Pooooontus
Ny medlem
som rubriken lyder
Enligt min körskolelärare så får inte hojarna gå över 100km/h p.g.a. nåt jävla krav från försäkringsbolagen men ja har svårt att tro att de skulle vara så eftersom många fabriksnya cyklar går en bit över 100.
Ja skulle väl vilja säga att hojen får gå så fort som den kan med den tillåtna effekten.
210km/h är vad jag har "hört".Man borde sätta dit strömlinjeformade kåpor på sin 125:a och testa den i vindtunnel Man borde kunna få dom att gå ganska snabbt väl?
2-t ända rätta.menade liksom ska köpa lätt mc vill att den ska gå lagligt och då vilken fart går den i laglig eller effekt?
menade liksom ska köpa lätt mc vill att den ska gå lagligt och då vilken fart går den i laglig eller effekt?
Polarens gamla Husaberg FS650e hade en konstruktiv maxhastighet på 85km/h och den går ju lite snabbare än såI ditt CoC-intyg/registreringsbevis kan det finnas en konstruktiv maxhastighet, min gamla RS hade en sådan på 120 km/h. Så vissa 125r, och säkerligen andra fordon, kan ha en max hastighet som den får gå i.
Jag vet inte hur det är på nyare 125r, men jag kan tänka mig att detta förekommer mer och mer ju nyare de är?!
Den var ny
Aldrig hört något liknande
lagligt på vägen får den gå 110 annars finns inga direkta maxhastigheter, bara 11kw
Med tillägget: om det inte står något annat i registreringsbeviset!120 faktiskt
och som 150st sagt innan, den får gå hur fort som helst så länge du inte har över 15hk/11kW
hur mäter man kw då?
Man "bänkar" hojen.
Men det är antalet kW i regbeviset som dom oftast går på.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |