Hur lång tid tar kortet?!?!?!?!?

_SuperMot_

Bad Boy
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
GSX-R 750 K8
Tja Jag tänkte skaffa mig lätt mc men vet inte riktigt hur lång tid det tar med kortet? jag har också hört att man kan gå någon intensivkusch?!? :(

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Finns inga intensivkurser för lätt mc vad jag har hört. Och kortet tar precis så lång tid som du tar på dig. Mitt tog ca: 2 månader aktiv övningskörning/skrivning m.m. Jag började i augusti och vips blev det vinter och jag fick ta ett uppehåll. Men om du anser att du kan köra så har du kortet om 2 veckor. Bara skriva och köra upp.

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
beror på hur tjatig du är...

mc kortet skrev jag 3.e januari förra året ,körde upp 4:e maj(första tiden)

bilkortet skrev 28:e december och körde upp 7:e januari i år...

Allt beror på hur många gånger du kuggar och hur gärna du vill ha kortet... :eek: :)

Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Höjjd Röd&Vit Värsting TZR me Konisktluftfilter, Effektavgassystem, Miniblinkare, Ensittscuts, Upprensad bak & Svart Kåpglas!
_SuperMot_ skrev:
hur lång tid det tar med kortet?

jag håller på me mitt nu, började i början av april och ja har hunnit me en del asså :fakta
det som tar tid är juh det att man måste vänta på uppkörnings/uppskrivnings tid :rolleyes:

Last edited:

motorChrille

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
Honda NS125r2
Jao

Hehe, håller själv på att ta körkortet.. har min första Teori-lektion nu den 22:a april.. å sen första övningskörningen 5 maj.

Är nyfiken på hur många övningskörningar det tog för er som tagit körkortet innan körskolan tyckte ni var redo för uppkörning?

Och hur mycket slutsumman för teori och allt vart för er?

-esser-

Min lapp smakar gott!!!
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Aprilia RS 125 -99, Opel Manta
Det beror....

Det beror ju helt på.... jag har uppkörning i slutet på juni typ och började i mars...

börjar du nu kommer du inte hinna innan sommar uppehållet!!! det tar tid med hur långt tid då får vänta på uppkörningen...

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
Det är ju bara skitsnack från körskolan, just för att tjäna mer pengar.

När jag tog mc-kort sa min lärare att jag skulle ta minst 5-6 lektioner till innan jag körde upp. jag sket i vad han sa och klarade allt på första försöket.

När jag tog bilkortet körde jag 6 lektioner, läraren sa att jag skulle ta minst 30 lektioner till. Det sket jag i och klarade allt på första försöket utan anmärkning.

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
Re: Det beror....

-esser- skrev:
Det beror ju helt på.... jag har uppkörning i slutet på juni typ och började i mars...

börjar du nu kommer du inte hinna innan sommar uppehållet!!! det tar tid med hur långt tid då får vänta på uppkörningen...

vadå sommaruppehåll?

FarstaStrandMannen

Back on track
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Honda CR 250
fan supralemon.... har precis bokat dubbellektioner istället för vanliga... dvs 10 st som går på 6000 spänn :(
men du körde privat då oxå eller?

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
SupraLemon skrev:
Det är ju bara skitsnack från körskolan, just för att tjäna mer pengar.

När jag tog mc-kort sa min lärare att jag skulle ta minst 5-6 lektioner till innan jag körde upp. jag sket i vad han sa och klarade allt på första försöket.

När jag tog bilkortet körde jag 6 lektioner, läraren sa att jag skulle ta minst 30 lektioner till. Det sket jag i och klarade allt på första försöket utan anmärkning.

Det är ju klart... dom vill ju tjäna pengar...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning