Hur kan de vara så dyra... =(

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
Går här och deppar lite över hur det kommer sig att alla 125'or är så j**la dyra fortfarande.

Tyckte det skulle va kul att köpa tillbaka min 125'a av en kille som jag letade upp förra sommaren så jag bad honom höra av sig när han va säljessugen och således fick jag ett mail igår.

Letade då upp annonsen på blocket och fann då att den kostade nu 13 000:-
Det rör sig om en Yamaha TZR 125'a från -87 och jag sålde den för 5 år sen för 10 000:-. Bör då tilläggas att jag renoverade motorn och lackade om den helt då strax före jag sålde den till ett värde av ca 6 000:-

Är det inte så att marknaden styrs av köparen? och då borde väl priset hela tiden tryckas nedåt antar jag.

Min gamle hoj hade gått 4300 mil när jag sålde den (har jag för mig) nu 5 år senare borde den ju va redo för skroten rent maskinellt tycker man om den har brukats som en hoj ska brukas vill säga.

Är det inte fler än jag som tycker att priset på gamla hojar går åt fel håll?

/oXydex

Bifogat

• min tzr.jpg
    min tzr.jpg
    39.7 KB · Visningar: 62
  • min tzr2.jpg
    min tzr2.jpg
    36.9 KB · Visningar: 88

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
de har stigit enormt, de kostar mer begagnade samma årsmodeller än de gjorde när jag åkte 125a.
iaf synbart, visst har ju pengarna blivit mindre värda men ändå.
Det var få som åkte på den tiden det vet jag, däremot var det ju inga strypningar o annat då.
Personligen tycker jag även det gäller andra gammla hojar, fan en sur 400a från början till mitten av 80-talet kan kosta 13-14 tusen idag (eller vil de ha iaf), man kunde köpa samma hojar då i början av 90-talet för kanske 7-10 tusen.

Ävn tyngre sporthojar från tidigt 90-tal krävs det mycket pengar för, det kan skilja 15 tusen mellan en 92a och en 99a liksom.

Last edited:

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Hojarna är definitivt för dyra. Efterfrågan är väl inte precis enorm, ändå är utbudet rätt stort. En 125a ska de flesta ha råd med!
Du råkar inte ha din hoj i en lokal, i tannefors?

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Kan hålla med... helt sjuka priser på begagnat.... (gäller det mesta).... :fatta!

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Såg annonsen oXydex. Kännde igen hojen efter att ha sett din hemsida en gång i tiden. Konstigt att 125:eek:rna går upp i pris hela tiden. Kanske är det brist på 125:eek:r? Inte mycket nytt blod som kommer in förutom alla oändliga Aprilia RS hojar.

Köpte min TZR -87 för 2500kr. Men efter att ha skruvat och pillat och grejat så kunde man nästan tjänat på att tjacka en dyrare men frisk maskin direkt. :4skrika

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
cRoC skrev:
Hojarna är definitivt för dyra. Efterfrågan är väl inte precis enorm, ändå är utbudet rätt stort. En 125a ska de flesta ha råd med!
Du råkar inte ha din hoj i en lokal, i tannefors?

Nej hojen står inte i Tannefors men de finns fler TRX'en i stan vet jag

/oXydex

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Dom flesta lägger ju ut annonsen på ett riktigt drömpris som svävar uppe bland molnen men man kan ju oftast pruta ner dom till normal nivå... Ett tips är att inte maila på några annonser utan att alltid ringa...

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Hoj
DR 650 RSE
Jag skickade mailsvar på en 125 DT från 88 som han skulle ha 11 000 för pga att de va obesiktad samt hade slitna däck

Jag gav honom ett bud på 7 000 och sa att den inte va värd mer men han tyckte visst det. Däck till skrothögen kostar ju 1500 eller nått sånt å sen en besiktning på det så är du uppe i 13 000 istället för lite skrot från 80-talet

SJUKT!!!!

/oXydex

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
Det är faktiskt helt sjukt! Jag köpte min NSF för 9200:- men då var båda däcken rejält slitna. framförallt bakdäcket som såg ut som ett bildäck...(välburnat) dessutom obesiktigad och ostypt. Men om man ser det från den ljusa sidan så kan den som äger en 125a nu tjäna sig en hacka. Jag har ju renoverat den och strypt den, så över 10.000:- är inget problem

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Håller med om detta. Det är snart tio år sen jag suktade efter 125.a men priserna på samma hojar är fan nästan högre idag!

Är något fel när man får en TZ250-94 för 20 000kr och en sleten gammal RG för samma peng?

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kör bil.
När jag köpte 125'a (2år sedan) så kostade en tzr 7-8k, och en nsr -89 mellan 9-12k, idag så får man vara glad om man hittar en nsr/tzr för 15k :eek: . Rätt sjukt att priserna har blivit högre på så kort tid. Vissa vill ju ha 10k för sina sönderkörda RD125'or, det är ju helt vansinnigt!!

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
tycker många har okej priser, men en nya mito eller rs är sjukt! Köpte min för 17 laxar och är ruskigt nöjd! Kanon pris.. :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty <-- Hård gubbe det där HEH :tungan

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Tror prishöjningen beror mycket på höjningen på mopeder. Du får ju pynta uppemot 10 lax för en gammal sunkig MT5a eller DT50a idag. Då vill väl ingen sälja sin 125a som är nyare och fräshare för mindre heller.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
det är helt sant.. Ska man få sig en billig hoj så får man se till att det är något som behöver göras på den. Fick min NS för 6 papp.. rätt nöjd facktiskt..

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Jag fick min för 14 laxar, mito 95:a.

Billigt är det väl, men utomlands. Här i Sverige hade man kanske kunnat få en apful gammal NSR för samma pengar.

Mitt råd: Köp i Tyskland!

YammaDT

Glidare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Honda CBF600S
Jag pröjsade 4 tusen för min GT 125 som det bara var att tuta o köra med! Sålde den för 6 tusen sen... :tuttar

gammelfarfar

Bra kan alltid bli bättre
Gick med
19 May 2004
Hoj
Honda NSR 125 R -91
H4 skrev:
Jag fick min för 14 laxar, mito 95:a.

Billigt är det väl, men utomlands. Här i Sverige hade man kanske kunnat få en apful gammal NSR för samma pengar.

Mitt råd: Köp i Tyskland!
:mad: Jag köpte min nsr för 14k här i Sverige för mindre än ett år sen! :machinegu på dig om du säger att den e apful igen

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...