Javisst..
Ramlagerna tar mycket stryk och ger sig ganska fort om man laddar mycket.
Sen talar jag bara för mig själv men går det inte lite varmt???
Runt 100 grader är ju inte ovanligt men visst är det manligt med överladd.. har man dessutom mycket hår på bröstet sen innan så skadar det ju inte.
Jag fick upp min retta med 210 på mätaren i 4:an och det gick fort
och den gick högt. Vet ju sen innan att över krön e den lurig men fan va fort den kom...
Kan ju säga att jag blev "lite" spak. Hade ju inte varit helt lysande att klota i det läget...
För övrigt kan jag tillägga att jag nästan alltid kopplar upp min hoj på slangen på 1 2 3. Har aldrig förstått vitsen med att släppa gasen, gunga och fotbroms å så vidare men alla kan ju inte göra likadant. Min kopplingskorg har dock lämnat avsked så nu har jag en riktig...
Jag tycker att det är enklast å koppla upp hojen på ettan i typ 20
sen ställer man sig upp å skickar i 2:an. Sen är det busenkelt att hitta och hålla balanspunkten genom att bara flytta överkroppen fram och tillbaka. Skicka i 3:an å lig på 7-8k varv å bara njut.
Går även utmärkt att köra om i detta läget, även om framhjulet stannat. Bara att vika ut baken lite åt det håll man känner för att åka åt.
Många polare har även problem med kursen när dom wheelar.
Typ dom skuter av hojen på 2:an sen får det gå åt det hållet.
Det finns ett klockrent sätt att fixa detta, vrid på styret, låter kanske skumt men så länge hjulet snurrar så går det utmärkt,PROVA. Har det hunnit stanna blir det inte lika bra effekt.
Lycka till å klota inte,,,
Silverryggen