WEST
Gudomlig sporthojare
Funkar hur bra som helst, det är bara Sverige som det är fullt med blinda bilister. Jag skulle mosa på bara, om det bara är målet som är intressant.
Genom Tyskland alltså.
Genom Tyskland alltså.
Det finns ju currywurst på de flesta matställena längs autobahn, så då är det väl inga problem? oder?
Good point!
..men, korvkulturen är utsatt för hot - även i Tyskland:
Exhibit 'A'
Påstådd "currywurst"
I verkligheten: snabbmicrad Bockwurst(!), snittad för att se ut som the real deal, och tokdränkt i röd sockersås.
Plats: Skandinavienpark, Handewitt - nära Danska gränsen. (notera det felaktiga korvbrödet, av dansk typ)
Let's be careful out there - inget är längre givet eller självklart.
Tidigare sanna värden är rubbade, och man måste granska till och med korven innan man sätter tänderna i den.
Jag fasar över denna vanvördiga behandling av en institution inom den tyska matkulturen!
Bröd till??? Pommes ska det vara och den riktiga såsen såklart. Brrrr.... ryser...
Jeg modsætter mig denne smuds-kastning af god dansk madkultur, af agressive tyske motorvejscafeterias som tager toopen af dansk madkultur!
Autobahn är tråkigt men effektivt för att sluka mil. Du behöver absolut inte vara otrygg, använd bara speglarna och körriktningsvisarna. Trafikanterna är vana och sköter sig väl. Har du dock tid så rekommenderas mindre vägar men var beredd på att det tar tid! Jag har kört genom Tyskland under många år och ibland måste man helt enkelt äta mil snabbt och då är Autobahn det enda alternativet. God tur!
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|