Baserat på xr600. Vet inte om det är exakt likadant
1. lossa avtappningspluggen under motorn. Sitter i sidan, från växelspakshållet, låt rinna ut, sätt tillbaka med ny koppar/alubricka
2. lossa påfyllningspluggen uppe vid styret på ramen
3. lossa avtappningspluggen på främre ramröret framför motorn. Finns bara 1 som är i samma storlek som den på motorn. Låt rinna och sätt tillbaka med ny bricka
4. Lossa oljeslangen som går från ramröret till motorn. Behöver ej lossa på motorsidan. Inne i ramröret som slangen går upp i sitter en sil. Rengör och sätt tillbaka allt
5. Innanför transkåpan (hö motorkåpa) sitter en sil til - den brukar jag ge fan i. För mkt jobb och det behövs ny packning
Fyll i mängd 1 som nån annan säkert har koll på, uppe vid styret. Starta. Låt gå 20 sek utan påfyllningsskruven i. Fyll i mängd2. Skruva fast påfyllningsskruven. Kör 20 sek på tomgång, slå av och direkt lossar du påfyllningsskruven och kollar nivån där på stickan (torka av och sätt ner utan att gänga i, förstås)
.Behöver du fylla på kör du den 20 sek innan du kollar nivån igen
Biltemas racingolja för hojar går finfint att köra på