Hur öppnar man dessa bilder?

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Verkar vara hans plan, att man inte ska kunna spara dom utan att pröjsa. Funkar inte här heller.

blozzor

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2012
Hoj
Kawasaki ER6-N 08
Det är meningen att du inte ska kunna spara dom. Det finns något som heter "copyright" vilket betyder att fotografen äger rätten till bilderna och du får betala om du vill ha dom.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Det är meningen att du inte ska kunna spara dom. Det finns något som heter "copyright" vilket betyder att fotografen äger rätten till bilderna och du får betala om du vill ha dom.

Jo, jag fattar det. Men ändå...

e-Lindén

Fixar och donar
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
Yamaha R1 -07

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj

Hmmmm... det är vid sådana här tillfällen jag känner mig RÄTT dum! Men jag löser det inte! Din bild är i jpg men min i gif!

Den här bilden finns ju på sidan.
http://www.sdpics.com/cgi-bin/e-sto..._Gp_-_Fast_Medium&image=A64H0008.jpg&img=&tt=

Sedan säger du att jag ska gå till "bild info sedan leta fram bakgrundsbilden och ta den addressen, annars bara o PrSc"

Bild info, är det detsamma som egenskaper? Och "leta fram bakgrundsbilden"??? Och "annars bara och PrSc"... antar det betyder Print Screen? Men hur gör jag?

Som sagt, jag är bra på mycket men inte detta!

e-Lindén

Fixar och donar
Gick med
25 Sep 2008
Hoj
Yamaha R1 -07
http://www.sdpics.com/ImageFolio43_...ide_Day~2~Green_Gp_~_Fast_Medium~A64H0008.jpg

Har mozilla firefox, 1: Ta fram den bild du vill ha. 2:Högerklicka 3:Visa bildinfo 4: Kommer upp en "popup-ruta" Välj mellan Address och Typ. 5: Ta den som kallas "Bakgrund", ses även på förhandsgranskaren under, spara direkt där eller kopiera addressen och ny filk sen spara.

EDIT: Hoppas det löste sig för dig:) min länk ska vara din bild.

Last edited:

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
han har lagt en 1x1 trans. gif över bilden, leta bara upp rätt bild så är det en baggis att spara.
Dock är dom små och med vattenmärke, men som snyltare kan man inte vara för kräsen.

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Man ska inte ha det man inte har råd med.. Har fotografen tagit bilder som han anser att han vill ha betalt för om någon annan ska ha dom så ska han också ha betalt. Det är inte dina bilder. så är det bara..

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
han kunde ju haft lite rimliga priser tycker man. nu vet jag inte vad aus dollar står i men 25 dollar för en kopia av originalfilen??

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Har man råd att åka till andra sidan jordklotet samt hyra hoj, utrustning o Phillip Island, så ska väl inte 25AUD = 180SEK vara några probs...ELLER?!

Edit: :7peta

Last edited:

Van Heden

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Hoj
BMW S1000RR, BMW GS
En tanke...:rolleyes: Om nu han som tar bilder ska ha betalt, vad ska han som blir avbildad få i ersättning?:va

GubbLasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Honda CRF1000 Yamaha MT-09 Honda CBR900sc33 Yamaha xtz750 CFmoto 500 Ktm 250 Freeride
Here we go again....

Modellen skall ha betalt eller ge medgivande om bilden används i tex reklamsyfte för en produkt.

Kolla in på http://www.sfoto.se/ och läs mer. :)

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
snåljåp. pröjsa FFS, eller bli bättre på datorer.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Skit nu i alla neysejers och kirra bilderna. Vill se! ;)

Jo, det var ju liksom därför jag skulle ha dem. Jag kanske skulle sagt det med en gång, jag märker att jag trampat vissa very law abiding citizens på tårna här. Jag har alltså en tråd som löper, där jag skriver om hojracing/kultur/iakttagelser i Australien, och för att göra det hela lite roligare ville jag ha in lite bilder i det.
Jag har köpt racebilder av mig själv (där jag ser fanså mycket coolare ut än dessa) för ca 3000 kr genom åren och tror att jag gör rätt för mig i de flesta sammanhang. Och att betala 6x$20 (=850 kr) för att göra en Sporthojstråd roligare tror jag inte någon av er skulle gjort.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring