Hur blev du av med körkortet

Kiina0

Professionell Lackvårdare
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Helsingborg/Kvidinge
Hoj
R1 -01. Fas III. 140Nm.
Bild017.jpg

193km/h på 110 väg.

Låg och lekte lite med laddtrycket i Saaben i 5:an (500hk), blev fartblind och tänkte inte på hastigheten.
Efter ett smörbrev från högsta hönset på dåvarande jobb så resulterade det i 8mån indragning + 2500:-, detta skedde 1 vecka innan böterna sköt i höjden och tidpunkten var i slutet av September.

Då hade jag 3,2 mil enkel resa till jobbet och det började bli kallt... och jag har bara blivit stoppad 1 gång under dom 10åren jag haft bilkort (blåskontroll) så jag körde efter dessa 48 "karenstimmarna" hade gått ut... tog 7 dagar så blev jag stoppad i en rutinkontroll vilket resulterade till olovlig körning + fraförande av olagligt fordon (fick inte igenom den på besiktningen pga för mkt effekt, även kallad brott mot helbilsgodkännandet)... 7000:- i böter, dock ingen förlängning av indragningen.

Gick och köpte mig en EU moped för att kunna transportera mig till jobb, den var lite trött med mina 103kg, så där åkte på en 70-kubikare.
Tog 3 veckor så åkte jag på fortkörning mitt i vintern på 50 väg, ytterligare 2500:- i böter.
Polisen i fråga var hygglig och skippade anmälan på trimmet och anmälde enbart fortkörningen lokalt (blev väl förvånad när hjälmen åkte av och föraren faktiskt hade skäggväxt).

Fick tbx kortet 26maj -07 (en lördag).... fredagen innan, dvs 25Maj så 16:30 svänger jag in i byn efter totalt ca 300mil vintertid och med pirret i magen att vid midnatt så skulle jag få tillbaka mitt kökort, står samma polisherre som tog mig första gången och stoppar mig.

Jag menade på att dom skulle se mellan fingrarna och släppa mig, då det var 6,5h kvar till jag fick kortet.... efter lite flin dom imellan så fick jag gå hem 1,5km vilket jag gjorde med glädje....

Ska även tilläggas att jag blev stoppad ytterligare 2ggr denna vinter på denna moped utan några påföljder.
En av gångerna så försökte jag pipa ifrån, var lagom trött på rättsväsendet, ut på en lerstig kom 2m, sen hade jag moppe #¤&#¤ över mig "suck".
Fick mig en näsbränna, och nu kör man en hoj som gör ca 150km/h i 1:an :D
 

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Ort
Bengtsfors
Hoj
Night Rod. kawa 450
körde 103 km/h på 50 väg med bilen. blev av med körkortet i 4 månader och 2000 i böter..
köpte mig en suzuki ts 250 och körde med istället dom månaderna, tänkte att de skulle va lite enklare att köra från snuten med den än med bilen, sen så va de ju sommar/höst då med så de va kul som fan att köra lite hoj
 

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
För tre år sedan hamnade jag bakom en gammal tant som smög fram på vägen. Jag hade brådis!
Omkörning, och bakom krönet stod laserpolisen.
100kmh på 50-väg gav 2000:- och tre månaders indragning precis då sommaren börjat.
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Blev av med det igår. :huvet

83 på 50-väg. 4000:-
Vet inte hur länge det kommer att vara indraget innu. Först sa polisen att det belv antaligen en månad och viftade med alla papper som skulle skrivas under.

Frågade lite om vad som händer om man inte vill skriva på. Han förklarar lite snabbt och avlsutar med:
-Det är ju mycket bättre att skriva under nu så får du inbetalningskortet nu och får tillbaka körkortet efter två månder utan krångel. :confused:

Frågade varför det inte var en månad lägre och fick som svar att det var upp till länsstyrelsen att besluta det nu för tiden.
 

überkill

Guest
View attachment 231597

193km/h på 110 väg.

Låg och lekte lite med laddtrycket i Saaben i 5:an (500hk), blev fartblind och tänkte inte på hastigheten.
Efter ett smörbrev från högsta hönset på dåvarande jobb så resulterade det i 8mån indragning + 2500:-, detta skedde 1 vecka innan böterna sköt i höjden och tidpunkten var i slutet av September.

Då hade jag 3,2 mil enkel resa till jobbet och det började bli kallt... och jag har bara blivit stoppad 1 gång under dom 10åren jag haft bilkort (blåskontroll) så jag körde efter dessa 48 "karenstimmarna" hade gått ut... tog 7 dagar så blev jag stoppad i en rutinkontroll vilket resulterade till olovlig körning + fraförande av olagligt fordon (fick inte igenom den på besiktningen pga för mkt effekt, även kallad brott mot helbilsgodkännandet)... 7000:- i böter, dock ingen förlängning av indragningen.

Gick och köpte mig en EU moped för att kunna transportera mig till jobb, den var lite trött med mina 103kg, så där åkte på en 70-kubikare.
Tog 3 veckor så åkte jag på fortkörning mitt i vintern på 50 väg, ytterligare 2500:- i böter.
Polisen i fråga var hygglig och skippade anmälan på trimmet och anmälde enbart fortkörningen lokalt (blev väl förvånad när hjälmen åkte av och föraren faktiskt hade skäggväxt).

Fick tbx kortet 26maj -07 (en lördag).... fredagen innan, dvs 25Maj så 16:30 svänger jag in i byn efter totalt ca 300mil vintertid och med pirret i magen att vid midnatt så skulle jag få tillbaka mitt kökort, står samma polisherre som tog mig första gången och stoppar mig.

Jag menade på att dom skulle se mellan fingrarna och släppa mig, då det var 6,5h kvar till jag fick kortet.... efter lite flin dom imellan så fick jag gå hem 1,5km vilket jag gjorde med glädje....

Ska även tilläggas att jag blev stoppad ytterligare 2ggr denna vinter på denna moped utan några påföljder.
En av gångerna så försökte jag pipa ifrån, var lagom trött på rättsväsendet, ut på en lerstig kom 2m, sen hade jag moppe #¤&#¤ över mig "suck".
Fick mig en näsbränna, och nu kör man en hoj som gör ca 150km/h i 1:an :D



Verkar som om polisen i dina krokar måste hävda sig för sitt eget existensberättigande, likt i filmen KOPPS :)

Nej men värst vilken osis du har då..
 

Fosgate

Singel och glad
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KAWASAKI Z1000 -03
View attachment 231597

193km/h på 110 väg.

Låg och lekte lite med laddtrycket i Saaben i 5:an (500hk), blev fartblind och tänkte inte på hastigheten.
Efter ett smörbrev från högsta hönset på dåvarande jobb så resulterade det i 8mån indragning + 2500:-, detta skedde 1 vecka innan böterna sköt i höjden och tidpunkten var i slutet av September.

Då hade jag 3,2 mil enkel resa till jobbet och det började bli kallt... och jag har bara blivit stoppad 1 gång under dom 10åren jag haft bilkort (blåskontroll) så jag körde efter dessa 48 "karenstimmarna" hade gått ut... tog 7 dagar så blev jag stoppad i en rutinkontroll vilket resulterade till olovlig körning + fraförande av olagligt fordon (fick inte igenom den på besiktningen pga för mkt effekt, även kallad brott mot helbilsgodkännandet)... 7000:- i böter, dock ingen förlängning av indragningen.

Gick och köpte mig en EU moped för att kunna transportera mig till jobb, den var lite trött med mina 103kg, så där åkte på en 70-kubikare.
Tog 3 veckor så åkte jag på fortkörning mitt i vintern på 50 väg, ytterligare 2500:- i böter.
Polisen i fråga var hygglig och skippade anmälan på trimmet och anmälde enbart fortkörningen lokalt (blev väl förvånad när hjälmen åkte av och föraren faktiskt hade skäggväxt).

Fick tbx kortet 26maj -07 (en lördag).... fredagen innan, dvs 25Maj så 16:30 svänger jag in i byn efter totalt ca 300mil vintertid och med pirret i magen att vid midnatt så skulle jag få tillbaka mitt kökort, står samma polisherre som tog mig första gången och stoppar mig.

Jag menade på att dom skulle se mellan fingrarna och släppa mig, då det var 6,5h kvar till jag fick kortet.... efter lite flin dom imellan så fick jag gå hem 1,5km vilket jag gjorde med glädje....

Ska även tilläggas att jag blev stoppad ytterligare 2ggr denna vinter på denna moped utan några påföljder.
En av gångerna så försökte jag pipa ifrån, var lagom trött på rättsväsendet, ut på en lerstig kom 2m, sen hade jag moppe #¤&#¤ över mig "suck".
Fick mig en näsbränna, och nu kör man en hoj som gör ca 150km/h i 1:an :D


förlåt men du borde nästan köpa en triss!:skrattaåt
 

falken

Ska bli snabbare än Einar!
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Hudiksvall
Hoj
Yamaha R1 -08
Dom flesta föräldrarna på dagiset och även fröknarna är glada/nöjda med min underhållning.

Vi har satt upp ett bakhjulsschema så att fröknarna vet när jag kommer, då tar dom ut alla kids så att ingen missar föreställningen! :klappar

Känns så jävla gott när man har gjort någe bra för dom små liven! :nicka :förebild

Dom får någon att se upp till! :fakta



Haha så jävla underbart skrivet!! :rofl
 

Dominator-Rocks

Guest
Faan jag är så jedra sugen på att uiiila utanför någe dagis, undrar om det finns några nattöppna :va :confused:
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
En gammal arbetskollega fick 30 dagar i buren & spika fruktlådor efter en fortkörning & 14 månader utan kort

Saab 900 turbo med lite extra, på väg från Hbg till Öland

stannad i en upprättad vägspärr, då en omålad polisbil (Audi 100) legat bakom i XX antal mil, men ej hunnit med, då hastigheten varit ÖVER 260 km/h


Detta är nog värsta fortkörningen jag hört talats om
(detta var dock tidigt 90-tal)
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Körde E20 för ett par timmar sedan. Blåste upp den i 280, fasiken vad dum i huvet man är. Man ska inte köra för fort på en europaväg! Men kul var det! :) Så en älgko på andra sidan viltstängslet. Tror den var sugen på en tur.
 

Nicotin

Guest
lappen har hrrmmm hängt lös ngr gånger..

men men inget man ska göra..:gnissla
 

BlueBull

Guest
Körde E20 för ett par timmar sedan. Blåste upp den i 280, fasiken vad dum i huvet man är. Man ska inte köra för fort på en europaväg! Men kul var det! :) Så en älgko på andra sidan viltstängslet. Tror den var sugen på en tur.

Tror den va sugen på en tjur! så du fick passera...:gnissla
 

CBR1100XX

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Örebro
Hoj
Zx-12R 2006
Stanna eller inte?

Allvarligt talat, stannar ni verkligen om de blåe ligger bakom och tjoar? jag menar hur stor chans har dom att hinna ifatt en potent hoj?
:cdevil :notme
 

Dominator-Rocks

Guest
Allvarligt talat, stannar ni verkligen om de blåe ligger bakom och tjoar? jag menar hur stor chans har dom att hinna ifatt en potent hoj?
:cdevil :notme

Har jag min son bakpå så åker jag inte över 250 km/h! :fakta Då får man stanna ifall dom hinner ikapp!


Åker jag själv så drar jag ifrån dom på bakan 300+ :yoparty
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top