Hur får ja hojjen ner till trafikskolan imorgon?

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Har min första lekion kl 09:00 imorgon. Vet inte hur jag ska få ner hojjen dit, det är 2km till skolan. Pappa är bortrest så släpkärran går inte, ingen kompis vill gå upp tidigt o köra ner den. Ska man våga köra själv (vad kommer trafikläraren säga) eller måste man rulla ner den :(

mamba71

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
v-strom 06
Pr0bz skrev:
Har min första lekion kl 09:00 imorgon. Vet inte hur jag ska få ner hojjen dit, det är 2km till skolan. Pappa är bortrest så släpkärran går inte, ingen kompis vill gå upp tidigt o köra ner den. Ska man våga köra själv (vad kommer trafikläraren säga) eller måste man rulla ner den :(
kan inte trafikläraren hämta dig?

heavy

Member
Gick med
18 Dec 2004
Hoj
KTM 640 -02
Pr0bz skrev:

2km tar ju inte så lång tid med bil....cykla, gå eller ta bussen till skolan.

Säg som det är till läraren och så ber du han att ni åker hem till dig o börjar lektionen därifrån och sedan avslutar den där.....

Visst du förlorar lite tid men men....

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200
Har inte trafikskolan egna hojar?
Det verkar dumt att riskera sin egen hoj under lektionstid.

The Doc

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
En röd halvsnabb sak
Pr0bz skrev:

Tokstolle...gör allt utom att köra ner den själv. Åker du dit eller hamnar i en trafikolycka och polis kommer till platsen så kan du fetglömma ditt körkort för ett tag framöver.......

-PLASTMISSIL-

Guest
Kör ner den själv vet jag...det finns inga snutar i Vimmerby :)

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Pr0bz skrev:
ring dom å säg att du vill börja din lektion hemma hos dig, :tummenupp det brukar gå om det inte är så långt, syrran kom dom å plocka upp på hennes skola när hon skulle övningsköra. :tummenupp

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Jo men nu är de så att ja ska köra på deras bana och jag får inte tag på killen ja ska köra för :( Nej de har ingen hoj när jag frågade, fick skynda med att besikta min :( Hmm får väl rulla ner den då :(:( Jobbigt, Det finns inga poliser i min stad men ja tror inte läraren eller olycker uppskattar att ja kör ner den, vet inte hur ja ska ta mig till :S

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Kör 1.9 km o putta den sista 100 meterna så ser de ju ut som du inte kört på den.

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
1. Byt polare!
2. Gå dit och be honom skjutsa dig 2km och hämta hojen
3. dega
4. Byt trafikskola till en som har en hoj!

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
freddexwing skrev:
1. Byt polare!
2. Gå dit och be honom skjutsa dig 2km och hämta hojen
3. dega
4. Byt trafikskola till en som har en hoj!

1. Har bara 3st som har mckort och de bor runt 2mil här ifrån så de skulle jag inte heller gå med på om ja vore dem :p

2, Det förstås de kan jag göra :D Men ställer han upp på att skjussa mig osv?

4. Har bara 2st i stan och 1 har inte för mc den andra är den jag är på :p, om jag skulle byta till någon i nån annan stad så har jag problem att komma dit med hojen. Får nog även svårt att skaffa tider som passar.

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
hoj hoj
Pr0bz skrev:
1. Har bara 3st som har mckort och de bor runt 2mil här ifrån så de skulle jag inte heller gå med på om ja vore dem :p

2, Det förstås de kan jag göra :D Men ställer han upp på att skjussa mig osv?

4. Har bara 2st i stan och 1 har inte för mc den andra är den jag är på :p, om jag skulle byta till någon i nån annan stad så har jag problem att komma dit med hojen. Får nog även svårt att skaffa tider som passar.

Herrejevvlar!
Vart bort du? I småland eller?
Vad kostar en mc-körlektion hos en skola som inte har en mc?
Klart som fan han skjutsar dej och hämtar hojen.
Om du byter till en skola i en annan stad så ska du såklart byta till en som HAR en hoj.
Jag skulle INTE dega försäkring på min hoj i körskolesyfte.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Du kan ju förmodligen få tag på trafikskoleläraren imorrn bitti. Då kan du höra om de är ok för honom att komma hem till dig. Gå upp tidigt så tar du honom till frukosten. vet du när första lektionen börjar så ringer du strax före dess.

lycka till!

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
freddexwing skrev:
Herrejevvlar!
Vart bort du? I småland eller?
Vad kostar en mc-körlektion hos en skola som inte har en mc?
Klart som fan han skjutsar dej och hämtar hojen.
Om du byter till en skola i en annan stad så ska du såklart byta till en som HAR en hoj.
Jag skulle INTE dega försäkring på min hoj i körskolesyfte.

Jo småland :D
En lektion kostar 600 med egen hoj för 60min.
Ska försöka få tag i honom =)

Pelvan

Muller.. underbara muller... #4073
Gick med
23 May 2005
Hoj
Ducce 900SS -94
Fluxir skrev:
hum, i örebro tar dom 800 för 70min... men då har dom ju hoj oxå. :)

600 för 60min på egen hojj :va. Hehe nog för att man hört att smålänningar är snåla, men det är fan bedrägeri. I Gävle 850 för 80 minuter, och då ingår hojjen.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM