Hur göra för att regga .COM-adress?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag vill ha en .com-adress till min hemsida och jag har en ftp där jag har allt ligger på så jag vill itne ha webhotell, om det inte är nuskigt billigt iofs.
Men hur gör man detta enklast och billigast?
Och har alla olika tillvägagångsätt att peka från sin ftp till domänen eller hur gör man där? Struligt som fan eller?

Se så, hjälp mig nu!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Hmmm, jag kommer in på första sidan men sen kommer jag inte åt terms&conditions och pricelist, verkar ha strul med sin sida eller nåt.

real

Rika Barn Leka Bäst
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda NS400R -85 och KTM 620 SuperMotard -97
Speednames

Fungerar kalas, man kan administrera sin egen adress m.a.p. IP, mail etc.

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Varför inte en .se adress??

B-one.net

Kostar ca. 575:- för ett år inkl. webhotell.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Näe, .se är inte intressant. Men ska genst kolla upp de andra! Sen tycker jag inte att 575/år är direkt billigt.... Om det inte är typ en gig man får.....

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Dee_cati skrev:
Nu så är det fixat och det blev en .com-adress på http://www.smartdomain.se/ mest för att det verkar flyta smidigt och det fanns många valmöjligheter och så har syrran på samma ställe. Så inom kort kommer http://www.pvturbo.com finnas tillgänglig :D

Vad kostade då!? Jag är lite sugen på att pula ihop en hemsida så att jag kjan hålla mig sysselsatt 10-15 år framöver...

EDIT: Alltså vad kostar det totalt om man behöver ett sånt där webhotell, .com-adress o hela baletten!?

Last edited:

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
oscar skrev:
Vad kostade då!? Jag är lite sugen på att pula ihop en hemsida så att jag kjan hålla mig sysselsatt 10-15 år framöver...

EDIT: Alltså vad kostar det totalt om man behöver ett sånt där webhotell, .com-adress o hela baletten!?
Ca 400 kr/år för ett com-domän och ett schysst webbhotell avsett för privatpersoner/mindre företag om du väljer amerikanska företag, någon eller några hundralappar dyrare om du väljer svenska företag (varför man skulle göra det förstår jag inte, internet är globalt).

Domännamn (com/net/org) skall man inte pröjsa en dollar mer för än max 9 USD per år, gör man det så är man lurad. Webbhotell kostar väldigt olika beroende på behov, en dedikerad server med massa bandbredd och 24h-support kan kosta 20 papp i månaden, ett enklare webbhotellkonto med några 100 MB diskutrymme några tior i månaden.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag pyntade 124,75:- inklusive moms per år. Ville ha ett svenskt helst då det blir billigare att ringa till dem om nåt strular. Jag kör utan webhotell, har allt på ftp och länkar därifrån. Hittade priser runt 50:- per år som sagt i USA men 125:- känns som det kvittar. Möjlighet till att flytta domänen verkar inte vara nåt problem iaf.

toca1

NinjaClubSweden
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-12R SÅLD
vart ska man vända sig om man vill ha en site där folk kan downloada från... mitt hotell tillåter inte det (b-one) Har letat men jag hittar bara svindyra företagslösningar :-(

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
toca1 skrev:
vart ska man vända sig om man vill ha en site där folk kan downloada från... mitt hotell tillåter inte det (b-one) Har letat men jag hittar bara svindyra företagslösningar :-(

Kan de inte downloada alls eller??
Man kan väl länka till en annan sida?!

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Jag tycker du kan ta .tk istället... lika enkelt som .se .nu .com .net och gratis

OM du nu vill ha .tk så tror jag att man helt enkelt gör såhär att du tar det namnet du vill ha: vi säger tex. www.sporthoj.tk eller www.min-hemsida.tk sen kommer du sedan in för att registrera den adressen.

Last edited:
Nyheter
MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife