Hur högt laddtryck?

PTURE

Med lem
Gick med
23 Sep 2006
Hoj
CBR900RR TURBO -92
Har en cbr900-92 med en 1,7mm toppackning (vet inte vilket komp jag har....:va ) och kör med ett schwitzer agg. Hur högt laddtryck rekomenderas att ha då? Har original kolvar å stakar och kör på vanlig 98 handelssoppa...

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
KTM 525 SX -05
Du bör nog inte åka med mer än 0,6-0,7...jag åkte mer switzer agget förrut och det bottnade redan vid 0,94 bar och 250 bhp..jag har 8,9:1 i komp. Så att åka på högre laddtryck med det agget är bara meninglöst, blir bara värme och mottryck i avgasturbinen. Sen beror det på vad du har för avgasystem så inte mot trycket blir för högt

PTURE

Med lem
Gick med
23 Sep 2006
Hoj
CBR900RR TURBO -92
Lutar ganska mycket åt att jag ska byta ut snurran mot en TD04-16 snart..... Men tills det är gjort så får jag hålla mig runt 0,7 i laddtryck! Ska bygga en ljuddämpare i vinter för som det är nu så har jag 2" fritt blås å det orkar jag inte köra med..... Är ju halvdöv när man kört ett par kilometer...... Funderar på att ta ett 3" rör som slutar bakom fotpinnen med ett 2" rör inuti med lite dämpning runt till att börja med. Får se om det funkar eller om det blir något helt annat...

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0