Hur blev du med hoj?

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
Tänkte lyxa till semestern med att starta en tråd.. :fyllisar

Jag köpte en TL1000R som första hoj.. kändes ju rätt lagom :3freak Skitnöjd efter 2000 mil med den och är mer eller mindre hojgalen nu. Men upptakten var en smula makaber.

Hela hoj-grejjen blev ett impulsköp för min del, mitt bästa någonsin (bör tillägga att jag innehar svart bälte i impulsköp)..

Kommer hem den 3'e augusti 2002 efter en veckas jobbresa. Frun har under min frånvaro roat sig med att åka på bönpallen till en MC-träff. Hon proklamerar omgående att;

Frun: "-är det inte dags för dig att ta MC kort???"

Sömnig av jet-laggen noterar jag detta som en skojjig kommentar och fortsätter med vad jag höll på med.

Efter ytterligare 2 dagar frågar hon igen, denna gången är det mer allvar i rösten. Tanken är ju tilltalande verkar skoj med hoj, och vi har ju en umgängeskrets som är hojburen. Går därför dagen efter och skriver in mig på körskolan (2002-08-06) lyckas medans jag är där att beställa en uppskrivningstid (tog ett par prov som gick bra) skrev sedan upp 2002-08-14.

Kommer omgående på att det är rätt skoj med hoj efter första lektionen, tänkte ju ta kortet nu och vänta tills nästa sommar med hojköpet men va fasen det är säkert 2-3 månader sesong kvar ffs :D.

Sätter mig ner en kväll och försöker resonera mig fram till lämpligt objekt. Blir övertalad att en 600 duger inte att skjutsa frun på. Jag tycker rad 4'or är inflationsvarning på, bestämmer mig för en TLR. Gör en matris på alla jag hittar och ringer runt nästa dag. Klipper en av dessa, hojjen blir min 2002-08-17. Komplett utrustning köpte vi veckan innan detta.

Kortet kommer efter 2 uppkörningar (körde omkull på den första!! :gnissla) 2002-09-09. Ringde 12ggr/dag (i fasta intervaller) för att ordna min första tid samt ny tid för att få så snabba uppskrivning/uppkörning. Otroligt hur trevliga tjejerna på VV var trots min teleterror, brukade glatt svara "Hej! Nämen är det du igen... etc". Försökte tom muta med en tårta alt valfri ide om de ville "tipsa" mig när närsta tid blev fri...

Efter det är man helt fast i detta träsk... :banana

Ta det lugnt på vägarna!

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Har alltid haft intresset för 2-hjulingar så långt jag kan minnas :)

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Impuls för mej oxå, såg några killar förra sommaren på Rhodos som åkte feta glidare och blev sugen, dagen efter vi kom hem gick jag till körskolan och anmälde mej, först skulle jag ha en glidare oxå men med tiden gick det över mer till sporthoj och nästa vecka kommer jag hämta min första hoj en aprilia sl 1000 falco, kläder, hjälm, ryggskydd, och hanskar ligger redan hemma och väntar.
det bästa med allt är att jag har inte en spänn i lån på sakerna :tummenupp

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
Har alltid varit intresserad av hoj. Körde faktiskt mc innan jag kunde cykla :D
Hade cross som liten och var en gång i tiden ett moppefucko. Sen kom sprit, kvinnor och studier emellan. Vaknade till i våras och tänkte att nu är det dags igen. Sagt och gjort. Tog kortet och köpte mig en flång ny Husa 650. Världens bästa förstahoj :tungan :crash

jävla_typ

Helt enkelt
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
suzuki...svart..
har alltid haft hoj sen jag var 16. hade ingen moppe dock. det har blivit lite blandat med harleys och sporthojjar om vartannat. gillar i stort sett alla typer av motorcyklar. det är ju hjulen som räknas.. :)

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Åkte med på farsans ombyggda CB750 som liten, när jag blev 15 hade gubben fixat en moppe åt mig och lovade att han skulle pröjsa A-kortet när jag blev 18. Stora A var prio för mig och två veckor efter 18-års dagen så hade jag lappen, B kortet kom några veckor senare. Snodde farsans hoj första sommaren, köpte egen sommaren efter. Körde några säsonger, hade sen uppehåll i många år för en hel del resor och studier. Återfall förra våren, det blev naturligtvis en TLR eftersom det varit min drömhoj sen den kom ut. Ångrar mig inte en sekund och har inga planer på att byta. :yoparty

Samuel_LJackson

back on track
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
R1
Lite av ett impulsköp för mig med... gick in på Hondas hemsida och såg nya CBR600RR... :yoparty :yoparty - plånboken var dock inte fet nog så det fick bli en Hornet istället. Jag köpte hojen mitt i vintern innan jag tagit en enda lektion och knappt kört moppe!!! :D

Något av det bästa jag gjort i hela mitt liv...

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Började väl när jag fick åka med på tanken på pappas hoj när jag var ca 6 år gammal...

Bifogat

• Grabben.jpg
    Grabben.jpg
    138.6 KB · Visningar: 188
Last edited:

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
skaffa en kompakt när jag va 11.. sen gick det bara utför.. :kocko

.. till päronens fasa.. dom försöker fortfarande.. "efter nästa crash kan du väl ändå sluta".. knappast.. inte när man som jag är crashkung iallfall :tungan

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
nomolas skrev:
Snygg michelin lampa! :yoparty :tummenupp
Ha ha, ja den är cool. Tyvärr var jag ju för liten för att hajja det då... Jag frågade efter den för ett tag sen om farsgubben hade kvar den i någon gömma. Men den hade tydligen spruckigt pga vädrets makter så den var kastad... Det var skit...

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
Firefly skrev:
Ha ha, ja den är cool. Tyvärr var jag ju för liten för att hajja det då... Jag frågade efter den för ett tag sen om farsgubben hade kvar den i någon gömma. Men den hade tydligen spruckigt pga vädrets makter så den var kastad... Det var skit...

synd, hur cool :cool: som helst att ha utanför ett mek garage :yoparty :)

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Ja, verkligen.. Fast nån jävel hade väl snott den redan första natten... Finns alldeles för mycket oärliga människor nu för tiden...

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Jag såg en guldflakad cb 750 utanför badet när jag var liten på sjuttiotalet, sedan var det nog kört.
Som tonåring tidigt åttiotal åkte jag in till Djurgården och Sveavägen enbart för att kolla in hojjarna.

Sedan laddade jag hela vägen tom år 2000 (då var jag 33) innan jag tog lappen. Då stod redan min ungdoms drömhoj (Suzuki Katana 1982) i garaget. Det har varit en lång resa men värt varenda sekund :tummenupp .

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
Firefly skrev:
Ja, verkligen.. Fast nån jävel hade väl snott den redan första natten... Finns alldeles för mycket oärliga människor nu för tiden...

SANT! Hatar ¨såna osm inte kan skilja på "mitt och ditt" :mad: :mad:

Förlåt för att jag spammar tråden lite :rolleyes:

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Tjatade på min far redan som 5åring om cross, hade sett ngt program på tv med småcrossar.
Tjatet resulterade i en moppe först i 11års ålder! Skandal! Dumma pappa :tungan
Men vid 13 hade jag sparat ihop till en liten peng som räckte till för att köpa en bekants Kawa KX 125-81 en buske som jag gav 2 loppor för, renoverade upp ( farsan tyckte synd om mig och hjälpte mig lite där iaf :tummenupp )
Sedan rullade det på, hoppade över 125kortet för då hade jag skaffat min quarna 435 CR-86.
Hur kul var det då med 125a?
Men 18 år och 3månader så hade jag tunga kortet och kunde susa runt på min Suzuki GSX 400F -82.
Stackars hoj, den höll på att dö putsdöden :D som jag gned på den innan jag hade kortet i näven...
Nu 30 bast och har förstått att jag är ingen hel människa utan hoj, har pga familjebildning kombinerat med ngt svag ekonomi en period tvingats att vara utan bike.
Fy det vill jag inte vara med om mer, jag mådde så dåligt på vårarna av att inte få åka hoj.
//Tobbe

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
nomolas skrev:
SANT! Hatar ¨såna osm inte kan skilja på "mitt och ditt" :mad: :mad:

Förlåt för att jag spammar tråden lite :rolleyes:
Ja, vi ska nog sluta med det. Nu ska jag lägga mig. Och det första jag ska göra imorgon är att ge mig ut på jakt efter en ny michelinlampa...

Dropkick

Meningen med livet
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
xt660x LT-Z400 GASGAS 250txt
Allting började för mej med cykel, då ja upptäckte att man kunde stegra med min cykel då fattade ja att de var min grej! när ja fyllt femton så köpte ja en moppe, nu ere 125:a på väg! :yoparty

petter

aka [telia]sketatufftnamn
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
mellan hojar
det har nog alltid funnits motorcyklar runt mig när jag växte upp så det var liksom rätt naturligt. körde farsans rödmyra när jag var stor nog att nå nästan nå ner till marken så det var den första motorcykeln. fick aldrig en cross så istället blev det massor av moped från tidig skolålder och upp till 14 när jag köpte en honda mtx 125'a som jag paralellt med mopederna körde i skogen tills jag tog a1 vid 16. körde ras på den två gånger och andra gången så hann jag inte få liv i den innan lumpen där jag var mc-ord på en husqvarna mc258. sedan när mitt mellankort blev tungt vid 21 så köpte jag en yamaha tt350 som jag körde till våren 03 då jag tog bilkort och även ekonomin med att ha bil och familj tyvärr gjorde att jag var tvungen att sälja den. till nästa säsong skall jag fan ha nåt att åka på iaf annars kreverar jag.

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Det har alltid varit en dröm sen jag var liten att ha hoj, fick veta att syrrans kille skulle sälja sin hoj & då tänkte jag "nu eller aldrig", så jag köpte den & började ta kortet .(Ganska bra morot att ha hoj innan man tar kortet)
När jag hade kört den i ett par sommrar, så bytte jag upp mig till den som jag har nu & den trivs jag med just nu! :tummenupp
Vet inte vad för hoj det blir nästa gång jag byter? :va

//Gumpa

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom