<micke>
#647, Supermoto S1.
- Gick med
- 20 Aug 2004
- Ort
- Blåsta
- Hoj
- Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Borra på du.
Försänk och ta bort alla grader.
Tillverka en redig distans under som fördelar ut trycket maximalt. Minst 20-25 mm. Slipa till den så den passar perfekt, ytan under kan ju ha vinklar på alla sätt liksom.
Sen är det bara bulta ihop, inga problem alls.
Jag menar många orginal cross gaffelkronor är fjantigare än mångas SF kronor. Skillnaden i påfrestning är ju som natt och dag!
Går nog bra att svetsa in en platta, men egentligen behövs det ju inte? Kan vara lika bra att passa in den bra och sen pressa ihop med bulten?
Får du ju dessutom kanske lite "fjädrande" verkan i plattan och den ligger emot över större yta mot kronan. Svetsar man kanske du får nån luftspalt här å var istället, vem vet =)
Försänk och ta bort alla grader.
Tillverka en redig distans under som fördelar ut trycket maximalt. Minst 20-25 mm. Slipa till den så den passar perfekt, ytan under kan ju ha vinklar på alla sätt liksom.
Sen är det bara bulta ihop, inga problem alls.
Jag menar många orginal cross gaffelkronor är fjantigare än mångas SF kronor. Skillnaden i påfrestning är ju som natt och dag!
Ang styrkronan, går det inte svetsa in en platta? Nån nackdel att TIG:a pga härdning eller nåt?
Lurade på att skära ut plattor som passade perfekt och svetsa dem på några ställen.
Går nog bra att svetsa in en platta, men egentligen behövs det ju inte? Kan vara lika bra att passa in den bra och sen pressa ihop med bulten?
Får du ju dessutom kanske lite "fjädrande" verkan i plattan och den ligger emot över större yta mot kronan. Svetsar man kanske du får nån luftspalt här å var istället, vem vet =)
Last edited: