hur kan man tjäna 0 kr på ett år ?

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
hittat ny favorit sida efter sporthoj ratsit.se där man kan kolla vad folk tjänar och om dom har skulder, gratis nu vet man ju vilka brudar man ska ragga på haha

har sett ett par personer som har 0kr i inkomst, och gjort avdrag på 90000 :- hur funkar detta ? hur kan man tjäna 0 kr på ett år ? jag vet att dom inte gör det:gnissla

såg även en känd läkare här han hade 0kr i inkomst men totalt 1,2mil i eee glömt vad det heter total inkomst för året om man har sålt aktier osv.. slipper han betala skatt på sin "lön"

Om han säljer aktier så skattar han för vinsten. Detta är dock inte inkomstlön i den traditionella meningen.

Man kan nolltaxera, dvs att man påstår att man inte tjänat en enda spänn ett visst skatteår. Detta gör bl.a. folk som jobbar utomlands för att slippa skatta svenskt. Det är därför många t.ex. idrottsmän skriver sig i Monaco eller likn. och blir medborgare där så att de får sin lön utbetald där just för att slippa världens skattigaste land.

Egen företagare som skriver allt på firman står nog på noll, jävla klantar, vist kanske funkar något år men lär väll inte bli kull när skattemasen kommer å konstaterar att man inte kan leva på 0 kr...

Nolltaxera is the shit! :banana

Edit: Jag finns inte med i deras register... :D

Last edited:

har sett ett par personer som har 0kr i inkomst, och gjort avdrag på 90000 :- hur funkar detta ? hur kan man tjäna 0 kr på ett år ? jag vet att dom inte gör det:gnissla

såg även en känd läkare här han hade 0kr i inkomst men totalt 1,2mil i eee glömt vad det heter total inkomst för året om man har sålt aktier osv.. slipper han betala skatt på sin "lön"

Inkomst i utlandet i kombination med stora ränteavdrag så kan det fungera, dock börjar masen troligen undra om man ändå inte är boende i sverige efterssom man lånat en massa pengar till sitt hus....

Ett svin som är skyldig mig pengar har också 0:- i inkomst. :mad:
Tycker likt andra att det är väldigt intressant med dem som äger ett stort antal fordon och annan egendom utan att deklarera en spänn i inkomst. :5sure

2788176 Egen företagare som skriver allt på firman står nog på noll, jävla klantar, vist kanske funkar något år men lär väll inte bli kull när skattemasen kommer å konstaterar att man inte kan leva på 0 kr...
Andra i husethållet kanske tjänar pengar du vet ;)

Det kan ju också vara så att man har 0:- i inkomst av tjänst (lön), kapital (försäljning av t.ex. aktier) och näringsverksamhet (egen firma). Jag tror t.ex. inte att man tar upp bidrag osv när man beräknar taxerad inkomst eftersom de inte är skattepliktiga.

Om man alltså är student så bör man ha 0:- i taxerad inkomst enligt deklarationen men man har ju ändå en viss inkomst (studiemedel). A-kassa och socialbidrag vet jag inte hur det fungerar men om man inte tar upp det i deklarationen så finns det nog inte i Skatteverkets register.

Last edited:
Det kan ju också vara så att man har 0:- i inkomst av tjänst (lön), kapital (försäljning av t.ex. aktier) och näringsverksamhet (egen firma). Jag tror t.ex. inte att man tar upp bidrag osv när man beräknar taxerad inkomst eftersom de inte är skattepliktiga.

Om man alltså är student så bör man ha 0:- i taxerad inkomst enligt deklarationen men man har ju ändå en viss inkomst (studiemedel). A-kassa och socialbidrag vet jag inte hur det fungerar men om man inte tar upp det i deklarationen så finns det nog inte i Skatteverkets register.

A-kassa är iaf inkomst.

nu menar jag inte fattiga mäniskor som har 0kr i inkomst utan personer med bil hus osv :va borde inte fogden fatta ?

och den läkaren ? 0kr i inkomst och total vinst 1,2mil ingen som är medlem som förstår vad jag menar ?

2788482 Andra i husethållet kanske tjänar pengar du vet ;)
Där sa du något! Men ändå säg att jag har en el firma som jag påstår går skit dåligt (gör bra massa svart jobb) Min fru jobbar på typ konsum, skulle inte det inte va lite uppenbart om jag kommer med en sprojlans merca? Eller täker jag fel igen?

2789390 Där sa du något! Men ändå säg att jag har en el firma som jag påstår går skit dåligt (gör bra massa svart jobb) Min fru jobbar på typ konsum, skulle inte det inte va lite uppenbart om jag kommer med en sprojlans merca? Eller täker jag fel igen?
Därför driver man företaget seriöst men kör också svart.

Där sa du något! Men ändå säg att jag har en el firma som jag påstår går skit dåligt (gör bra massa svart jobb) Min fru jobbar på typ konsum, skulle inte det inte va lite uppenbart om jag kommer med en sprojlans merca? Eller täker jag fel igen?
Vips gör SKV en kontantberäkning och från den blir du skönstaxerad med 40% skattetillägg........
Jättespännande har jag hört:näsblod

nu menar jag inte fattiga mäniskor som har 0kr i inkomst utan personer med bil hus osv :va borde inte fogden fatta ?

och den läkaren ? 0kr i inkomst och total vinst 1,2mil ingen som är medlem som förstår vad jag menar ?

Han har väl gjort stora kapitalvinster då företagsvinster delvis skall skattas i skatteslaget tjänst och delvis i kapital enl 3:12 regeln....

Last edited:
Nolltax skitcoolt? Skulle inte tro det. Till stallet där min fru hade sin häst brukade en Djursholmsdam komma farande i sin stadsjeep med regskylten "NOLLTAX". Vad är hon? En stolt skattesmitare som skryter om att hon åkersnålskjuts på alla andra. En som har det bättre än alla andra men ändå tar från de som har det sämre. Vad finns det som är beundransvärt i det? Hon hade inga problem med att använda allt som är bekostat genom skattemedel, vägar, belysning, sjukvård, polis och brandförsvar, hennes barn gick t o m i allmän skola, men hon ville inte vara med och betala. En sådan människa kan man bara tycka illa om.

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back