Antar att det strider mot PUL och lämna ut hennes telefonnummer till hemmet?
företag som har folk i kund register får inte lämna ut, vi kan hänga ut men är de moraliskt rätt?
företag som har folk i kund register får inte lämna ut, vi kan hänga ut men är de moraliskt rätt?
Recipient: <fredrika.hillvervik@daltid.se>
Reason: <fredrika.hillvervik@daltid.se>, Recipient unknown
Tror att du ska kolla stavningen en extra gång.
Vart ser du moralen i hennes meningslösa skitsnack i krönikan?
Jag vet inte. Jag mailar författaren till krönikan och frågar. Så här skriver jag:
Hej Fredrika!
Jag läste precis din krönika om motorcyklar och undrar vad en Fuck-you-burnout är?
Hälsningar
RoLLER
fredrika.hillvervik@daltid.se
O såhär skrev jag;
Kära Fredrika!
Jag kan inget annat än att bli chockad när jag läser din "anti mc militanta" krönika, påminner mig om en upprörd militant feminist med röda sockar som förespråkar död åt alla män i världen innan hon ens provat på hur det är att ha en man, förstår du?
Nej, antagligen inte för då hade du med all sannolikhet inte pekat ut en grupp på ett lika osmakligt sätt som du gör. Att ..."sätta ner foten och klappa igen lekstugan för gott..." kommer definitivt inte hindra de personer som gör en sån där fuck-you-burnout i er kära idyll.
Att ställa frågan om varför motorcyklar ens behöver finnas anser jag bara spär på din Oseriösa krönika ännu mer. Att köra motorcykel handlar om så mycket mer än och göra fuck-you-burnouter hos din släkting som i sin tur leder till att reta upp krönikörer som ägnar större delen av sina dagar åt att klaga på Världsproblem, såsom hundbajset som inte plockas upp av alla, cyklister som inte använder hjälm eller varför Britney Spears rakade huvudet!
Att gränsla en motorcykel och glida ut i trafiken är faktiskt inte lika farligt som du verkar tro, därför tycker jag att du borde åka till nästa stora mc-mässa eller kanske tom hänga på en grupp mc-åkare i Faluns trakten en kväll och kanske inse att inte alla är ute efter att göra fuck-you-burnouter och röra upp människor som till och med önskar att de hade ett vapen vid såna tillfällen. Frågan jag ställer mig är om det inte är bättre och förbjuda människor som är så farliga att de önskar sig vapen i tid och otid? Som din släkting kanske?
Och nej, det är ingen som vill krocka med en mc, vill du hellre krocka med en bil, älg, rådjur? Tror inte det va...
Diskutera Vad som ska förbjudas hur mycket du vill, men gör det på ett smakligt sätt är du vänlig, utan och peka ut exempelvis 60-åriga gubbar med vurpollon på huvudet. Det tycker jag är lite slag under bältet.
Tacka vet jag yttrandefrihet.
Ha en bra sommar
Sture
Ni vet, fingret! (Topgun-citat)
Jag lovar er alla att jag åker dit i helgen och gör en "Fuck-you-burnout"
http://privatpersoner.eniro.se/query?what=wp&search_word=fredrika+hillervik&geo_area=
Kanske räcker med mailkorrespondens
Kanske räcker med mailkorrespondens
Jag tycker hon ska ta en åktur med Wheelers, då kanske hon ändrar inställning....eller inte
Vill du att jag mailar henne en "fuck-you-burnout"? Eller anser du att det är onödigt/omoget att trissa?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|