Hur fraktar man en kostym på flyget?

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Ska till tokholm på finfest i helgen och måste ha med mig min kostym men hur fasen tar man med en sån på bäst sätt när man ska flyga?

Trycka ner i väskan = nej, sånt där plastskydd = tar mycket plats och frågan är om det är OK som handbagage. Hur ska jag göra? :huvet

Man viker den korrekt och packar ner den i en icke knökfull väska så är det ingra problem. Sen packar du upp den och låter den hänga fritt när du kommit fram.

När jag har tagit med frack på flyget så har jag haft den i en sån där kostymkondom och helt enkelt frågat om det är OK att hänga in den i garderoben. Har aldrig varit några problem.

Kostymer däremot packar jag ner i resväskan. Vik så få gånger som möjligt och om du inte har tillgång till press när du kommer fram så funkar det som sagt hyffsat att hänga den i badrummet när du duschar.

Noga vikt i resegarderob med en vikt handuk på "insidan" (dvs det som blir insidan när du vikt den). Packa sent, packa upp och häng in i duschen efter en lång, varm runk med väldigt stängd badrumsdörr.

Ska du åka med tjejen finns det alternativa lösningar på problemet!

// Hund

Rent generellt gäller, rullar du (rätt) får du få/inga veck.
häng upp i fuktig luft så rättar det vecken till sig.
gäller skjortor och byxor med.

Antingen har jag kostymen på mig när jag flyger eller så har jag en väska för just kostymer som man kan hänga upp osv.
Brukar fungera bra
annars kan man alltid få hjälp på hotellet.

lycka till

ok tack för hjälpen nu vet jag hur ska/inte ska göra :tummenupp

blir att köpa en lite större väska än vad jag har nu och sen försiktigt vika ner den där i!

Last edited:
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...