :3freak En riktig kamphund..... Fast han skäller iofs ett skall per vecka så i det avseendet är han kanske inget för dig.

Skönt med en hund som inet skäller:)
Dock skä'ller väl Frasse ibland men inte så fruktastvärt ofta..

Vad har du att byta med :D

Anneli skrev:

Eller: "Nu lurar vi barn, nu lurar vi barn på deras veckopeng" :)

floodi skrev:
Anledningen till att hundarna skäller och ylar är för melodin.

"Melodi"

"Nu lurar vi barn , nu lurar vi barn , med våran glass reklam.

:hihi

Ja barn som barn :)
Frasse e ju min bebis.. Fast lite hårigare antar jag:)

Nienna skrev:
Vår flock ylar också! Högt! De blir helt och hållet vilda och oregerliga! Fast, de är barn..människobarn alltså ;) Två av flickorna (8 och 6 år) handlade igår, för sina egna pengar.. 6-åringen var lycklig..deklarerade glatt att hon köpt glass för 80 kronor... :brinnerup

Men för att besvara din fråga, En del av mina hundar har reagerat på just glassbilen! Inte alltför ovanligt!

OLJEKYLD GSXR skrev:
Vi kan byta, min är livrädd för glassbilen :3freak En riktig kamphund..... Fast han skäller iofs ett skall per vecka så i det avseendet är han kanske inget för dig.
Vore det inte för att jag tycker det ser ut som om din hund vill äta upp mig så kanske jag hade övervägt det hela, för honom behöver man förmodligen inte bära runt på promenad. :3freak

Millis skrev:
Vad har du att byta med :D
Hon blir 14 nästa vecka, och är halvblind, hör dåligt, är något senil och luktar inte så gott, min lilla papillondam. :tomten När hon inte försöker leka med kaninen ligger hon för det mesta och sover på någon av sina kuddar. :angel

Anneli skrev:
Hon blir 14 nästa vecka, och är halvblind, hör dåligt, är något senil och luktar inte så gott, min lilla papillondam. :tomten När hon inte försöker leka med kaninen ligger hon för det mesta och sover på någon av sina kuddar. :angel

En pensionär helt enkelt:)
Ska försöka lära av dom det där beteendet.. Jobbigt är bara att man oftast inte är hemma när den kommer :(

Jag tror att det är fel på glassbilen. Den rasade ju första dagen jag körde den...

Skulle rejsa med en polare och sen bara small det utav helvete :D
Vi skrattade rätt bra båda 2.

Så det är inte hunden alltså hehe.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...