Hur kollar jag om biljetterna är giltiga?

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
Har fått tag på två ac dc biljetter på blocket och ska hämta dom hemma hos en snubbe i morgon torsdag.
Eftersom det är hemma hos honom så tror jag väl att de är äkta,köpa svart på en parkering vägrar jag då det är mycket bluff med svartbiljetter.
Kan jag kolla nånstans om de är giltiga? eller ska jag ta med knölpåken direkt?
Kollade på ticnet men kunde inte få fram nånstans där man kollar.
Ac dc är inte i sverige så ofta och de börjar bli gamla gubbarna,så för sonens skull så tänkte jag vi skulle se dom,men för att undvika onödig besvikelse så undrar jag snälla nån som vet var man kan kolla biljetter??
/robin

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Du bokar biljetter och får dom hemskickade direkt, sen kan du avboka dom men ändå ha fått pappersbiljetterna i handen så det är väldigt svårt att veta om de fortfarande funkar.

Indigo

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
690 SMC -09
Svaret ovan kändes ju inte så tryggt.

Prova ring Ticnet,kanske nån kundtjänst och förhör dig där.

Jag gjorde detta då jag skulle köpa biljetter till Robbie Williams i present till tjejen, de var inte direkt behjälpliga då de inte gillar den marknaden som finns. I stort sett sa hon "lycka till du kanske har tur och får riktiga biljetter.." Så lite vanskligt är det nog, jag lyckades inte få ngt bra svar hur man kan dubbelkolla att de är giltliga.

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
Du bokar biljetter och får dom hemskickade direkt, sen kan du avboka dom men ändå ha fått pappersbiljetterna i handen så det är väldigt svårt att veta om de fortfarande funkar.
nej det är ju just det jag är rädd för:gnissla men eftersom jag ska hem till honom så borde det vara ok men ville dubbelkolla i alla fall.
är det fake så är det bäst att han flyttar därifrån innan 22 juni för jag kommer slå honom på käften i så fall.:näsblod
Ska ringa när jag har biljetterna och fråga om de kan kolla numren åt mig.
Ingen annan som vet?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
vet inte om 1045 styck var billigt men:fyllisar, kontrakt funkar inte biljetterna så slår jag i hjäl dig?:D

om det är säljaren som har köpt dessa biljetter från första början så borde han kunna visa upp ett inköpskvitto. jag sparar alltid kvittot när jag säljer biljetter ifall att köparen skulle vilja se ett.

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Svaret ovan kändes ju inte så tryggt.

Prova ring Ticnet,kanske nån kundtjänst och förhör dig där.

De kan ju vara tryckta på riktiga men stulna biljettplåtar med rätt serienummer. Då hjälper inte det heller såvida inte en hel nummerserie blivit rapporterad som falsk. Om de inte blivit det så kan man ju iof nyttja dem då de är "äkta".

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Låter ju märkligt om det går att göra på detta vis då jag på senaste AC/DC bara visade upp biljetten, sen rev de av ena delen och visade mig mot rätt ingång. Ingen direkt koll så att säga...

När fan ska Ticnet fixa så att alla biljetter är personliga? Ska man köpa 4st så ska man ha namn på alla 4 och dessa trycks på biljetterna. Ångrar man sig så får man sälja tillbaka dem till Ticnet senast 2 veckor innan konserten och dessa biljetter går då åter ut till försäljning.
Behöver det vara svårare?

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Det blir ju bara jävligt drygt om biljetter blir personliga. Så här går det till när man ska på en spelning. Det är ju alltid en som bokar biljetter till hela gänget. Om de är personliga så får ju alla människor köpa var sin biljett istället vilket är mycket drygare. En annan sak vi brukar göra är att bara köpa ett gäng biljetter och sen höra med folk om de vill följa. Jag tror aldrig det blivit så att en biljett går till spillo. Det är väl en fråga om bekvämlighet men jag tycker då bara det är dumt och drygt med personliga biljetter.

Vad jag tycker att de ska göra är att de ska göra det olagligt att sälja biljetter i andra hand. Då lär vi ju bli av med all skit på blocket och alla vidriga företag som köper upp biljetter och säljer dyrt.

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
Jättebra idé, men hur tänkte du att det skulle förhindra försäljning i andra hand?
tack för alla svar!:tummenupp men har varit och hämtat biljetterna idag,och det var en äldre gentleman i 55+ åldern som hade varit på metallica men den konserten blev inställd,ac dc skulle han och frugan på men hans bror och fru hade fått förhinder och de biljetterna fick jag köpa:)
Sen så var jag hemma hos honom så de är nog äkta.:tummenupp

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
När vi ändå har en tråd i ämnet, nästan åtminstone: Vart ska man bo i götet när man ska på konserten? Nära till både Ullevi och uteliv vore ju fint...

Skrot

Medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Drömmer om CB1000R
När vi ändå har en tråd i ämnet, nästan åtminstone: Vart ska man bo i götet när man ska på konserten? Nära till både Ullevi och uteliv vore ju fint...

Beror väll lite på hur du vill bo. Vandrarhem så centralt tror jag det är ont om, däremot hotell finns det flera stycken. Scandic Rubinen ligger på avenyn, så blir det en riktigt blöt kväll kan du i princip krypa dit. Även Morning Hotell ligger väldigt nära avenyn. Avalon Hotell ligger på kungsportsavenyn vilket är väldigt nära också. Har du pengarna kan du ju boka deras penhouse svit med tillhörande utomhuspool på taket ;). Hotel Allén ligger väll ungefär mellan ullevi och avenyn och har en lägre prisnivå än de andra hotellen jag nämnt.

Kolla den här sidan så ser du lite andra hotell samt var de ligger. Eller gör din egen sökning.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Jättebra idé, men hur tänkte du att det skulle förhindra försäljning i andra hand?
Till att börja med så kan du inte lägga ut annonser med dom och då tror jag nog att försäljningen i andra hand sjunker ganska mycket, tror inte du det? Hur tänkte du själv?

Bo vars du vill. Själv bor jag i förorten och det tar 15 minuter med vagnen in till centralstationen. Bor du i centralare göteborg så är det ju ytterst försumbar tid.

Last edited:

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
Till att börja med så kan du inte lägga ut annonser med dom och då tror jag nog att försäljningen i andra hand sjunker ganska mycket, tror inte du det? Hur tänkte du själv?
Jag tänkte som så att det är förbjudet att köra för fort, dela ut upphovsrättsskyddade filer och att röka vissa substanser, men det förekommer ändå dagligen och att det då kanske kommer fungera likadant med andrahandsförsäljning av biljetter.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Jag tänkte som så att det är förbjudet att köra för fort, dela ut upphovsrättsskyddade filer och att röka vissa substanser, men det förekommer ändå dagligen och att det då kanske kommer fungera likadant med andrahandsförsäljning av biljetter.

Det tror inte jag, åtminstone inte i samma utsträckning. Det skulle bli mycket svårare att sälja ifall man måste förlita sig på personliga kontakter för att bli av med dom istället för att bara sätta ut en annons på blocket. Dessutom skulle företag som lever på att köpa upp biljetter och sälja försvinna. Det är nog dom som är största boven i dramat.

Vi kan ju vända på det också: Tror du att konsumtionen av illegala droger skulle öka eller förbli densamma ifall det släpptes helt fritt och man bara kunde söka på t ex blocket för att få sig lite heroin? Eller att snitthastigheten på vägarna skulle öka eller förbli densamma ifall vi hade fri fart på vägarna?

Wolford

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
FZ1N -08
När fan ska Ticnet fixa så att alla biljetter är personliga? Ska man köpa 4st så ska man ha namn på alla 4 och dessa trycks på biljetterna. Ångrar man sig så får man sälja tillbaka dem till Ticnet senast 2 veckor innan konserten och dessa biljetter går då åter ut till försäljning.
Behöver det vara svårare?

På Ac/Dc biljetterna mina står det namnet på den som bokade......vad dom tänkte med det vet jag däremot inte

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC