Hur dum kan tjuvar bli?

Krattan

14 000 rpm
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX10R
Familjens båt blev stulen i gävle natten till måndag och igår kväll var det två mindre smarta snubbar som stannar vid en mack för att tanka, mitt i Gävle med våran båt och motor på våran båttrailer! Trodde dom inte vi letade efter båten, eller? Dom hade skadat propellern och brytit upp tändningslåset, troligen skulle dom sjösätta men inte fått igång den! Självklart hade ju farsan strulat till försäkringen oxå, så det var en j-vla tur att alla bekanta var uppmärksamma å en fick syn på den!

Stort tack till dej som ringde!

//Anders

gixxer1000

...nu på en svart retta...
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1 -04a.../Tidigare; TL1000R -00, Gsxr1000K2, KTM520, KX250, Stiga Villa Pro...
skottpengar på såna idioter som inte kan låta andras grejer va i fred :mad:

jarnkamin

King in my own mind
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Husa EffEss SexFemti -04 - snart iaf
Verkar vara mycket som stjäls nu i Gävle/Sanviken området :(

Gött iaf att dom där var såpass puckade iaf.

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Va mera!!! Igår natt stals 5st båtmotorer uppe på sommar stället. bara nya 4takts maskiner. Det flesta har dom kapat bort akterspegeln på.

Tur att pappas båt inte va sjösatt ännu.

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Anledningen till att man blir/är tjuv är väll att man är dum i huvet, eller har jag missuppfattat allt?

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660
det som är läskigt är att om man tar dem på bar gärning så hoppar man på dem och försöker slå sig trött, dock så har inte allt för få beväpnat sig i dessa dagar. =(

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Krattan skrev:
Familjens båt blev stulen i gävle natten till måndag och igår kväll var det två mindre smarta snubbar som stannar vid en mack för att tanka, mitt i Gävle med våran båt och motor på våran båttrailer! Trodde dom inte vi letade efter båten, eller? Dom hade skadat propellern och brytit upp tändningslåset, troligen skulle dom sjösätta men inte fått igång den! Självklart hade ju farsan strulat till försäkringen oxå, så det var en j-vla tur att alla bekanta var uppmärksamma å en fick syn på den!

Stort tack till dej som ringde!

//Anders

Har du inget järnrör? :confused:

Elstöt är det bästa jag köpt i mitt liv :) Vill du låna den?

Eller du talade dem till rätta? För det brukar oftast inte hjälpa på dumskallar.....

750RR

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660
det tar jag, annars så beror det på vart du slår sänket och hur mycket... är han i eller nära din bostad får du puckla på lite iaf.. annars så var det såklart han som började, vilket ger rätt till självförsvar. skulle domstolen ëndå inte lite mer på mig än tjuven så tar jag gärna straffet för det nöjet att få slö sönder fanskapet..

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...