Hur bor ni?

saffran

Ny medlem
Gick med
20 Jan 2007
Hoj
cbr600
Skulle vara roligt att vet lite hur alla sporthojare bor. Själv så har jag och min kille börjat leta efter en villa att bosätta oss i. Vi bor nu på varsitt håll i varsin lägenhet.

Vi har tänkt oss en fristående villa som inte behöver vara så himla stor men ett minimi mått på ca 80kvm.

Men hur bor ni? Villa i stan? Hus på landet? Bostadsrätt? Hyresrätt? Bondgård? Storstad eller småstad?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Vi har tänkt oss en fristående villa som inte behöver vara så himla stor men ett minimi mått på ca 80kvm.

Radhus. 83kvm 3 rum + 2 badrum.
20min med pendel till centralen. 15 minuter med bil.
Privärdare boende hittar man inte i sthlmsregionen. :tummenupp Hade ekonomin tillåtit hade det självklart varit nice med villa men som första "egna" ägande är det överlägset kostnadsmässigt.

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Skulle vara roligt att vet lite hur alla sporthojare bor.
Jo, det vore ju verkligen helfestligt, men det jag vill veta är vad "Hoj: cbr600 *drömmer*" betyder? Äger du en cbr600 som du drömmer om eller drömmer du om att äga en cbr600?

Jag bor i en lägenhet *drömmer*.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
My humble home...

brunei.jpg

Fast det är bara min sommarstuga...

Annars så bor jag ganska så likt Korvgubben.

2-plans radhus, 80kvm, 3 rum, 2 dass, världens minsta trädgård och en liten altan. Ca 30 min utanför GBG.
Trivs faktiskt mycket bra.

Jo, det vore ju verkligen helfestligt, men det jag vill veta är vad "Hoj: cbr600 *drömmer*" betyder? Äger du en cbr600 som du drömmer om eller drömmer du om att äga en cbr600?

Jag bor i en lägenhet *drömmer*.

Men fattar du inte? :huvet

Hon har en cbr600 och drömmer om "FUBAR"...

Last edited:

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Ca 3 km från Örebro centrum.

Inte alls så mycket stora vägar i närheten = Bra luft

Cykelavstånd till det mesta, jag slipper sitta i bilköer alltför ofta.

Mycket billig hyra(2300kr) = Mer pengar över till annat skoj

Hyreslägenhet = Jag bara ringer bostadsbolaget om något är trasigt så kommer dom och lagar helt gratis.

Hyr även ett varmgarage för endast 300kr/mån, perfekt för hojen.

Ganska så så perfekt för en student i Örebro.

Tillgång till Örebro Stadsnät(Fiber)

Last edited:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Men fattar du inte? :huvet
Hon har en cbr600 och drömmer om "FUBAR"...
Jag sitter på jobbet och *drömmer* om att jag ska orka ta mig hem, tills dess att jag orkar ta mig samman och åka hem så ägnar jag tiden åt att skriva elaka inlägg på internetforum.

kleinealf

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
cr 125 -93 och Apollo 128cc modell 82 -57
Bor på ett "elevhem" eller vad man ska kalla det, ett rum med toa stort som en bilkupé

100m från skolan där jag går.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hyreslägenhet i fristående hus ovanpå en butik=inga grannar. Centralt och med "sjötomt" (ån) är skönt som fan.
Total våningsyta ca 150kvm, själva lägenheten runt 120kvm och resten är hall samt förråd. Skapligt billigt, 5000:-/mån med el, vatten, värme, carport för två bilar etc.
Vi kollar dock möjligheterna att bygga hus då vi har en tomt ute på landet på 4000kvm. Om vi orkar och det är mest ekonomisk så bygger vi till nästa sommar tippar jag på.

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Bor i garaget, eller är det tvärt om:va Dock så är det en hyreslägenhet så det är inte mitt golv skiten hamnar på.:)

Bifogat

• Bild 0300.JPG
    Bild 0300.JPG
    131.6 KB · Visningar: 215

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Gavelradhus 140 kvadratmeter i två plan tillsammans med mina barn varannan vecka, ensammen varannan...
Eget varmgarage för bil/mc förvaring, dock lite litet för seriöst mekande med bil.

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Jobborten : etta på 38 kvm.
Hemma : Trea på 87 kvm som delas med flickvän och två katter.

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Bostadsrätt söder om Stockholm tillsammans med min mor :näsblod Har spanat in en tomt och bokat möte med min bankman för ett ev. husbygge. Driftskostnaden idag ligger på ~9k/mån (hyra, 2 garageplatser, 1 bilplats, el, bredband). Räknar med att huset kommer att gå på dryga 13k/mån när det är klart.

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Bor enkelt,

Andra våningen, 20kvadrat kanske? (ingen aning)

Har en garderob, en soffa, 2sängar(som dubbelsäng) och ett skrivbord med dator på.

Inget dass och dörren är paj ("klaffen" sitter fast inne i låsmekanismen, men går att låsa".

Inget kök heller.

:rolleyes:

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Hoj
Ingen längre =(
Nyss flyttat till en nybyggd hyreslägenhet på Hallerna i lilla Stenungsund.
2:a på 60 kvm. Balkong med sol nästan hela dagen (balkongen är inte klar än). Inget garage så hojen får stå hos päronen. Just nu utsikt över ett helt gäng med takpannor på pall och lera.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Två plans radhus på 130 kvadrat med varmgarage i anslutning till huset. 2 badrum och 5 rum, de mesta rummen används som förvaring för mc-prylar. Bor i Pershagen (inte slöddertälje allstå) tillsammans med Swedie. Liten trädgård som förmodligen knappt kommer bli klippt.
Hur hinner man med sånt?

Mr_Turbo

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Hoj
Suzuki sv1000
Tvåplans 5-rums villa med dubbelgarage, ångrar inte en sekund att jag flyttade från lägenheten. Bor med min sambo 1 hund och 2 katter.

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Villa, 95+95 kvm + 30 kvm varmgarage. Bastu, träningsstudio samt musikstudio i källare. 1700 kvm tomt utan angränsande grannar. Bättre boende är svårt att hitta. Enligt mig förstås.

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Har ingen sporthoj att skryta med men hyffsad utsikt :)

40kvm inbakad i en villa. 3000/månad inkl el, bredband osv. :tummenupp

Bifogat

• DSC00396.JPG
    DSC00396.JPG
    117.1 KB · Visningar: 93

CalleE

C is for cookie
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6N -06 "Elaka getingen"
Studerar och har bott i de allra flesta krångliga boformer. Nu är jag sambo i hyreslägenhet och så fort vi båda har jobb(läs, jag ska få ett jobb) så blir det bostadsrätt så man äger sitt eget! Just nu 54 kvm + p-plats på Hisingen, ingen båge heller *snyft*.

Vi ska ut och resa och sedan ska vi leta/bygga hus vid någon vattensamling! :tummenupp :D

"Kommer och lagar helt gratis"? :va Du tror inte att din boendekostnad är rätt mycket lägre än din hyra men släng på ett litet pålägg för reparationer och en liten vinst på det så vet du vad du betalar!

Bättre att leta upp en bra förening och äga sitt eget plus vara med i styrelsen och bestämma om sin lya eller helt enkelt köpa ett hus och bestämma allt själv!

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...