Hur får man bort knarret i stövlarna?

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Köpte ett par A-stars SMX-Plus i våras. Märkte direkt att de knarrade som fan när man promenerade i dem. Trodde dock att detta skulle försvinna med tiden. Men det gjorde det inte. De knarrar så pass mycket att det är riktigt pinsamt.

Finns det något att göra för att få bort i.a.f. en del av knarret?

Svar som t.ex. "Man ska ju inte gå i mc-stövlar" undanbedes.

Naurin

Humlefärgad? Den är race-gul!
Gick med
20 Aug 2005
Hoj
Aprilia RSV1000R 2006
Jag ahr ett par Oxtar som knarrade rejält i början, ljudet kom ifrån de "plastleder" som finns i sidan och hälen. Det följde med ett silikonfett att smörja med men det fungerade inite nämnvärt. tog tillslut samma burken med kedjespray och aplicerade litegrann, det gjorde susen! var tysta i ett år, sen fick de en ny behandling.

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Jag ahr ett par Oxtar som knarrade rejält i början, ljudet kom ifrån de "plastleder" som finns i sidan och hälen. Det följde med ett silikonfett att smörja med men det fungerade inite nämnvärt. tog tillslut samma burken med kedjespray och aplicerade litegrann, det gjorde susen! var tysta i ett år, sen fick de en ny behandling.

Ja, precis! Det är dessa "plastleder" som är boven. Ska ta och testa det där med kedjespray jag också.

Tack för tipset!

Ja, jävlar... Här sprudlar minsann tipsen. :) Antar att det inte bara är jag som sitter inne och är förbannad på skitvädret...

Last edited:

shazbot

wimp
Gick med
15 Apr 2008
Hoj
Daytona 675
är du säker på att det är plasten? på mina är det "innerskon" som knarrar när den gnids mot lädret.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Fan samma knarr i mina Sidi boots. Ska testa lite kedjefett på dem oxo... Bra tips...

Gabor

Guest
lubrication...allmänt hjälp mot allt som knarrar, knirkar och gnäller...stövlar, gångjärn och kvinnor...:D :yoparty

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
Supkerduke(såld!)
Valfett is the shit! :yoparty

Nä men seriöst, du ska inte knata runt med dom.. Gilla läget! Mina knarrade som fasen i början men efter ett tag gav det sig en aning. Knarrandet har visat sig fungera förvånansvärt bra som icebreaker när man ska träffa :tuttar

Gr00ver

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2007
Hoj
Suzuki SV650S K7
Ja, precis! Det är dessa "plastleder" som är boven. Ska ta och testa det där med kedjespray jag också.

Tack för tipset!

Ja, jävlar... Här sprudlar minsann tipsen. :) Antar att det inte bara är jag som sitter inne och är förbannad på skitvädret...

Hör av dig hur det funkade. Har likadana stövlar och samma problem. Man skäms ju som fasen när man ska smyga in på kontoret.

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Hör av dig hur det funkade. Har likadana stövlar och samma problem. Man skäms ju som fasen när man ska smyga in på kontoret.

Jag smackade in ett rejält gäng kedjespray precis i "lederna" på stövlarna. Sedan knatade jag omkring i en minut. Vips, knarret var borta! :)

PiEn

I grow
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
en Orange <3
Ja, själva knarret är ju småtufft (nä), men inte på jobbet eller i affärer i.a.f.

har Smx också dom knarrar ju för härligt :tungan
iofs störde jag mig grymt på det första året med.. men NU har jag bytt åsikt! (snarare insett att knarret kommer tillbaka även om man smörjer osv):näsblod

Pizzabagarn

Guest
Jag som fick alldeles för lite uppmärksamhet som barn tycker det bara är fördelar med knarret. Oavsett var jag går så kollar alla åt mitt håll.

I 50% av fallen så börjar folk bli vita i ansiktet och det ser nästan ut som att de skall spy.

Vad kan det bero på?
Finns det någon spray som hjälper......typ Axe eller något liknande?

Nyheter
Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION