Hur få tillbaka den fina papperskorgen i Windows 10 !?.

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Hur får man bort den helt från skrivbordet?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Har för tillfället löst det genom att ladda hem en png bild fil och importerat den till ikon registret.Ser betydligt bättre ut nu.

Nu kanske jag missförstår men varför är detta en tillfällig lösning? Det är väl i stort sett exakt så lösningen ser ut om man vill att en ikon ska se ut på ett annat sätt? :tungan

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Mitt problem är att ibland så försvinner den importerade papperskorgs ikonen från skrivbordet och när jag startar om explorer så är den där igen.För övrigt så är grafiken på ikonerna i Windows 10 inget vidare vilket Windows redan fått en del skäll för.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Mitt problem är att ibland så försvinner den importerade papperskorgs ikonen från skrivbordet och när jag startar om explorer så är den där igen.För övrigt så är grafiken på ikonerna i Windows 10 inget vidare vilket Windows redan fått en del skäll för.

Herregud va folk har lite att klaga på.

ÅH NEJ, papperskorgsikonen är en fyrkantig papperskorg istället för en rund! :7peta

Personligen är Windows 10 det bästa som hänt min dator för den blev jävligt mycket snabbare efter uppdateringen. Skulle aldrig falla mig in att ens lägga 30 sekunder på att bry mig om hur ikonen ser ut.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Kanske kan fråga här om någon av er har lyckats bli av med defender?

Min burk blir så jävla seg när den är igång och den startar om sig själv om det gått ett tag så jag får hålla på att stänga av skiten hela tiden, går det att fimpa den helt på något sätt?

Det jag lyckats googla fram är ungefär att den är integrerad och inte går att ta bort och bara stänga av tillfälligt ungefär....

_Dräparen_

Medlem
Gick med
29 Sep 2011
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 900SSiE -00
Vad ska man med papperskorgen till? Man håller nere shift och trycker på delete så slipper man papperskorgen och man slipper tömma den.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Vad ska man med papperskorgen till? Man håller nere shift och trycker på delete så slipper man papperskorgen och man slipper tömma den.

Jag tänkte även framförallt på att hur ofta sitter man egentligen och glor på skrivbordet? När min dator är igång så är det program igång som täcker skärmen och därmed papperskorgen.

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Jag tänkte även framförallt på att hur ofta sitter man egentligen och glor på skrivbordet? När min dator är igång så är det program igång som täcker skärmen och därmed papperskorgen.

Kör min som HTPC så ganska ofta.

Klyrre

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Speed Triple -03, Husky SMR 570 -01, Husa FS650 -08
På min htpc kollar ja oftast på film men alla e vi olika :7peta

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Tröttnade på skiten och köpte en bättre dator istället med Windows 8.1 och AMD A10 processor när allt började kludda med ett segt Windows 10 installerat ovanpå Windows 8.1 plus att datorn samtidigt signalerade om "fel på hårddisk".Nu går allt så jädra fort ... :hojraket

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!