Hur går jag till väga med frugans skinnställ?

RobnRaz

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2007
Hoj
såååå
Har ett litet problem, min fru har tappat mycket i vikt sen jag köpte hennes skinnställ, den var redan då en aning för stor då, nu kanske ni undrar vad det är för problem med det, det e väl bra att hon inte väger bly, hehe, (tur att hon inte läser detta):tungan

Som sagt var, så undrar jag om det är nån som har någon erfarenhet vad gäller att lämna in ett 2-delat skinnställ till en skräddare, så dem dels kan
korta av stället då den är en aning för lång, samt om det kanske går o sy in den från en stl 48 till 46, ni kanske tänker, köp ett nytt din snåla faan, o det skulle jag gjort om den fanns o köpa i den färgen samt den modellen, då vi båda har likadant ställ, det är ett blått Spidi viper (blå) för den nyfikna:gnissla
tacksam för svar

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
har ni matchande mjukiskläder och bor i husvagn? :tuttar

sorry...ser säkert skitbra ut när ni åker...:D

sportbike

Guest
Att sy in och korta ett helt ställ kostar nog en slant.
Bytesannons kanske ?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Måste dom vara färgmatchade? Jag tänker bara på Galenskaparna å Aftershave, och hör "man ska ha husvagn" mala i huvudet :gnissla
Byt skinnställ, att sy om är sällan bra. Dels försvinner all garanti, och vem vet hur din lokala skomakare syr? För mig känns det mycket viktigare att ha ett säkert ställ den gång jag går omkull, än att ha nå färgmatchat elände.

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
tonyz pr look gjorde ett sådant arbete på ett helställ till mig en ggr,kostade under 1000 på den tiden.ring och prata med han 0708885128.
om du är lite mer nyfiken på han så blev han interlurad på www.highsider.se för ett tag sedan.

tonyz pr look gjorde ett sådant arbete på ett helställ till mig en ggr,kostade under 1000 på den tiden.ring och prata med han 0708885128.
om du är lite mer nyfiken på han så blev han interlurad på www.highsider.se för ett tag sedan.

repotaget står i mitten på sidan 2

Last edited:

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Måste dom vara färgmatchade? Jag tänker bara på Galenskaparna å Aftershave, och hör "man ska ha husvagn" mala i huvudet :gnissla
Byt skinnställ, att sy om är sällan bra. Dels försvinner all garanti, och vem vet hur din lokala skomakare syr? För mig känns det mycket viktigare att ha ett säkert ställ den gång jag går omkull, än att ha nå färgmatchat elände.

Lämna till exempelvis JERNBERGS som också syr skinnställ, de gör jobbet så det håller.

Vad för garanti pratar du om? Att det skulle vara ställets fel att du vurpar?

Rolle Rotax

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2004
Hoj
ESW Rotax 250/Tz 250
Alla mina skinnställ har då haft garanti, så allt som ska göras på dom måste göras av tillverkaren, annars slutar den gälla. Å vad har garantin med om jag kör omkull eller inte att göra? :va

Jag vill se hur du försöker övertyga säljaren att det var skinnställets fel att du körde omkull och att skinnstället nu är trasigt och du vill ha ett nytt :näsblod

Undantar vi dragkedjor finns det inte mycket som kan gå sönder på ett skinnställ som inte är rent slitage (täcks inte av garanti) eller yttre påverkan (täcks inte av garanti) men visst låter det fint med garanti...

Nu pratar vi här om ett ställ som mest troligt är minst 1 år gammalt och säkert 2-3 år gammalt eller äldre så garanti har upphört. Att då lämna det till en av Sveriges bästa skinnställstillverkare på lite modifiering påverkar inte garanti.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag vill se hur du försöker övertyga säljaren att det var skinnställets fel att du körde omkull och att skinnstället nu är trasigt och du vill ha ett nytt :näsblod

Undantar vi dragkedjor finns det inte mycket som kan gå sönder på ett skinnställ som inte är rent slitage (täcks inte av garanti) eller yttre påverkan (täcks inte av garanti) men visst låter det fint med garanti...
Vem har pratat om att det skulle vara ställets fel att man körde omkull? Brukar du skylla på det?

Jag har fått sömmar lagade på garantin, Italien ToR mao, eftersom ingen i Sverige fick laga det.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy