Hur kör ni?

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
P-E skrev:
Nu är du elak! :huvet .

jag vet, jag är född sån, vad är din orsak?



näe, men kör med vett så ska det gå bra, följ trafikregler. dvs, kör ALDRIG om på insidan... om det inte är flerfilig väg förståss. :3freak
bilister är som älgar, fast dom är fler.
 

-dB

Avatar av Per Liljeqvist
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Skåne
Hoj
r6 -06
McB skrev:
Knäskrap är ett tecken på hur fort och bra man kör. Japp, så är det.

jag trodde det hade att göra med hur långa ben man har, lastar man sen ner knäskålen med en bly-puck så går det av sig själv
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Rigge skrev:
Ok, tyckte bara att det var lite märkligt att du skriver som om du kört hoj i 20 år när du inte ens är så gammal.

P-E är ju vår sittande fåtöljexpert. Det syns ju på avataren! :D ;)
 

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Fluxir skrev:
näe, men kör med vett så ska det gå bra, följ trafikregler. dvs, kör ALDRIG om på insidan... om det inte är flerfilig väg förståss. :3freak
bilister är som älgar, fast dom är fler.


Om man kör om en bil på insidan så slipper man vara rädd för att bilen ska göra en U-sväng.

Mitt tips är: Följ inte trafikreglerna. Dom är gjorda för bilar, kör på attack istället. Då är du koncentrerad på trafiken samtidigt som det är roligare.
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Robban W skrev:
Om man kör om en bil på insidan så slipper man vara rädd för att bilen ska göra en U-sväng.

Mitt tips är: Följ inte trafikreglerna. Dom är gjorda för bilar, kör på attack istället. Då är du koncentrerad på trafiken samtidigt som det är roligare.

Håller med fullständigt. Attackera och håll högre fart än omgivningen. Man slipper hälften av medtrafikanterna. Den andra hälften har man ögonkontakt med.
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Jag kjør numera som en mes, men jag va utan kort førra sommaren och jag behøver mitt kort for at få jobba så........
 

Aratron

http://www.tycon.se
Gick med
16 Oct 2004
Ort
Avesta
Hoj
slutkörd 900rr, Pitpro 05
Kanske lite OT men ändå.. Var ute o körde idag, kommer ifatt en bil som kör 100 på en kurvig o fin väg, lite för kurvig för en omkörning så jag blir liggandes bakom. Och nu till det som jag irriterar mig på, folk som ligger och kör över tillåten hastighet på rakor, men precis som i detta fall, saktar ner så fort det svänger lite, var nere på 55-60 i vissa svängar, tappade fart i uppförsbackar och ökade i nedförsbackar, för att sen fortsätta på 100 och ibland 120. Detta har hänt allt för ofta nu och jag blir riktigt less på att folk inte kan hålla ett jämt tempo, ok att man kanske har skymd sikt, inte känner vägen, dåliga däck!? vad vet jag, är det bara jag som råkar ut för såna? Tycker det händer allt för ofta numera.
 

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
När man sätter sig bakom ratten på en 90hästars Hyundai Accent med tvärställd 1.5liters motor då ökar självförtroendet och hornen kommer fram ur pannan.
 

Bifogat

  • devil.jpg
    devil.jpg
    133.3 KB · Visningar: 47

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Fattar fan inte hur alla orkar med alla dessa meningslösa inlägg.....6 jävla sidor med skitsnack....suck

Nu blir ju jag dock en i mängden men skit i det, ville bara få det sagt att jag tycker det är för mycket skitsnack på SH nu för tiden.

Kalla mig idiot eller vad du vill, just nu skiter jag i vilket.
Antar att jag e på lite dåligt humör bara :huvet


Edit: Själv håller jag den hastigheten som tillfredställer mig för tillfället, ibland vääldigt för fort ibland inte....Dock alltid lugnt vid bebyggelse m.m.
 
Last edited:

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Pinky skrev:
Fattar fan inte hur alla orkar med alla dessa meningslösa inlägg.....6 jävla sidor med skitsnack....suck

Nu blir ju jag dock en i mängden men skit i det, ville bara få det sagt att jag tycker det är för mycket skitsnack på SH nu för tiden.

Kalla mig idiot eller vad du vill, just nu skiter jag i vilket.
Antar att jag e på lite dåligt humör bara :huvet


Edit: Själv håller jag den hastigheten som tillfredställer mig för tillfället, ibland vääldigt för fort ibland inte....Dock alltid lugnt vid bebyggelse m.m.
Man får helt enkelt anpassa kvaliteten på inläggen efter trådarna ;)
 

jensa_b

BA02-Bataljonen som visade vägen!
Gick med
25 Jul 2004
Ort
GAEVLE
Hoj
R1
Pinky skrev:
Fattar fan inte hur alla orkar med alla dessa meningslösa inlägg.....6 jävla sidor med skitsnack....suck

Nu blir ju jag dock en i mängden men skit i det, ville bara få det sagt att jag tycker det är för mycket skitsnack på SH nu för tiden.

Kalla mig idiot eller vad du vill, just nu skiter jag i vilket.
Antar att jag e på lite dåligt humör bara :huvet


Edit: Själv håller jag den hastigheten som tillfredställer mig för tillfället, ibland vääldigt för fort ibland inte....Dock alltid lugnt vid bebyggelse m.m.

Va härligt att du sällade dig till våran skitsnacksskara då :kocko
Förmodligen måste du haft väldigt tråkigt eftersom du orkade plöja dig igenom alla 6 sidor och sen har energi över till att göra ett inlägg ....
Men credit till dig eftersom du iaf svarade på trådfrågan :tummenupp
 

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Jag skrapar mest centralstödet faktiskt.. :näsblod

Så du måste nog vara tuffast på hela SH
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
jensa_b skrev:
Va härligt att du sällade dig till våran skitsnacksskara då :kocko
Förmodligen måste du haft väldigt tråkigt eftersom du orkade plöja dig igenom alla 6 sidor och sen har energi över till att göra ett inlägg ....
Men credit till dig eftersom du iaf svarade på trådfrågan :tummenupp


Kanse läste 20% på varje sida och inte varje inlägg, har du tänkt på det :kocko
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top