simonnr22
Guest
Någon som har/kan någon bra sida där de beskriver istortsett precis hur en mc motor fungerar... Ska ju köpa mc snart och är inte helt duktig på var olika delar fungerar och är till för
Någon som har/kan någon bra sida där de beskriver istortsett precis hur en mc motor fungerar... Ska ju köpa mc snart och är inte helt duktig på var olika delar fungerar och är till för
Ursäkta men..
Men jag menar mer exakt
Antar att han menar 2 takts otto motor iom att rs har den, fast jag såg ett snille som trode den hade en wankelmotor Hade varigt ballt dock!2951168Finns mer än en sorts motor.
Jadu, det är väl bara att söka på google. Jag tror det finns nån sida som heter www.howstuffworks.com . Jag har iaf lärt mig allt jag kan genom att skruva med motorerna. Jag tror att du lär dig bäst så. Men om du inte kan ett skit så ska du nog läsa lite innan du börjar meka.
tack tack .. de svaret gillade jag bättre
jaa det var 2 takt jag menade
1, Bensin kommer in i cylindern från förgasaren.
2, tändstiftet "tänder Bensinen" så det sker en liten explotion.
3, Explotionen medför att kolven pressas ner och "slungas upp" igen och Veven börjar röra sig. Så här håller det på tills du stänger av tändningen elr bensinen tar slut.
4, Veven med för sedan att en massa jävla Kugghjul inne i motorn börjar röra sig.
Det va den enklaste kortfattade förklaring jag kunde komma på.
Rätta mig om jag har fel
Explosion - okontrolerad, Förbräning - kontrolerad29512471, Bensin kommer in i cylindern från förgasaren.
3, Explotionen medför att kolven pressas ner och "slungas upp" igen och Veven börjar röra sig. Så här håller det på tills du stänger av tändningen elr bensinen tar slut.
4, Veven med för sedan att en massa jävla Kugghjul inne i motorn börjar röra sig.
Rätta mig om jag har fel
Jo men jag tog det lite enkelt så det skulel va lätt o fatta. pallar inte dra med Reeds o portar o hela jävla kittet.
1, Bensin kommer in i cylindern från förgasaren.
Rätta mig om jag har fel
Ahlvik fungerar såhär: han fungerar inte.2955975a, det är inte bara bensin som komemr in i förgasaren, det är en bränsle-luftblandning, och det är inte explosion, det bara antänds och trycket ökar så att kolven pressas nedåt
Och det är inte i motorn massa kugghjul rör sig, det är i transmissionen...det var en enkel rättning, men det är ju inte hur hela motorn funkar hehe
a, det är inte bara bensin som komemr in i förgasaren, det är en bränsle-luftblandning, och det är inte explosion, det bara antänds och trycket ökar så att kolven pressas nedåt
Och det är inte i motorn massa kugghjul rör sig, det är i transmissionen...det var en enkel rättning, men det är ju inte hur hela motorn funkar hehe
Var fan fick du luft ifrån ? fastnade det en fläkt i halsen ?
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|