Hur länge?

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Sv 650s -02 (vill ha en Hayabusa)
Hur länge orkar ni köra utan att stanna? Orkar ni köra upp en tank? Jag ska nämligen ut på en liten tur i dag på nästan 60 mil. Jobbigt men kul.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Orkar köra?

Det beror ju på vilken hoj. Jag susade förbi en guldvinge 4ggr när jag skulle hem från Gbg. Han körde sina 110 och jag gasade i 200, men man fick ju stanna ett par ggr. Hade ju kört i 14timmar du :)

750RR

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Jag tänkte bara att det kanske var jag som e mesig, tycker att det e jobbigt att köra i 1,5h utan halt. Men d e klart kör man fort kommer man längre + att det är fan så mycket roligare :)

joelwideqvist

Äntligen vifferägare igen
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda VFR800FI -98
Kalmar - Boden är min längsta resa, bara stopp för mat och pissepaus. Ca150 mil tror jag. På en GPz550. Då vill det till att man är kär...

Jarle

Kör alltid för fort!
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Jo det e väl så att storsan bor i Sveg som jag ska åka och besöka, vad gör man inte för kärleken?

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Köra 60 mil på en dag är ju inte ens jobbigt, två timmar brukar vara max jag kan åka i ett sträck utan att behöva kissa :rodnar Men får man bara en liten kort bensträckare så är det bara att åka vidare.

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Öh... det är bara att köra. Tanka när det behövs.

Själv drog jag raka spåret från Stockholm till Hamburg i ett sträck.
med rygga på ryggen och tyvärr i regn och hagel. Men det var inte jobbigt allas.

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Liwa1 skrev:
Men det var inte jobbigt allas.

:D

Det där tror jag faktiskt inte på! Erkänn att du svor som bara den. Ingen gillar att åka regn och hagel ju.

Själv kör jag inte gärna i mer än 1,5 timmar utan att stanna en kortis. Men man brukar ju behöva tanka då iaf så........

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Hur får ni soppan att räcka i två timmar? Jag brukar få stanna och tanka två gånger på vägen till Linköping. Fast då tittar jag inte så noga på ekonometern, det måste jag erkänna. Åsså sparar jag MASSOR av tid.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Det är bara idiotiskt att försöka pressa sig timme efter timme efter timme, har du kört 10 h utan paus är du lika farlig som en "lindrigt" rattfull sett ur reaktionssynpunkt. Och då räknar jag inte en 3 minuters stresstankning som paus.

Therudeboy

Guest
Viking skrev:
Jo det e väl så att storsan bor i Sveg som jag ska åka och besöka, vad gör man inte för kärleken?

Då åker du förbi byn med sveriges roligaste namn "noppikoski" trodde vi var i finland när vi åkte upp till storsjöyran - östersund :D

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
varför kan inte samma regler som för lastbilschaufförer gälla för andra fordon
att man måste ta typ 15 min rast med jämna mellanrum typ en gång varannan timme typ
så blev trafik kanske lite säkrare om alla vore utvilade

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Penguin skrev:
:D

Det där tror jag faktiskt inte på! Erkänn att du svor som bara den. Ingen gillar att åka regn och hagel ju.

Själv kör jag inte gärna i mer än 1,5 timmar utan att stanna en kortis. Men man brukar ju behöva tanka då iaf så........

Jag kände inte av något i kroppen när jag var på plats och först när regnet kom kände jag, NEJ!!!, men det var inte jobbigt att åka i det och var ju klädd rätt för det. Åkte på natten och tänkte inte ett dugg på vad hastighetsskyltarna sa att jag skulle hålla för hastighet. Genom Danmark när det även haglade kunde jag inte låta bli att skratta åt det hela.

Stannar och sträcker på sig gör man väldigt ofta eftersom det går åt rejält med bensin. På autoban tankar man hur ofta som helst.

Sen så såg jag fram mot det som väntade i Hamburg, så det var kul, trots regn och hagel.

Bäst av allt. När jag kommer fram och möter den jag ska möta så kommer vi från varsitt håll, parkerar och kliver av. Då kommer solen.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...