Hur är läget där ute?

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Här är det som vanligt full fart. Säsongen närmar sig :) 72 dagar kvar till 1:a April och påställning av gathojen. Alla projekten rullar också på. Har fram till nyår gjort gathoj av gamla racehojen. Plockat av allt utom ramen och svingen och satt tillbaka allt som jag lade undan när jag gjorde racehoj av den. (Faan va fin den blev). ETECH har assisterat med att uppdatera och ändra en del på hemsidan och fixat nedräknare, gästbok mm. Sajten kommer också att fortsätta uppdateras med nytt fotoalbum, lite annan layout mm. ATEA har självklart levererat datorerna vi kör på. Nu börjar också allvaret med nya racehojen. Racelacken håller på att sättas av Sundsvallslacken och Linda på flickan.com. Håll utkik på hemsidan för jag kommer framöver att lägga ut lite "PreViews" på hur hojen kommer att se ut. De har ju som sagt ganska fria händer så det blir en överraskning för mig också hur den slutligen kommer att se ut :) Efter detta skall den till Profildekor för strajpning av sponsorloggorna mm. På utrustningssidan har jag hos Moped & Motortjänst inhandlat nya handskar och stövlar till säsongen 2006 samt ett gäng resevdelar till nya hojen eftersom jag har en tendens till att marksyna lite då och då :) Sundsvalls Gummiverkstad och Bridgestone håller också på att göra sig förberedda för första däckleveransen som skall komma nästa månad så här är det full rulle på alla håll och kanter. Vad håller ni andra på med då? Skriv och berätta vad ni gör för skoj.

Last edited:

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Slog på stort förra veckan, lackade om cykeln, allt utom underkåpan.

Gick åt 1,5 sprejburkar från biltema, ett lackslippapper från classe, lite tinner, ett gammalt lakan samt frystejp från köket.

Dyrt med puts på grejerna, :hihi

Lars_Jo

Medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
GSX-R 1000 Racehoj och en Honda CR250 crosshoj
Har för tillfället motorn urplockad och skruvat lös toppen, fick för mig att det var dags att slipa in ventilerna. Borde väl inte behövas redan men tycker det ser ut som det läckt i ett par insugsventiler.

Skaffat en uppsättning extrafälgar, nya bromsskivor via gruppköpet här på sporthoj är väl snart på väg.

Skaffat lite reservdelar ifall man skulle krascha i sommar… antagligen fel saker när det väl händer, men tanken är väl bra i.a.f.

På önskelistan finns styrdämpare och massor med däck!

Du får slänga upp ett par bilder på före och efter omvandlingen från race- till gathoj igen

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Hojen står och sover under ett lakan..... Nu är det skotern som gäller :tummenupp och ingen tanke på sommar och hojåkning finns :D

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Har investerat i "ny" hoj med extrafälgar och lite krasch delar samt köpte en buss i höstas.

Den gammla trotjänaren ska säljas under våren, någon som är intesserad av en gsxr 750 00:a för 39900kr?

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Abloy skrev:
Slog på stort förra veckan, lackade om cykeln, allt utom underkåpan.

Gick åt 1,5 sprejburkar från biltema, ett lackslippapper från classe, lite tinner, ett gammalt lakan samt frystejp från köket.

Dyrt med puts på grejerna, :hihi
Faan skall du överge "rat-bike" stuket :hihi

Lars_Jo skrev:
Skaffat lite reservdelar ifall man skulle krascha i sommar… antagligen fel saker när det väl händer, men tanken är väl bra i.a.f.

Du får slänga upp ett par bilder på före och efter omvandlingen från race- till gathoj igen
Håller med. Man har alltid fel grejer men bättre att ha nåt än inget alls.
Jo några föhandsbilder blir det i alla fall

Tomasol skrev:
Hojen står och sover under ett lakan..... Nu är det skotern som gäller :tummenupp och ingen tanke på sommar och hojåkning finns :D
Skoter skulle vara underbart att också ha. (Polarna tjatar att jag skall skaffa) men för mig så är det prio på hoj just nu.

norrlansguld skrev:
Har investerat i "ny" hoj med extrafälgar och lite krasch delar samt köpte en buss i höstas.
KUNGLIGT med ny hoj. Ja man behöver uppgradera lite ibland. Så resonerade jag också. Buss är också grymt bra att ha. Få väl se om det flyttas upp på min investeringslista också.

Daniel-San

rajraj
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
KTM 450 EXC -07 / CR 250 -01
KennethN skrev:
Vad håller ni andra på med då? Skriv och berätta vad ni gör för skoj.

Hojen står och väntar på att få komma ner på marken...
640x480_DSC00026.JPG

I övrigt vet du vad jag gör
IMG_8299.jpg

IMG_8349.jpg

IMG_8237.jpg

:D :D :D

/Daniel

Daniel-San

rajraj
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
Daniel-San skrev:
Jeeeeeeeeeeeee, men visst köpte du en släde du med va?

Nu är det ju snö här nere i Sundsvall med så nu kan man ju åka lite här nere med. =))

Hm man kanske rent skall ta ner skotern? =)) Har du nån bra åkning att bjuda på Tomasol?

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Ja som vädret är nu så är det nog skoter som gäller och säsongen känns lite längre bort än för några dagar sen :(

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Daniel-San skrev:
Hm man kanske rent skall ta ner skotern? =)) Har du nån bra åkning att bjuda på Tomasol?

Jag har mest åkt uppe i Ånn men jag håller på och lär mig lederna här runt trakterna nu då det finns snö här, så helgerna är bokade en tid framöver :D Imorrn blir det Njurunda och skoterns dag, söndag ej bestämt än kanske utåt Timrå men åkning blir det :hihi

Bara att hojta till om du ska med nån gång.

Nån snö i dina hemtrakter då?

Daniel-San

rajraj
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
Tomasol skrev:
Jag har mest åkt uppe i Ånn men jag håller på och lär mig lederna här runt trakterna nu då det finns snö här, så helgerna är bokade en tid framöver :D Imorrn blir det Njurunda och skoterns dag, söndag ej bestämt än kanske utåt Timrå men åkning blir det :hihi

Bara att hojta till om du ska med nån gång.

Nån snö i dina hemtrakter då?

Näe, det är som halvklent, hade denna snön som kommer här nu så hade vi ju haft en hel del men det har inte kommit många centimetrar hemma de sista dagarna.... Verkar vara en snöfri zon?!?! I övrigt är det ganska snösäkert.. :3freak :3freak :3freak

Blir det inga fjällresor?

Abloy skrev:

Jaa sån där höjd skulle man haft med R1:an med. =)

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Lite underhåll blir det mest, hyrde in ett proffs att justera ventilerna, har just meckat isär gaffeln :confused: ,himla massa saker där va :gnissla . Förmodligen får man krypa till korset å be nån sätta i hop den :tungan , meckarmongo :fakta som man är. Annars funderas det nog på nån avancerad lackning ala tema, 3 burkar för en 100-ing verkar rimligt, förmodligen blir det ideerikt och mattsvart :yoparty . Det mesta av degen lär hamna på dessa jävla däck. Jo när vi talar om detta så kan jag kolla runt lite om ett gruppköp (ni som ej har handlat ännu) eller om nån har nån bra kontakt så hakar jag på såklart. Nu i denna jävla tid av året får man ju snåla som en bäver. Jo en liten fundering bara, va faan äre me vädret har snöat typ 5 meter :ätapiller. Harebra era galningar, får säga till er som frugan brukar säga innan man åker iväg till banan å gasar " kör inte så fort nu" då kanske man hinner med nåt varv i alla fall. Men kul ska vi ha i alla fall, tur att man inte är så mycket för bibliotek å sånt. :tummenupp inte mycket som slår en hel-dag på en bana med alla positiva människor där. :Bugar Faan snart börjar det. :banana

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Hojen står och väntar på en nyrenoverad motor som verkar ta sin lilla tid. tur att det är vinter.
Siktet inställt på en nyare maskin till sommaren! :yoparty

I övrigt så håller jag på att fila på en dämpare till en R1 som ska sitta på bilen. Mest för att lindra abstinensen men vem vet.. kanske skapar en trend :rolleyes:

Bifogat

• PB200022.JPG
    PB200022.JPG
    136 KB · Visningar: 97
Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...