Hej alla glada! Skulle behöva lite rådgivning innan jag tappar orken helt till att fortsätta bråka.
Sh är kanske inte rätt forum för detta, men enda forumet jag hänger på
Köpte en bil i början av Juni, en vw transporter -07 med drygt 15000mil på mätaren, av en bilfirma.
Var och kollade på bilen med en polare. Fin som tusan var den, dock med en lysande servicelampa. Bad om att få kolla i serviceboken, vilken säljaren då inte kunde hitta. Han lovade dock att den fanns, och att den var fullstämplad då dom inte bytte in bilar utan.
Offert skrevs, och jag var noga med att det skulle finnas skrivet att det skulle finnas servicebok, och bilen skulle levereras nyservad.
Några dagar senare åker jag dit för att skriva papper och göra betalning. Serviceboken hade fortfarande inte dykt upp, men den skulle finnas vid leverans. Förlitade mig på detta då jag bara har hört gått om denna firma, och har många i bekantskapskretsen som handlar bil där. Var dock noga med att det skulle finnas med i även detta avtal, komplett servicebok.
När jag sen hämtar bilen en vecka senare, visar det sig att förra ägaren, som påstås vara en stor kund till dom, inte hittat serviceboken. Får beskedet att en ny servicebok ska vara beställd, och ska skickas runt till verkstäderna som servat den. Han har lyckats hitta dom senaste protokollen som jag får med, och det protokoll på den serivce dom skulle göra åt mig innan leverans.
Nu börjar det jobbiga. När jag ringer och frågar om boken kommer bortförklaring efter bortförklaring, när dom väl svarar i telefon.
Nu var det dags för nästa service, och då påpekar verkstaden jag anlitat att enligt senaste protokollet har det hoppats över en ganska dyr punkt som ska göras vid 15000mil, den service som skulle göras innan leverans. Detta påstår försäljaren inte kunna förklara förrän han har en servicebok!?
Är där någon som har erfarenhet av hur jag går vidare med detta? Kan jag häva köpet? Är ju egentligen nöjd med bilen, men vill ha vad jag betalat för! Anmäla till ARN? Valde ju att köpa bil av en ”seriös” firma för att slippa sånt här skit…
Sh är kanske inte rätt forum för detta, men enda forumet jag hänger på
Köpte en bil i början av Juni, en vw transporter -07 med drygt 15000mil på mätaren, av en bilfirma.
Var och kollade på bilen med en polare. Fin som tusan var den, dock med en lysande servicelampa. Bad om att få kolla i serviceboken, vilken säljaren då inte kunde hitta. Han lovade dock att den fanns, och att den var fullstämplad då dom inte bytte in bilar utan.
Offert skrevs, och jag var noga med att det skulle finnas skrivet att det skulle finnas servicebok, och bilen skulle levereras nyservad.
Några dagar senare åker jag dit för att skriva papper och göra betalning. Serviceboken hade fortfarande inte dykt upp, men den skulle finnas vid leverans. Förlitade mig på detta då jag bara har hört gått om denna firma, och har många i bekantskapskretsen som handlar bil där. Var dock noga med att det skulle finnas med i även detta avtal, komplett servicebok.
När jag sen hämtar bilen en vecka senare, visar det sig att förra ägaren, som påstås vara en stor kund till dom, inte hittat serviceboken. Får beskedet att en ny servicebok ska vara beställd, och ska skickas runt till verkstäderna som servat den. Han har lyckats hitta dom senaste protokollen som jag får med, och det protokoll på den serivce dom skulle göra åt mig innan leverans.
Nu börjar det jobbiga. När jag ringer och frågar om boken kommer bortförklaring efter bortförklaring, när dom väl svarar i telefon.
Nu var det dags för nästa service, och då påpekar verkstaden jag anlitat att enligt senaste protokollet har det hoppats över en ganska dyr punkt som ska göras vid 15000mil, den service som skulle göras innan leverans. Detta påstår försäljaren inte kunna förklara förrän han har en servicebok!?
Är där någon som har erfarenhet av hur jag går vidare med detta? Kan jag häva köpet? Är ju egentligen nöjd med bilen, men vill ha vad jag betalat för! Anmäla till ARN? Valde ju att köpa bil av en ”seriös” firma för att slippa sånt här skit…