Svingarmslagret. Jag insåg att det hade rostat så det blir definitivt att byta ut. Axeln verkar ha varit sned för på andra sidan på svingarmen såg det ok ut. Menads på den rostiga sidan så kunde inte lagret rotera.Byt - för några år sedan........ Stötdämparlänkage? Finns säkert standardlager som passar, men undrar om inte axeln har fått skador - den rostgeggan borde fungera som grovt slipmedel på axeln så antagligen läge att byta den också
Axeln behöver inte ha varit sned, det räcker att det varit en liten skada på tätningen på ena sidan så startar rost o slitage där - kan du lägga upp en bild på axeln? Hur den ser ut när den är rengjord?Svingarmslagret. Jag insåg att det hade rostat så det blir definitivt att byta ut. Axeln verkar ha varit sned för på andra sidan på svingarmen såg det ok ut. Menads på den rostiga sidan så kunde inte lagret rotera.
Absolut kan lägga upp imorgon då jag lämnat garaget nu. Svårt att se på bild om den är sne dock. Men provade att lägga en tumstock på den och lysa och såg att den inte var helt rak. Verkade som att den var ungefär en mm sne.Axeln behöver inte ha varit sned, det räcker att det varit en liten skada på tätningen på ena sidan så startar rost o slitage där - kan du lägga upp en bild på axeln? Hur den ser ut när den är rengjord?
Jag hoppas att det var en linjal och inte en tumstock du använde....provade att lägga en tumstock på den och lysa och såg att den inte var helt rak. Verkade som att den var ungefär en mm sne.
Vars då?Är det till RMZ:an finns det ingen anledning att leta runt efter lösa lager då det finns kompletta kit till sving och länkage för småpengar till alla vanligt förekommande crosshojar.
Inte det mest optimala sättet att se om axeln är krokig. Men verkar som den har blivit lite buklig på vissa ställen. Jag antar att den bör bytas ut? Packboxarna var hela så tippar på att det är axeln som orsakat att vatten trängt in.Byt - för några år sedan........ Stötdämparlänkage? Finns säkert standardlager som passar, men undrar om inte axeln har fått skador - den rostgeggan borde fungera som grovt slipmedel på axeln så antagligen läge att byta den också
Sne axel kan vara orsaken att det läckt in vatten.Varför ska du byta axeln när det är lagren som rostat sönder?
Axeln ser inte ut att ha så fin yta som den borde ha där den vilar mot lagerbanor så bara det gör att den borde bytas ihop med nya lager, sedan kan den vara böjd också att döma av dina bilder. Tänkte att det kanske var mindre diameter mitt på där den inte stöder mot lager, men den ser inte helt rak ut även ute vid lagerbanorna. Ett bra sätt att kolla om något är krokigt är att rulla det mot en plan yta, ex. en glasskivaInte det mest optimala sättet att se om axeln är krokig. Men verkar som den har blivit lite buklig på vissa ställen. Jag antar att den bör bytas ut? Packboxarna var hela så tippar på att det är axeln som orsakat att vatten trängt in.
Eller en högtryckstvätt!Sne axel kan vara orsaken att det läckt in vatten.
Grym du är på analysera! Tackar så mycket som klargjorde det för mig. Blir att beställa en ny ikväll med nya lager.Axeln ser inte ut att ha så fin yta som den borde ha där den vilar mot lagerbanor så bara det gör att den borde bytas ihop med nya lager, sedan kan den vara böjd också att döma av dina bilder. Tänkte att det kanske var mindre diameter mitt på där den inte stöder mot lager, men den ser inte helt rak ut även ute vid lagerbanorna. Ett bra sätt att kolla om något är krokigt är att rulla det mot en plan yta, ex. en glasskiva
Obefintligt underhåll är orsaken men vill du köpa en svingaxel i onödan ska jag inte hindra dig.Sne axel kan vara orsaken att det läckt in vatten.
Exakt 611:- i typ onödan, nya lager och massa fett mår bra även om axeln är vagt böjd. Man måste inte byta allt alltidObefintligt underhåll är orsaken men vill du köpa en svingaxel i onödan ska jag inte hindra dig.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|