Hur långt kan jag köra med cross utan kolvbyte?

ModiN

Fully!
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
KTM 625 SMC -06 inkl. Akra slip-on
Tja

Ja, helt enkelt som rubriken visar. Hur långt kan jag köra med en cross(Suzuki RM 125 -99) utan att behöva byta kolv? :va

tack på förhand

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Tjao det beror helt på körningen. Man brukar säga att eliter byter var 20e timma, och motionsåkare var 30e timma.

ModiN

Fully!
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
KTM 625 SMC -06 inkl. Akra slip-on
ok, tack... men jag kommer mest att köra i skog och liknande! inte så mkt på bana! så typ 30e timme då!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
ModiN skrev:
ok, tack... men jag kommer mest att köra i skog och liknande! inte så mkt på bana! så typ 30e timme då!

Beror på vad det är för skog, men i skog brukar man inte varva så jättemkt :)

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gott och blandat
friction skrev:
tills det rasar?? :rolleyes: :D

kunde inte låta bli... :banana
Tyvärr så är det ju så motionsåkarna brukar köra. Men affärerna blir ju ofta glada, eftersom det brukar gå åt betydligt fler och dyrare delar då. :D
cRoC: Jag skulle snarare påstå att tävlingsåkarna byter runt var 10:e timma. Vissa som kör trimmade hojar får byta ännu oftare än så...

Vsundelin

åka hoj =)
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
ingen alls för tillfället..
hmm... någonstans runt 30h, jag körde dock på samma kolv hela sommaren =), gick fin fint, och kompet var inom gränserna nu när jag kollade efter sommaren på kall motor dessutom. Grejjerna håller jäkligt bra om man sköter om dom bra och ger dom mycke kärlek ! =)

hojjen är en Kx 125 ´98 för de som undrade..

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Vsundelin skrev:
hmm... någonstans runt 30h, jag körde dock på samma kolv hela sommaren =), gick fin fint, och kompet var inom gränserna nu när jag kollade efter sommaren på kall motor dessutom. Grejjerna håller jäkligt bra om man sköter om dom bra och ger dom mycke kärlek ! =)

hojjen är en Kx 125 ´98 för de som undrade..

Så du menar att du gav din motor mkt kärlek när du inte bytte kolv på hela sommaren? :D

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Byter man inte kolv i tid kan man få byta kolv, cylinder och vev. Varken smart eller ekonomiskt att slarva med kolvbyten.

Vsundelin

åka hoj =)
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
ingen alls för tillfället..
den höll hela sommaren, jag kollade ju givetvis efter hur mycket slitage det var på den emellanåt... och kompet låg inom tillåtna gränser, men de e första gången jag kör en hel sommar med en kolv, annars brukar det väl gå en 5-6 stycken !

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...