Hur blir jag av med min otäcka granne?

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Jaha nu är man vaken alldeles för tidigt, helvete!! 05:25 är juh ledig idag...

Jag har en jäkligt udda tant som verkar tillbedja någon slags betonggud genom att hammra med en hammare på betongen kl 05:00 iaf denna morgon. det har hänt andra morgonar åxå men tänkt att det är övergående..
Jag menar vad i helvete gör man kl 05:00 när man känner att bara måste hammra i väggen?

Vid ett försök att vara trevlig så berättade jag att jag arbetade på Arlanda.
Inget ovanligt eller hur?

En vecka senare får jag ett brev hälften skrivet med skrivmaskin och hälften handskrift där hon säger att hon hatar uppsala och passar samtidigt på att fråga om jag kan ordna ett arbete åt henne eeeeh...
Ok jag är absolut inte världens bästa granna att ha spelar musik högt och mycket.... men så här rubbad är jag inte..
huset är en HSB bostadsrättsförening.

Snälla hjälp mig.

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
Arsenik brukar väl funka i dom flesta lägen!? :crash

Nämen sånt där suger har haft en liknande granne i tiderna (kanske samma) och hon hade säkert fått en borrmaskin till julklapp för den gick het må jag säga, ibland trodde men hon stod och kolla när man kom hem från krogen för det var då hon alltid borrade mest. :mad:

En annan granne var jätte tyst, iof kanske för han låg död i sin lägenhet i över en månad, och jag som trodde jag hade tappat en köttbulle under mattan, men när flugorna börja bli i storleken DC-9, fick jag lov att ringa husvärlden. :eek:

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
rougie skrev:
Arsenik brukar väl funka i dom flesta lägen!? :crash

Nämen sånt där suger har haft en liknande granne i tiderna (kanske samma) och hon hade säkert fått en borrmaskin till julklapp för den gick het må jag säga, ibland trodde men hon stod och kolla när man kom hem från krogen för det var då hon alltid borrade mest. :mad:

En annan granne var jätte tyst, iof kanske för han låg död i sin lägenhet i över en månad, och jag som trodde jag hade tappat en köttbulle under mattan, men när flugorna börja bli i storleken DC-9, fick jag lov att ringa husvärlden. :eek:

Fy fan vad drygt med en borrmaskin..
Undrar om Hells-Angels gör hembesök till gamla tanter?

Svårt att bestämma ålder på den här tanten, hon ser jäkligt skrämmande med sina uppförstorade ögen som hon får med sina glasögon.

Jag ska tydligen ha åtminstonde en sjuk granne, den förra lägenheten jag bodde i fanns det en tant i samma trappuppgång som brukade starta morgonarna med att banka i väggen och skrika allt vad hon kunde.
Om man hade riktigt mycket med oflyt kunde man se henne öppna dörren topless eller när hon solade på balkongen.
Tro mig det var ingen vacker syn hua jag ryser när jag tänker på det...

Nej idag blir det hyresvärden som får höra ett och annat, har sparat brevet för jag tyckte det var så sjukt ska nog visa det.

Last edited:

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Knepig granne!

Om det ær HSB så ska væl det gå att ordna upp på nått smidigt sætt. Bor sjælv i HSB, bara coffindodgers runt omkring mig....ambulansen minst en gång i veckan på gården før att hæmta nån :eek:
Tror att det ær jag som ær det konstiga grannen, faan vad grejor man fick høra før att man hade lite ølburkar i garaget ( hey, man MÅSTE dricka folkisar nær man ska meka :fakta ), lappar i lådan och grejor...
Och en gång glømde jag filtret på torktumlaren... :skrämd

Kanske knepigare att kicka ut folk om det ær bostadsrætt, nån som vet?

Lycka till....annars ær det shotgun som gæller, och då pratar vi inte wedding....BAM!

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
Nalken skrev:
Om man hade riktigt mycket med oflyt kunde man se henne öppna dörren topless eller när hon solade på balkongen.

lol :skrämd borde finnas lag på sånt, menar om man är så ful att man ger andra människor mardrömmar borde man behålla toppen på.

Men lycka till med hsb :tummenupp

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Är det en HSB Borätt så snacka med din styrelse och HSB. Förklara sakligt att du finne en granne (namngiven) störande och FRÅGA vilka åtgärder som kan tas. Då får du svar. Bor du i Borätt och grannen hyr så sätts större vikt vid ditt klagomål.

Bor ni båda i hyrrätt så är det svårare. Prata med värden. Kom ihåg att vara saklig och att skriva ner tidpunkter för ev. störande ljud. Just tidpunkter är viktigt.

Att få någon flyttad är mycket svårt, så hoppas inte på en snabb lösning på problemet.

om du inte hyttar in en Molotov genom rutan på henne då. Med Brandrök stinker SATAN. :p

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
utan motor, med vanliga trampor anno 1994
Nalken skrev:

Jag har en jäkligt udda tant som verkar tillbedja någon slags betonggud genom att hammra med en hammare på betongen kl 05:00 iaf denna morgon. det har hänt andra morgonar åxå men tänkt att det är övergående..
Jag menar vad i helvete gör man kl 05:00 när man känner att bara måste hammra i väggen?

Vid ett försök att vara trevlig så berättade jag att jag arbetade på Arlanda.
Inget ovanligt eller hur?

En vecka senare får jag ett brev hälften skrivet med skrivmaskin och hälften handskrift där hon säger att hon hatar uppsala och passar samtidigt på att fråga om jag kan ordna ett arbete åt henne eeeeh...

Det låter som om tanten är psykiskt sjuk faktiskt, det är inte direkt ett normalt beteende.

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
UrbanTiger skrev:
Skräm skiten ur kärringen med en Cerwinvega ställd mot hennes ytterdörr och sätt för säkerhets skull något som håller upp brevinkastet. Blås på 180 på stärkarn med AC/DC, "Highway to hell" :rock
Om 4-6 veckor har du en ny fräch granne :tummenupp

Nalken! Jag har ett par av Cerwin Vega's PA-högtalare..
Blir grannen för jobbig kan jag komma på besök och ta med dem + några extra bashögtalare. :crash

Nu vet vi iaf var vi kan ha nästa sporthojsåkarfest ;)

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Jobbigt med knäppa grannar..
Har själv problemet.. :mad:

Tokig finnkärring med en lika knäpp katt...
Men bor i Bostads rätt och det är hyper svårt att "vräka" nån då..
Så länge de inte är missbrukare tydligen...

Klurar själv på hur jag ska få bort henne..

så tips!!! :notme

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Det första man ska göra är att prata själv med grannen, hjälper inte det så pratar man med föreningen, hjälper inte det så hyr man någon som pratar med grannen...... :notme

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Det första man ska göra är att prata själv med grannen, hjälper inte det så pratar man med föreningen, hjälper inte det så hyr man någon som pratar med grannen...... :notme

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Har kärringen djur hemma ??
i så fall så kan ja ta hem laxermedel.. vi sprutar in det i en korv eller nå annat mumsigt, släpper ned de i hennes brevlåda..
och jag looooovar dig att det kommer se ut som om avloppet har exploderat i hela lägenheten sen :D

Skämt o sido.. hade det vart min granne så hade jag sagt till henne.
Händer det igen så får polisen komma o hytta med batongen :fakta

försök att samla i hop flera grannar, det är betydligt enklare att få gehör för sina påståenden hos föreningen om man är fler som påvisar samma sak.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Ambulans har bred erfarenhet av ämnet att bli av med grannar, hur länge var det paret brevid dig stod ut? De blev höga på bensingångor och döva av rockmusiken :D

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Ja nu har man lyckats sovit lite :( :(
Urban Tiger och Kryptonit -Cervin Vega är kanske lösningen...

Amullo ja det är en borätt, jag ska snacka lite med bovärden om några timmar.
Hmm och angående Molotov :tummenupp :tummenupp Jag tror jag föredrar brandrök faktiskt än kärringen.
Det gäller att skydda resten av huset bara.

Oljekyld den här kärringen går det inte att diskutera med, hon är mera redo för psykhemmet..

Ambulans hmm undrar om man kan bjuda henne på lite laxeringsmedel? hon har tyvärr inget djur..
Vad är det för kriterier för att få in en sådan här människa på psykhem?
Kan du ordna? jag betalar..

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Borrhammare

Köp en rejäl borrhammare och ett lass tegelstenar att borra i.

Alternativt så vrider du på ett extremt lågfrekvent brus i dina högtalare när du sticker hemifrån på morgonen. Hon kommer inte att höra något, bara få en skön huvudvärk.....

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen för tillfället
Nalken skrev:

Ambulans hmm undrar om man kan bjuda henne på lite laxeringsmedel? hon har tyvärr inget djur..
Vad är det för kriterier för att få in en sådan här människa på psykhem?
Kan du ordna? jag betalar..

hahaha... ja de går säkert att fixa, hjälp henne att ramla o bryta benet :rolleyes: så när ja kommer o hämtar så ska ja se till att hon aldrig kommer ut mer ... :p

Oljekyld: hahahahaaaaaaaaaaa... ja den kärrningen pallade inte att ja justerade gasarna på altanen.. hon fick ju sååååå ont i skallen, men vem brydde sig.. efter 6 mån så drog dom :squid

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Jahapp!

Nu har man varit och pratat med bovärden.
Tydligen så brukar kärringen skriva en hel del brev till honom mest negativa..
Jag berättade allt som har hänt osv..
Men han kunde som Amullo skrev att det inte finns så mycket att göra..

Om det upprepas igen så ska jag rapportera det så ska han prata med kärringen.
Om hon hotade mig var tydligen en bra grej..

Jag tycker Ambulans idé med laxeringsmedel är riktigt lockande.

Någon som har andra bra idéer?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...