Hur får man bort superlim?

• Thread starter Thread starter Dark_Messenger
  • Start date Start date

Dark_Messenger

Guest
Hällde ut en halv tubjävel över ena handen. :mad:

Har inte tillgång till några kemikalier.

Minst ett lager hud följer med hur som. Bara att tuffa till dig och börja skära.

Nu har det gått en stund så resterade limrester är bara att vänta ut...det nöts bort relativt fort iallafall som tur är, då hudceller lossnar konstant, speciellt på händerna

Är det bara jag som har sett övervakningsvideon från mattfirman i USA där en pundare bröt sig in på området, bröt upp locket på en limtunna och drog ett par djupa andetag limånga.

Tydligen var det bra drag i grejorna, snubben blir yr och tappar balansen och drar med sig tunnan i fallet.

Snubben tuppar av och blir liggandes medan en tunna lim sakta rinner ut över honom och golvet.

Brandmännen som kommer dit och spettar loss honom från golvet med barkspade har svårt för att inte skratta, som tur är har dom (och den tillkvicknande pundaren) friskluftsmasker på sig...

Är det bara jag som har sett övervakningsvideon från mattfirman i USA där en pundare bröt sig in på området, bröt upp locket på en limtunna och drog ett par djupa andetag limånga.

Tydligen var det bra drag i grejorna, snubben blir yr och tappar balansen och drar med sig tunnan i fallet.

Snubben tuppar av och blir liggandes medan en tunna lim sakta rinner ut över honom och golvet.

Brandmännen som kommer dit och spettar loss honom från golvet med barkspade har svårt för att inte skratta, som tur är har dom (och den tillkvicknande pundaren) friskluftsmasker på sig...

hahahahahahahhahahhah snälla kan du inte hitta den å länka den :D

hahahahahahahhahahhah snälla kan du inte hitta den å länka den :D

Nej, det var på något tv-program, typ amerikas dummaste brottslingar eller nåt sånt...

Hade jag haft en videolänk hade jag postat den för länge sedan!

En annan favorit jag inte hittar är killen som ska demonstrera för sin flickvänn att elektriska antiskäll-halsband inte alls är djurplågeri.

Han sätter på sig halbandet själv och säger "Woff" varpå han får en stöt och grimaserar lite, men halsbandet är gjort så att den ökar strömstyrkan stegvis för varje skall i sju steg.

Problemet är bara att vid steg fem gör det så jävla ont att han skriker rätt ut, vilket triggar nästa steg som gör ännu ondare....

Jag skrattade så jag grät framför tv'n...

Dessutom gick den i repris senare när jag var hemma hos folk jag känner, jag var den ende som hade sett den i sällskapet, och alla tittade konstigt på mig då jag började tokgarva redan innan första skallet.

Efteråt låg folk dubbelvikta och garvade med mig...

Vanligt Snabblim är vattenlösligt!

Hur du sedan gör är upp till dig.

Detta är fan inte vattenlösligt! Har testat vatten med vanlig tvål, köksrengöring (som jag hittade nu) och YES men det funkar inte. Skära känns ju som det går bort :3freak

Det får bli sandpapper helt enkelt och i morgon ska jag handla en burk aceton.

Det enda jag hittar är YES, WC-Duck och en flaska symaskinolja.

Sandpapper har jag iofs men vafan......halva handen kommer ju följa med för att inte tala om hur fula naglarna kommer bli. :(

Är du orolig för naglarna? Stackare. :);) Oroa dig inte. Naglarna växer och ser ut som nya efter ett tag igen. :tummenupp

Kliade i fingrarna, kunde inte låta bli. :brinnerup

craftsman-chainsaw-35020.jpg

usb-lighter-electric-gadget-3.jpg

Bada handen så du blir skrynklig, borde släppa hyfsat lätt genom att gnugga med rot- eller nagelborste.

Detta är fan inte vattenlösligt! Har testat vatten med vanlig tvål, köksrengöring (som jag hittade nu) och YES men det funkar inte. Skära känns ju som det går bort :3freak

Det får bli sandpapper helt enkelt och i morgon ska jag handla en burk aceton.

Det är det visst!

Du tar t ex bandage runt, som du blöter och håller det konstant fuktigt. Tar några dygn så kommer allt lossna, nice and dandy.

Last edited:
Är du orolig för naglarna? Stackare. :);) Oroa dig inte. Naglarna växer och ser ut som nya efter ett tag igen. :tummenupp

Vet du vad manikyr kostar? :tomten

Hur jävla svårt ska det vara att se skillnad??

Det där är inget problem för mig. Jag köper mitt på 20l burk direkt från grossist. :tummenupp

Provat att borra bort det?

Äger ingen borrmaskin så jag sandpapprade bort det värsta. :gnissla

Det är det visst!

Du tar t ex bandage runt, som du blöter och håller det konstant fuktigt. Tar några dygn så kommer allt lossna, nice and dandy.

Ok, ni kanske har rätt men jag har faktiskt ingen lust att gå med handen i bandage i "några dygn". :D

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...