hur billigt blir det??

rallen

gubb rääser!!!!!
Gick med
31 Jul 2006
Hoj
Kommer
tjenare allihopa:tummenupp

ska åka ner till tyskland å köpa en 125a snart,så ja undrar hur billigt de blir om ja köper en gasgas 125 ec12-110 motocross för ca 13.000 å reggar den här i sverige å strypa ner den.Hur många strypningar måste de finnas eller räcker det me strypt krök:confused: de finns ju en avgasport också. Å vart får ja alla papper ifrån:va

ös inn me svar bara!!

tack i förhand:tummenupp

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
tänk på att tyska 125or är strypta till 80 km/h och det kan vara riktigt krångligt att atrypa av den. Vilken modell funderar du på?

Rift

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
Klr 600 motard
rallen skrev:
2378185 tjenare allihopa:tummenupp

ska åka ner till tyskland å köpa en 125a snart,så ja undrar hur billigt de blir om ja köper en gasgas 125 ec12-110 motocross för ca 13.000 å reggar den här i sverige å strypa ner den.Hur många strypningar måste de finnas eller räcker det me strypt krök:confused: de finns ju en avgasport också. Å vart får ja alla papper ifrån:va

ös inn me svar bara!!

tack i förhand:tummenupp

gasgas vad jag förstod

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Rift skrev:
2379125 gasgas vad jag förstod
oj jag måste ha läst jävligt fel :näsblod...

Det finns en firma www.mckompaniet.se som säljer strypningar till nästan alla modeller. Du kan höra med de ifall de har till den modellen. Att regga en enduro kan vara väldigt svårt o jobbigt. Skulle föredra o köpa en som redan är reggad.

JojjeL

Söt som socker.
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
Aprilia <R>äser<S>kit
Var strypningen sitter har ingen betydelse.. I vissa fall sägger de bara ett stopp i trotteln.

Strypning går på 2000 kr och registreringsbesiktning och vanlig besiktning går sammanlagt också på 2000 kr. Ska du ha totala kostnaden, glöm då inte resa, mat, och ev. boende o.s.v i tyskland.

Se till att boka en registreringsbesiktning innan du åker ner och hämtar, så slipper du vänta i veckor och börja tugga fradga för att du inte får köra din hoj när den står på uppfarten.

Tänk också på att reg-skyltarna i tyskland är personliga, så du kommer alltså inte få med säljarens skylt när du åker hem.. Ska du då köra hem hojen måste du även lägga till kostnad för en s.k exportskylt, samt tillfällig försäkring som går på ett par tusenlappar det med. Dock, att ta en bil med släpkärra på färjan är svinigt dyrt det också.

Själv gjorde jag så att jag kom överens med säljaren att mot pant (500kr) köra hem med hans skyltar (som gäller 7 dagar i sverige) och skicka tillbaka dem på posten när jag kom hem. Inte alla går med på det, men är du bra på att snacka så är inget omöjligt. Billigaste alternativet blir då att köra hem hojen själv.

Rift: det går inte att köpa en hoj i tyskland som redan är reggad.

Wargen: Alla är inte det.. i tyskland finns det 2 typer av a1, 1: max 80km/h, 2: 100 km/h alá 11kW.

Hoppas det går bra.

rallen

gubb rääser!!!!!
Gick med
31 Jul 2006
Hoj
Kommer
brandes skrev:
2381823 den ska vara högst 11kw strypt iavgasporten

de visste ja redan men tack ändå

JojjeL skrev:
2382637 Var strypningen sitter har ingen betydelse.. I vissa fall sägger de bara ett stopp i trotteln.

Strypning går på 2000 kr och registreringsbesiktning och vanlig besiktning går sammanlagt också på 2000 kr. Ska du ha totala kostnaden, glöm då inte resa, mat, och ev. boende o.s.v i tyskland.

Se till att boka en registreringsbesiktning innan du åker ner och hämtar, så slipper du vänta i veckor och börja tugga fradga för att du inte får köra din hoj när den står på uppfarten.

Tänk också på att reg-skyltarna i tyskland är personliga, så du kommer alltså inte få med säljarens skylt när du åker hem.. Ska du då köra hem hojen måste du även lägga till kostnad för en s.k exportskylt, samt tillfällig försäkring som går på ett par tusenlappar det med. Dock, att ta en bil med släpkärra på färjan är svinigt dyrt det också.

Själv gjorde jag så att jag kom överens med säljaren att mot pant (500kr) köra hem med hans skyltar (som gäller 7 dagar i sverige) och skicka tillbaka dem på posten när jag kom hem. Inte alla går med på det, men är du bra på att snacka så är inget omöjligt. Billigaste alternativet blir då att köra hem hojen själv.

Rift: det går inte att köpa en hoj i tyskland som redan är reggad.

Wargen: Alla är inte det.. i tyskland finns det 2 typer av a1, 1: max 80km/h, 2: 100 km/h alá 11kW.

Hoppas det går bra.

tack så grymt mycke nu fick man lite mer användbar info tack tack:)

Last edited:
Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska