Hur gömma elen?

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hur gömmer ni elen på ett bra sätt?
vill gömma allt utom batteri typ. hur gör man?
blir de inte skumt om man sätter allt i luftfiltret?
kan hojen gå sämre?
kommer de inte in olje el bensin om gasarna flödar el likn?

tack på förhand.

dra om elen ORDENTLIGT o göm de mesta under tanken o luftfilterlådan sen kommer nåra tåtar behöva gå ut till blinkers o reglagen på styret såklart :)

absolut Nooo problemo o gömma elsystemet!

Ang. gömma sladdar I luftfilterlådan... skulle jag nog inte göra, borde bli som lite halvchoke o köra med det :P

Superbee skrev:
2590945 dra om elen ORDENTLIGT o göm de mesta under tanken o luftfilterlådan sen kommer nåra tåtar behöva gå ut till blinkers o reglagen på styret såklart :)

absolut Nooo problemo o gömma elsystemet!

Ang. gömma sladdar I luftfilterlådan... skulle jag nog inte göra, borde bli som lite halvchoke o köra med det :P

men vissa gör ju de, aså gömmer där..
nu e de ju en fighter o jag kan inte gömma de under luftfiltret då de syns isf, sen längst fram under tanken har jag redan använt en massa utrymme :gnissla

Bifogat

• Photo0243.jpg
    Photo0243.jpg
    121.4 KB · Visningar: 219
ozeo skrev:
2590961 men vissa gör ju de, aså gömmer där..
nu e de ju en fighter o jag kan inte gömma de under luftfiltret då de syns isf, sen längst fram under tanken har jag redan använt en massa utrymme :gnissla

lägg all el i kutsen då? så att endast en kabel bunt (jovisst den är tjock) går förbi batteriet och sedan fram till reglage m.m.
Du har absolut ingen plats mellan toppen och plenumet/luftburken? (där gömmer jag allt mitt skrot)

EDIT: Såg att du inte hade någon plats fram under motorn! Gör en alu (eller whatever) låda där batteriet och kabelhärvan kan ligga?

har samma problem... men vill förlänga sladdarna till visa grejor så man kan ha dem under kutsen. Vad är det bästa sättet att förlänga sladdarna på?

vill gärna kunna återställa hojen till normal lätt och enkelt

krympslang åsså sån hära strumpa som man värmer på så att den krymper å blir tät å gosig.
Vadå återställa? lite längre kablar har väll fan alldrig skadat nån?

MRJaggu skrev:
2591316 krympslang åsså sån hära strumpa som man värmer på så att den krymper å blir tät å gosig.
Vadå återställa? lite längre kablar har väll fan alldrig skadat nån?

hmm har du jävligt rätt i. Men att köra med sockerbitar låter inte speciellt bra.
Något att rekomendera?

Nej, du skall göra det ordentligt.
Dvs. Löda och sen på med krympslang för att täcka det stället du precis haft exponerat. Sen skall man givetvis linda om allt i ny eltejp.
Sikta på att kabelstammen skall kunna fungera utan att få kortis ifall du skulle sänker ned den i vatten, först då har du isolerat tillräckligt bra.

Leta elfel i kabelstammen är inget man vill göra om 4 månader.

Kan du inte dra inne i ramrör och sådant? Det är ju trick som custombyggare andvänder sig av iaf.

bebbe skrev:
2591726 Kan du inte dra inne i ramrör och sådant? Det är ju trick som custombyggare andvänder sig av iaf.
jo visst kan jag göra de. på lyset o blinkers längst bak.
men problem med alla dosor o säkringsbox o likn.

fahrenheit skrev:
2591204 lägg all el i kutsen då? så att endast en kabel bunt (jovisst den är tjock) går förbi batteriet och sedan fram till reglage m.m.
Du har absolut ingen plats mellan toppen och plenumet/luftburken? (där gömmer jag allt mitt skrot)

EDIT: Såg att du inte hade någon plats fram under motorn! Gör en alu (eller whatever) låda där batteriet och kabelhärvan kan ligga?

blir ingen kuts..
vill ha en fackverksram som man kan se igenom..
men de verkar nästan omöjligt :D
mellan topp o luftburk får inget plats..möjligtvis framför men har redan pulat ner en massa annat som ska va framtill där..börja bli tight..

Last edited:
så du ska bara ha bakramen helt fri? ingen bakkåpa alls!?!? :gnissla Då kan det bli svårt.... Låda framför batteriet som gäller då ;)

fahrenheit skrev:
2591891 så du ska bara ha bakramen helt fri? ingen bakkåpa alls!?!? :gnissla Då kan det bli svårt.... Låda framför batteriet som gäller då ;)
mmm verkar inte bättre..funderar nästan på o gå lite moppefuckofjortis..
köpa en liten brandsläckare o måla blå typ o sätta dit, sen fyller man den med el :näsblod

Wiseguy skrev:
2591725 Nej, du skall göra det ordentligt.
Dvs. Löda och sen på med krympslang för att täcka det stället du precis haft exponerat. Sen skall man givetvis linda om allt i ny eltejp.
Sikta på att kabelstammen skall kunna fungera utan att få kortis ifall du skulle sänker ned den i vatten, först då har du isolerat tillräckligt bra.

Leta elfel i kabelstammen är inget man vill göra om 4 månader.

nej nej nej, inte linda in i eltejp :gnissla

fan när man väl ska göra något i med kablarna, dom är kladdiga & uscha.. jag lindar in eventuella skarver med eltejp, sen lindar man hela kabelstammen med sån där händig tygtejp som endast fastnar på sig själv.

angående skarver så har vi händiga satyg på jobbet som jag starkt rekomenderar, en krympslang som har en ring i ten innuti sig. man eldar på den & tennet smälter innan plasten & då har får man ju samtidigt en fint isolerad skarv :)

ozeo skrev:
2591909 mmm verkar inte bättre..funderar nästan på o gå lite moppefuckofjortis..
köpa en liten brandsläckare o måla blå typ o sätta dit, sen fyller man den med el :näsblod

eller helt enkelt en clean alu låda ? vi vet jue att du kan trolla lite med design :tummenupp

Last edited:
ozeo skrev:
2591864 blir ingen kuts..
vill ha en fackverksram som man kan se igenom..
men de verkar nästan omöjligt :D
mellan topp o luftburk får inget plats..möjligtvis framför men har redan pulat ner en massa annat som ska va framtill där..börja bli tight..

Ah, på TL språk kallas detta "The Gap mod" :)

Vi gömmer skräpet under sadeln :)
Fast, du kanske ska ha ne sådan där über tunn sadel, då funkar det inte. men lite inspiration kanske. :)

SKickar lite osorterade bilder på hur det görs på en TLR (med plast kvar dock...)

Bifogat

• Subframe_gap_1.jpg
    Subframe_gap_1.jpg
    26.2 KB · Visningar: 97
  • PA070004.jpg
    PA070004.jpg
    35.2 KB · Visningar: 96
  • PA070033.jpg
    PA070033.jpg
    47.4 KB · Visningar: 111
  • DSCF0645_small.JPG
    DSCF0645_small.JPG
    54.8 KB · Visningar: 90
Last edited:
PutteLiten skrev:
2592603 Ah, på TL språk kallas detta "The Gap mod" :)

Vi gömmer skräpet under sadeln :)
Fast, du kanske ska ha ne sådan där über tunn sadel, då funkar det inte. men lite inspiration kanske. :)

SKickar lite osorterade bilder på hur det görs på en TLR (med plast kvar dock...)

nice..bästa ideen hittils :tummenupp man tackar, ska kika på det..kan göra den nån cm tjockare o sen använda tunnare men mjukare foder typ :D

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick