Hur går det R600 killarna som flyttat upp till R1000

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag körde 1.45,9
Tony Bengtsson: 1.43,3
Björn Aronsson: 1.44,8
Om Medin kan räknas som 600:a kille speler det ingen roll för han fick ingen tid?

Nå är vi tuffare nu?

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Jag körde 1.45,9
Om Medin kan räknas som 600:a kille speler det ingen roll för han fick ingen tid?

Nå är vi tuffare nu?

kobbe drar ner snittet för er så ni räknas inte som tuffa än, detta pga av att jag sitter här och skulle fått stryk av dom flesta av er :huvet

björn

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Var precis förbi Björn och han mådde efter omständigheterna bra. Det var en high sider ut ur högern på slutet av flygrakan. Han minns inte så mycket själv.
Slönt att läsa, hälsa att han ska krya på sig snabbt nu. :pannkyss

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Var precis förbi Björn och han mådde efter omständigheterna bra. Det var en high sider ut ur högern på slutet av flygrakan. Han minns inte så mycket själv.

Jaha det var han! Att han inte minns något förstår jag mycket väl, han var helt borta när jag kom fram, öppnade visiret och pratade med honom tills ambulansen kom. Han fick sig en flygtur, inte sådär jättehögt men han landade hårt. Hojen fortsatte utan honom en bra bit och la sig i gräset på andra sidan banan, så den måste iaf varit i hyfsat skick?

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Bollox skrev:
Jaha det var han! Att han inte minns något förstår jag mycket väl, han var helt borta när jag kom fram, öppnade visiret och pratade med honom tills ambulansen kom. Han fick sig en flygtur, inte sådär jättehögt men han landade hårt. Hojen fortsatte utan honom en bra bit och la sig i gräset på andra sidan banan, så den måste iaf varit i hyfsat skick?

Björn vurpade på sista varvet, första kvalet. jag stod i bandepån och väntade på att han skulle ta målflagg, när folk började köra in trodde jag att Björn kanske redan fått målflagg? Inte sjutton kunde det ha hänt något?
Då kom det fram en förare till mig och sa att Björn åkt omkull. (tack för att du underättade mig!) Först trodde jag honom inte, sen kändes det som om hjärtat skulle stanna.

Jag åkte med i ambulansen till akuten i värnamo. Björn mådde förhållandevis bra och ville - till min förvåning - inte ha något mot värken.
Jag var med hela tiden förutom på röntgen (då somnade jag på två stolar i väntrummet..) och fick se hur det SKA gå till. Fast jag tyckte nog att de var lite väl "hårdhänta" med honom.:gnissla

Hojen klarade sig bra, den var snart startklar med hjälp av Tobbes eminenta mekaniker Björn.:tummenupp

Tack Bollox och alla andra funktionärer/sjukvårdare för att ni tog så väl hand om honom!

Tack Siv för att du kom förbi på sjukhuset och undrade om vi behövde skjuts. (Ledsen att jag inte hjälpte till mer i besiktningen, men jag ville hellre ta hand om min käraste.)

Tack också till de bästa teamkompisar man kan hitta: Björne, Tobias och Linda. Jag fattar inte hur vi klarat oss utan er!

Hade en enda människa till lagt handen på min axel och sagt något tröstande så skulle jag förmodligen ha börjat storböla. Antar att det är först nu jag kan förstå hur orolig Björn känt sig när jag kört.

Nu har min slagna hjälte äntligen vaknat! Dags att tvinga i honom lite piller!

/Anneli -Teamchef & fästmö

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln

Tråkigt att det slutade så!

Hade förväntat mig en fin placering efter som jag förstog en bra början med tanke på att han kört hojen fram å tillbaka på flygrakan i Eskilstuna ett par gånger.:tummenupp
Det är förvisso fusk att ha provkört den innan rejs! :D
Men han hade väl en 11 träningstid vad jag förstog.
Så det kunde ju blitt bra och han verkade tänd och uppåt värre.

Skönt att han klarade så pass bra.
Det är ju ändå huvudsaken.

Tryck i han lite sprit och piller nu så han blir lite kul!

/Patrik Toastmaster & Chefsmeck.

Dr.Bike

Guest
Björn vurpade på sista varvet, första kvalet. jag stod i bandepån och väntade på att han skulle ta målflagg, när folk började köra in trodde jag att Björn kanske redan fått målflagg? Inte sjutton kunde det ha hänt något?
Då kom det fram en förare till mig och sa att Björn åkt omkull. (tack för att du underättade mig!) Först trodde jag honom inte, sen kändes det som om hjärtat skulle stanna.

Jag åkte med i ambulansen till akuten i värnamo. Björn mådde förhållandevis bra och ville - till min förvåning - inte ha något mot värken.
Jag var med hela tiden förutom på röntgen (då somnade jag på två stolar i väntrummet..) och fick se hur det SKA gå till. Fast jag tyckte nog att de var lite väl "hårdhänta" med honom.:gnissla

Hojen klarade sig bra, den var snart startklar med hjälp av Tobbes eminenta mekaniker Björn.:tummenupp

Tack Bollox och alla andra funktionärer/sjukvårdare för att ni tog så väl hand om honom!

Tack Siv för att du kom förbi på sjukhuset och undrade om vi behövde skjuts. (Ledsen att jag inte hjälpte till mer i besiktningen, men jag ville hellre ta hand om min käraste.)

Tack också till de bästa teamkompisar man kan hitta: Björne, Tobias och Linda. Jag fattar inte hur vi klarat oss utan er!

Hade en enda människa till lagt handen på min axel och sagt något tröstande så skulle jag förmodligen ha börjat storböla. Antar att det är först nu jag kan förstå hur orolig Björn känt sig när jag kört.

Tack för infon snälla Anneli! Hälsa Birne från oss att vi vill inte se honom i kyrkan med gips! :)
Skönt att det har gått så bra det kan iaf. Jag blev helt kall när jag hörde att B gått omkull och brutit nåt osv...

Dr.Bike

Guest
Björn!
Du har ju själv sagt att:

profilepic71_2.gif

Någon kommentar till det där sista om att hålla balansen? :hihi

(vi är VÄLDIGT glada att du är så hel som du är iaf!)
Kram på dig och krya på dig!

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
Jag körde 1.45,9

Nå är vi tuffare nu?

Hm, eftersom jag tidigare kört R600 så tycker jag att jag räknas som 600:a kille. Fick ingen tid i första kvalet eftersom hojen pajade och i andra gick det inget vidare men fick en tid alla fall på 1.47,0.

I racet fick jag upp lite bättre fart med 1.45,7 som bästa tid och en 25:e plats. Över lag är jag nöjd med första tävlingen för säsongen, även om det gick på tok försakta.

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S

Det var jag. Trisst för han skulle startat ganska nära mig, tror jag, och Björn och jag har ju legat nära varandra många tävlingar. Skulle varit kul att smiska upp han.

Bra att det bara var lite ben, såg ganska illa ut när jag passera. (även fast jag sa att jag inte såg han)

Jonte

Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Hm, eftersom jag tidigare kört R600 så tycker jag att jag räknas som 600:a kille. Fick ingen tid i första kvalet eftersom hojen pajade och i andra gick det inget vidare men fick en tid alla fall på 1.47,0.

I racet fick jag upp lite bättre fart med 1.45,7 som bästa tid och en 25:e plats. Över lag är jag nöjd med första tävlingen för säsongen, även om det gick på tok försakta.

Och jag lyckades bara komma 22:a med 1,44,3 som bäst. Duger inte på långa vägar. Vi ska ju visa att det är enklare att köra 1000. Nä vi får rycka upp oss.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Vi ska ju visa att det är enklare att köra 1000. Nä vi får rycka upp oss.

Ja det är ju enklare att köra 1000cc, när den inte kastar av en åtminstone. :näsblod

Det jag minns av allt är att bakhjulet stack iväg i högern efter rakan. När det greppade igen kastade åbäket upp mig och det sista jag minns är att jag är på väg ner igen bredvid en vilt fladdrande hoj, tänkandes att nu går det åt fanders.

Själva marksyningen minns jag inte alls, men jag minns att jag gapade och skrek pga smärtan. Hade ont i vänster axel, skulderblad och höft när jag väl kvicknade till. Måste ha dunkat i huvudet rejält också då hjälmen är totalkass och jag är lite öm vid tinningen. Var nog lite mer groggy än jag själv trodde, för jag har fått höra senare att jag frågade ett antal gånger om jag fått smärtstillande. Var lite orolig att de pumpat i mig en massa så att jag inte skulle känna efter så mycket...

I Värnamo konstaterade röntgen att höften var hel, skulderbladet hade ett par sprickor, och att nyckelbenet var av. Jag trodde dem knappt, eftersom jag tyckte att jag borde ha ondare då!?

Så här två dygn senare är höften bättre, skulderbladet känner jag inte av alls, och nyckelbenet är stelt/ömt/ont/läskigt. Har även konstaterat att jag slagit av flisor ur två framtänder också. :crash

Tråkigt att inte få köra sitt första R1000 race, för jag började så smått att komma överens med hojen där på kvalet. Men det kommer väl fler tillfällen.

Ett stort tack till alla funkisar och sjukvårdspersonal som tog hand om mig efter kraschen, alla som var förbi i depån och undrade hur det var med mig, teamkompisarna och sist men inte minst min suveräna fästmö Anneli som är mitt stöd här i livet!

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Ja det är ju enklare att köra 1000cc, när den inte kastar av en åtminstone. :näsblod

tur att du klarade dig så pass bra, lycka till nu :tummenupp

björn

Ja, nästa tävling skall jag köra över alla :tuttar

jag är inpregnerad av dig endå, du har ju knappt suttit på hojen :tummenupp det var nog tur att jag vara hemma och var sur och tvär :rolleyes:

björn

Last edited:
Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping