Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Att byta kamkedja på 8 timmar låter som en normal tid för en yrkesverksam mekaniker. Att byta själv första gången på egen hand - räkna med fem gånger så lång tid och blodiga knogar.
JA de låter väl inte så jävla illa trots allt... Lite i överkant kanske men det beror på timpenningen och det slutliga priset. Att komma med motorn löst kan ju spara lite pengar och det klarar de flesta om de är motiverade.
TS
kolla med rn mc demontering / service i partille. dem brukar alltid vara vettiga att ha och göra med. DÅ får du vartfall ett andra bud på jobbet som du kan jämföra med.
Hur mycket måste itu för att komma åt kedjan på en sån motor?
Kenneths MC bytta min CBR600 -99as kamkedja, sträckare och gjorde ventiljustering på halva den tiden. Men jag antar att man kan ha "mer eller mindre flyt" när man gör det, och att säga 8 timmar är ju säkert smart så att man inte säger något man inte kan hålla.
Det var snabba ryck... med kåpförsedd hoj och allt eller kom du med motorn löst?
Hel hoj, men jobbiga, dåliga jävla kassa kinesiska krash-kåpor som inte passar. Jag frågade om han svor när han monterade dom. Det gjorde han.
4h låter enligt mig minst 2h för snabbt. Minst. Bara 1h går det åt för kåpor, tank, luftburk mm bara för att komma åt motorn. I varje riktning då så 2h på det hela jobbet.
Men visst, jag är ju långt ifrån ett proffs med.
JA de låter väl inte så jävla illa trots allt... Lite i överkant kanske men det beror på timpenningen och det slutliga priset. Att komma med motorn löst kan ju spara lite pengar och det klarar de flesta om de är motiverade.
Vem orkar plocka ur motorn för att byta kamkedja?
8 timmar låter mycket. Kanske okej om de samtidigt byter olja + filter, justerar ventiler, byter stift och synkar fuggeliguggarna.
Det är ju bara att röja bort så man får bort ventilkåpan, ta av överfallen och kammarna, byta kedjan och smacka ihop skiten igen.
Skiter man i ventiljustering + synk så hinner man på 4 timmar - lätt.
Är du 100% på att det är kamkedjan som är kass på den?[/QUOTE
Jag har bytt sträckaren och de rasslar fortfarande
Inte riktigt så långt...men inte långt ifrån.
![]()
Vem orkar plocka ur motorn för att byta kamkedja?
8 timmar låter mycket. Kanske okej om de samtidigt byter olja + filter, justerar ventiler, byter stift och synkar fuggeliguggarna.
Det är ju bara att röja bort så man får bort ventilkåpan, ta av överfallen och kammarna, byta kedjan och smacka ihop skiten igen.
Skiter man i ventiljustering + synk så hinner man på 4 timmar - lätt.
Är du 100% på att det är kamkedjan som är kass på den?
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |