Den ringen jag har var en av de minst iögonfallande av alla jag hittade när jag köpte tankväskorna. Men de hade nån ring som sig it som en tallrik med om jag inte minns fel.Både väskorna och ringarna är skitfula dock.
Den ringen jag har var en av de minst iögonfallande av alla jag hittade när jag köpte tankväskorna. Men de hade nån ring som sig it som en tallrik med om jag inte minns fel.Både väskorna och ringarna är skitfula dock.
Ja jag vet att det finns vettiga alternativ och att jag borde släppa sargen igen (har kört åtskilliga mil med tankväsks på min gamla zx10a) men jag är tydligen extremt fåfäng.Den ringen jag har var en av de minst iögonfallande av alla jag hittade när jag köpte tankväskorna. Men de hade nån ring som sig it som en tallrik med om jag inte minns fel.
För oss sörlänningar kan detta kanske låta underligt men första gången jag var uppe klagades det på att jag tog ur nyckeln. Att då dessutom låsa med två lås...Jag har det på en hylla i garaget, enklast så.
Men jag äger faktiskt ett.
Hur sitter den fast? Magnet eller något fäste i tanklocket?Kör med denna lilla tankväskan. Lagom till plånbok, mobil, lås.
Hur sitter den fast? Magnet eller något fäste i tanklocket?
Nä! Försökte klämma ner det men det går inte. Bakdelen är lite omgjord, vet inte om det är därför?
Har motorcykeln elektronisk startspärr och du låser styrlåset, så räcker det för att uppfylla försäkringsbolagens krav på stöldskydd. 2 godkända lås enligt ovan.
Ja, jag var ner till "schtorschtan" för några veckor sedan, och då blir man påmind om att det är helt olika världar.För oss sörlänningar kan detta kanske låta underligt men första gången jag var uppe klagades det på att jag tog ur nyckeln. Att då dessutom låsa med två lås...
- Så du har aldrig ertappat förortsgängens junioravdelning på bar gärning när de försökt stjäla (släpa bort) din låsta mc? Mitt framför ditt öppna fönster, så att du kunde se och höra dem.Ja, jag var ner till "schtorschtan" för några veckor sedan, och då blir man påmind om att det är helt olika världar. Så det kan väl också vara bra för en bonnläpp som mig att få se hur det kan vara i andra delar av världen.
Ja, jag var ner till "schtorschtan" för några veckor sedan, och då blir man påmind om att det är helt olika världar.
Så det kan väl också vara bra för en bonnläpp som mig att få se hur det kan vara i andra delar av världen.
Jag är ju också van vid att nyckeln bästa plats är i fordonet, eller tändningslåset, då minskar risken för att tappa bort den.
Och ytterdörren är till för att skydda insidan mot väderleken.
Att man inte är hemma markerar man på ett tydligt sätt, som kan avläsas på håll.
Det är jäkligt synd att vi som människor har så svårt att skilja på vad man äger själv, och vad man ska ge fan i.
View attachment 505653
- Så du har aldrig ertappat förortsgängens junioravdelning på bar gärning när de försökt stjäla (släpa bort) din låsta mc? Mitt framför ditt öppna fönster, så att du kunde se och höra dem.
- Aldrig fått ett telefonsamtal kl. 02.45 "pappa du måste komma hem, någon försöker bryta sig in i garaget"? "Det är sex stycken, fem vita och en brun" som tonårssonen så finkänsligt beskrev med lätt skräckslagen stämma. Det signalementet var inte så konkret tyckte polisen. Fast självklart hade polisen en uppfattning om vilken konstellation som hade varit i farten. De känner ju sina "kunder" rätt så bra.
- Aldrig kommit på ett gäng killar i grannens garage, blivit pepparsprayad av tjuvarna, och slutligen förföljt dem när de drar i väg med grannens KTM? Medan du springande och flåsande talar med 112 och berättar vad som håller på att ske? *)
Inget av detta? Lyllos dig!
Grattis! På riktigt alltså. Stadsliv kan vara påfrestande...
*) PS. Polisen var där på några minuter. Min gissning är att orden "pågående inbrott" och "jag är pepparsprayad men jag springer efter dem" innebar att just mitt samtal fick prioritet hos dem. Kunde blivit farligt på riktigt. Det insåg jag efteråt... fast just då var det adrenalinet som bestämde över mig. Man blir ju sk*tförbannad på de j*vlarna!
Ja, verkligen. Och dessutom är de ivägen när man kör lite mer aktivt. Har använt tankväska någon gång på långresa och ur vissa aspekter är det praktiskt men överlag är jag inget fan.Både väskorna och ringarna är skitfula dock.
Fast jag bor i ett lugnt område.Och jag som ska ner till Värstkusten...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|