Hur blev du av med körkortet

Looptroop

Gbg-Verona-Arabba-Ringen-Gbg på 8 dagar
Gick med
25 Feb 2008
Ort
hmm... precis flyttat
Hoj
KTM 690 smc -08, Aprilia sxv 550 -06, gixxer 750 k7 -SÅLD, Yamaha XT 660 -04 STULEN, Pitpro 150cc -08 SÅLD, Yamaha r6 -04 SÅLD, Aprilia rs250 -00 SÅLD
va ute och crusa i norge med helt laglig hastighet förra sommaren, så kommer det en jävla bil och lägger sej typ 1 meter bakom mej..:gnissla så jag gasar på lite för at slippa att ha den så tätt inpå... naj skull inte ha gjort det.. civilare, 89 på 60 väg...
Facit:8000nok i böter + 4 månader indaget körkort

jävla norrmän :finger
 
Last edited:

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
View attachment 231597

193km/h på 110 väg.

Låg och lekte lite med laddtrycket i Saaben i 5:an (500hk), blev fartblind och tänkte inte på hastigheten.
Efter ett smörbrev från högsta hönset på dåvarande jobb så resulterade det i 8mån indragning + 2500:-, detta skedde 1 vecka innan böterna sköt i höjden och tidpunkten var i slutet av September.

Då hade jag 3,2 mil enkel resa till jobbet och det började bli kallt... och jag har bara blivit stoppad 1 gång under dom 10åren jag haft bilkort (blåskontroll) så jag körde efter dessa 48 "karenstimmarna" hade gått ut... tog 7 dagar så blev jag stoppad i en rutinkontroll vilket resulterade till olovlig körning + fraförande av olagligt fordon (fick inte igenom den på besiktningen pga för mkt effekt, även kallad brott mot helbilsgodkännandet)... 7000:- i böter, dock ingen förlängning av indragningen.

Gick och köpte mig en EU moped för att kunna transportera mig till jobb, den var lite trött med mina 103kg, så där åkte på en 70-kubikare.
Tog 3 veckor så åkte jag på fortkörning mitt i vintern på 50 väg, ytterligare 2500:- i böter.
Polisen i fråga var hygglig och skippade anmälan på trimmet och anmälde enbart fortkörningen lokalt (blev väl förvånad när hjälmen åkte av och föraren faktiskt hade skäggväxt).

Fick tbx kortet 26maj -07 (en lördag).... fredagen innan, dvs 25Maj så 16:30 svänger jag in i byn efter totalt ca 300mil vintertid och med pirret i magen att vid midnatt så skulle jag få tillbaka mitt kökort, står samma polisherre som tog mig första gången och stoppar mig.

Jag menade på att dom skulle se mellan fingrarna och släppa mig, då det var 6,5h kvar till jag fick kortet.... efter lite flin dom imellan så fick jag gå hem 1,5km vilket jag gjorde med glädje....

Ska även tilläggas att jag blev stoppad ytterligare 2ggr denna vinter på denna moped utan några påföljder.
En av gångerna så försökte jag pipa ifrån, var lagom trött på rättsväsendet, ut på en lerstig kom 2m, sen hade jag moppe #¤&#¤ över mig "suck".
Fick mig en näsbränna, och nu kör man en hoj som gör ca 150km/h i 1:an :D
Ursäkta för lite OT men, helfordonsgodkännande. Det innebär väl att bilen är nyare än -99(?) och således ingen Saab 9000/900.
Jag är lite Saabfixerad men har bara sett 9000-byggen med denna effekt så om du vill får du gärna dela med dig lite mer om bilen :)
 

svanberg00

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2007
Ort
Åsa
Hoj
Söker!
Har jag min son bakpå så åker jag inte över 250 km/h! :fakta Då får man stanna ifall dom hinner ikapp!


Åker jag själv så drar jag ifrån dom på bakan 300+ :yoparty

åååå så du tar de lungt när din egna lille pöjk e där bak

tycker annars du hade vart en fin kandidat till SHs humor pris :tummenupp om de finns då?

Allvarligt talat, stannar ni verkligen om de blåe ligger bakom och tjoar? jag menar hur stor chans har dom att hinna ifatt en potent hoj?
:cdevil :notme

ligger väl nåt i de när man smitit me moppen :D
 
Last edited:

Kiina0

Professionell Lackvårdare
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Helsingborg/Kvidinge
Hoj
R1 -01. Fas III. 140Nm.
Ursäkta för lite OT men, helfordonsgodkännande. Det innebär väl att bilen är nyare än -99(?) och således ingen Saab 9000/900.
Jag är lite Saabfixerad men har bara sett 9000-byggen med denna effekt så om du vill får du gärna dela med dig lite mer om bilen :)

Helbilsgodkännandet började gälla -98, ska man hårddra det så får man inte ens sätta på ett öppet filter...
Det är en Saab 9-3 -00 med T7 motor.
Du har ett mer detaljerat PM :tummenupp
 

Dominator-Rocks

Guest
åååå så du tar de lungt när din egna lille pöjk e där bak

tycker annars du hade vart en fin kandidat till SHs humor pris :tummenupp om de finns då?



ligger väl nåt i de när man smitit me moppen :D

Jag är så illa tvungen, han gnäller om att det är tungt och hålla sig kvar över 250 knyck :mad:

Dottern spänner jag fast med skärp så henne uiilar jag med i 300 :yoparty
 

Mekahno

bara en tanke...
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FZR 600r -95
En av gångerna så försökte jag pipa ifrån, var lagom trött på rättsväsendet, ut på en lerstig kom 2m, sen hade jag moppe #¤&#¤ över mig "suck

Bara viljan finns! :D


Hur var det då, när börjar det bli lönt att köra ifrån snuten, som tidigare användare också undra?
 

Kiina0

Professionell Lackvårdare
Gick med
15 Jul 2007
Ort
Helsingborg/Kvidinge
Hoj
R1 -01. Fas III. 140Nm.
Bara viljan finns! :D


Hur var det då, när börjar det bli lönt att köra ifrån snuten, som tidigare användare också undra?

Inte när det är -6c, dom ligger hack i häl och du har en moppe som gör 0-100km/h på 35sec och du bestämmer dig för att köra ut på leriga stigar med mc liknande däck iaf... :huvet
Men frustrationen var enorm just då, läggs väl under katoregin hjärnsläpp.

"Försökte du sticka?"
"Nej då, jag skulle ju stanna här, vill inte stå på vägen " "mummel" :3freak
 

kackerlackan

Med lem
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Västerås
Hoj
Mt-01, Honda Shadow, Ktm-250
Blev precis av med kortet 101 på 70 väg (med bil). Vet inte hur länge än men borde väl inte bli så farligt länge tycker jag. Har ju ändå gipsad handled å krossad armbåge så spelar ju inte så jävla stor roll egentligen.:va :näsblod
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Hur lång tid tar det innan länstyrelsen ger besked om hur länge det ska vara indraget. Polisen tog mitt 22april och jag har inte hört något innu. :(
 

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Linköping/Oravais
Hoj
*S Å L D*
Får tillbaka kortet imorgon, två månader indraget för 112 på 70 väg + 4 000 kronor i böter, tur att vädret inte har varit det bästa i sommar :)
 

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
För en dryg vecka sen när jag var på väg till handlaren för att köpa ny hoj:

113 på 70 = -4000Kr och antagligen 2 mån.

:huvet
 

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
177 på 90 väg. BMW 525 92:a. Hade precis köpt den å ville trycka lite...

Fick 4k böter å 6 månader indraget. Var inne på VV igår å tog ny bild. Får tillbaka det den 9 aug´:hoppa
 

LuddeR

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Ort
Söderhamn
Hoj
Honda CB 1000R -09
Dagen efter.... 0.41 promille kl 19, alkisvarning? :confused: 17 000kr i böter 10 månader utan kort :huvet
 

moorflax

Medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Norberg
Hoj
Triumph Bonneville -01, Vespa P200e -80
1988 - Hade haft lappen i en månad när jag körde 116 km/h på 70-väg med mamsens Kadett. Resluterade i tre månaders indraget körkort och 1200:- i böter.
På den tiden slapp man ta om kortet som tur var.

1996 - Körde 200+ på 90-väg med min 1100R. Mötte en mc-polis som mätte av hastigheten och som sedan kom ifatt oss när vi kom in i samhället.
Man skulle nog kanske ha blånekat där, men men...
6 månader indraget och 2000:- i böter.
Polisen hade börjat mätningen när vi stod stilla, så det blev bara en snittfart på 159 km/h.

Nu har jag köpt hoj igen så det är väl bara en tidsfråga innan nästa vända :6surkart
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top