Jag körde 1.45,9
Tony Bengtsson: 1.43,3
Björn Aronsson: 1.44,8
Om Medin kan räknas som 600:a kille speler det ingen roll för han fick ingen tid?
Nå är vi tuffare nu?
Tyvärr så kraschade Björn på vårt andra kval.Björn Aronsson: 1.44,8
2915119Tyvärr så kraschade Björn på vårt andra kval.
Enligt uppgift bryt han nyckelbenet och har en spricka i ena skuldran
Vem utav R1000 förarna lyckades slarva bort ett bromsok i Grand-Prix kurvan?
Var precis förbi Björn och han mådde efter omständigheterna bra. Det var en high sider ut ur högern på slutet av flygrakan. Han minns inte så mycket själv.
Får ta och höra av mig till Björn. Inte kul.
Slönt att läsa, hälsa att han ska krya på sig snabbt nu.Var precis förbi Björn och han mådde efter omständigheterna bra. Det var en high sider ut ur högern på slutet av flygrakan. Han minns inte så mycket själv.
Var precis förbi Björn och han mådde efter omständigheterna bra. Det var en high sider ut ur högern på slutet av flygrakan. Han minns inte så mycket själv.
Bollox skrev:Jaha det var han! Att han inte minns något förstår jag mycket väl, han var helt borta när jag kom fram, öppnade visiret och pratade med honom tills ambulansen kom. Han fick sig en flygtur, inte sådär jättehögt men han landade hårt. Hojen fortsatte utan honom en bra bit och la sig i gräset på andra sidan banan, så den måste iaf varit i hyfsat skick?
Nu har min slagna hjälte äntligen vaknat! Dags att tvinga i honom lite piller!
/Anneli -Teamchef & fästmö
Björn vurpade på sista varvet, första kvalet. jag stod i bandepån och väntade på att han skulle ta målflagg, när folk började köra in trodde jag att Björn kanske redan fått målflagg? Inte sjutton kunde det ha hänt något?
Då kom det fram en förare till mig och sa att Björn åkt omkull. (tack för att du underättade mig!) Först trodde jag honom inte, sen kändes det som om hjärtat skulle stanna.
Jag åkte med i ambulansen till akuten i värnamo. Björn mådde förhållandevis bra och ville - till min förvåning - inte ha något mot värken.
Jag var med hela tiden förutom på röntgen (då somnade jag på två stolar i väntrummet..) och fick se hur det SKA gå till. Fast jag tyckte nog att de var lite väl "hårdhänta" med honom.
Hojen klarade sig bra, den var snart startklar med hjälp av Tobbes eminenta mekaniker Björn.
Tack Bollox och alla andra funktionärer/sjukvårdare för att ni tog så väl hand om honom!
Tack Siv för att du kom förbi på sjukhuset och undrade om vi behövde skjuts. (Ledsen att jag inte hjälpte till mer i besiktningen, men jag ville hellre ta hand om min käraste.)
Tack också till de bästa teamkompisar man kan hitta: Björne, Tobias och Linda. Jag fattar inte hur vi klarat oss utan er!
Hade en enda människa till lagt handen på min axel och sagt något tröstande så skulle jag förmodligen ha börjat storböla. Antar att det är först nu jag kan förstå hur orolig Björn känt sig när jag kört.
Nu har min slagna hjälte äntligen vaknat! Dags att tvinga i honom lite piller!
/Anneli -Teamchef & fästmö
Jag körde 1.45,9
Tony Bengtsson: 1.43,3
Björn Aronsson: 1.44,8
Om Medin kan räknas som 600:a kille speler det ingen roll för han fick ingen tid?
Nå är vi tuffare nu?
Då kom det fram en förare till mig och sa att Björn åkt omkull. (tack för att du underättade mig!) Först trodde jag honom inte, sen kändes det som om hjärtat skulle stanna.
Hm, eftersom jag tidigare kört R600 så tycker jag att jag räknas som 600:a kille. Fick ingen tid i första kvalet eftersom hojen pajade och i andra gick det inget vidare men fick en tid alla fall på 1.47,0.
I racet fick jag upp lite bättre fart med 1.45,7 som bästa tid och en 25:e plats. Över lag är jag nöjd med första tävlingen för säsongen, även om det gick på tok försakta.
Nä vi får rycka upp oss..
Vi ska ju visa att det är enklare att köra 1000. Nä vi får rycka upp oss.
Ja det är ju enklare att köra 1000cc, när den inte kastar av en åtminstone.
Ja det är ju enklare att köra 1000cc, när den inte kastar av en åtminstone.
Ja, nästa tävling skall jag köra över alla
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari