Hur långt sträcker sig Rossis lojalitet och tålamod med Yamaha?

Vad kör Rossi 2009?

• Antal röstningar
    0

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Aprilia.
Att byta till Ducati bevisar väl inget för honom? Han skulle tagit den chansen tidigare. Tänk vad stort i hans hemland (nåja, han betalar sin skatt till Drottningen men ändå) om en italienare gett Ducati dess första VM-titlar.

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Går det inte bra under 2008, dvs seger, tror jag han lägger ner till 2009. Motivationen skulle i så fall tryta, han börjar med rally istället och blir en framgångsrik Dakar-rallyförare. Han är för gammal för att göra bra ifrån sig i WRC.

sandstream

Guest
Jag har spått i min alltid lika dimmiga spåkula och så här blir det.

Rossi kämpar på med Yamaha under 2008 och ser Stoner vinna titeln en gång till med Melandri på andra plats. Rossi blir trea.

Stoner vill ha en ny utmaning inför 2009 och skriver på för Yamaha. Rossi skriver på för Ducati.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Grinige är väl att ta i?
Inte alls. Relativt tidigare iaf. I år har det väl varit fler negativa uttalanden ifrån Vale än tidigare tillsammans? Ifjor under de motgångarna då grinade han inte så här.

I år har det varit fel på hojen och Yamahas arbete i japan, fel på däcken och Michelins arbete, fel på reglerna, fel på nya team-kamraten för nästa år.

Nej, jag har inte träffat honom - det kan vara en media-fluga så klart.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Jag gillar den gamle Rossi bättre :) Spjuvern som kunde göra allt, istället för den grinige som ska ha medvind och solsken för att trivas.

Vaddå grinig och medvind och solsken??

Han vill väl bara ha en konkurrenskraftig hoj. Och han om någon ska väl för fan ha rätt till en. Trots allt så körde han ju hem titeln till yamaha vilket förmodligen INTE hade varit möjligt med någon annan förare.

Och det är klart att han känner sig frustrerad nu när Stoner och Ducati har ett koncept som är vinnande.

Han ger ju lixom inte upp som Hoffman...där kan man snacka om grinig. Bara för att han vet att han inte har en chans. Men Rossi VET.!!

Och vem tycker att mästerskapet var särskilt spännande i år. Inte jag i alla fall. Visst...jag är jävig...men ändå. :tomten

//MadforRossi

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Vilken amatör till tråd skapare som inte har lagt till aprilia i pollen :huvet :pannkyss

Aprilia V4 vill rossi köra så klart :tummenupp

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag har spått i min alltid lika dimmiga spåkula och så här blir det.

Rossi kämpar på med Yamaha under 2008 och ser Stoner vinna titeln en gång till med Melandri på andra plats. Rossi blir trea.

Stoner vill ha en ny utmaning inför 2009 och skriver på för Yamaha. Rossi skriver på för Ducati.
Stoner förlängde väl med två eller tre år nyligen?

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Vaddå grinig och medvind och solsken??

Han vill väl bara ha en konkurrenskraftig hoj. Och han om någon ska väl för fan ha rätt till en. Trots allt så körde han ju hem titeln till yamaha vilket förmodligen INTE hade varit möjligt med någon annan förare.
Sist jag kollade var Rossi runner-up i tabellen, ligger man tvåa så är man konkurrenskraftig, han har slagit alla i år - även årets dominant. Jag kan tycka att de (Rossi/Yamaha/Michelin) är konkurrenskraftiga, men Stoner/Ducati/Bridgestone regerar!

Det är väl också känt att Rossi tvingade Yamaha att mångdubbla sin insats för M1:an innan han skrev på - förmodligen inte heller det möjligt med någon annan förare...
Kan man tänka sig att han inte kräver medvind och solsken utan gör som 2004, biter ihop och jobbar sig tillbaka tillsammans med de som gett honom så många segrar tidigare? De kan inte rimligen ha tappat så mycket på bara ett år att det inte kan jobbas ikapp med tanke på den 15-åriga dominansen.

homerone

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 390

World Championship leader Casey Stoner has renewed his agreement with the Borgo Panigale-based factory for the 2008 and 2009 seasons, with an option for the 2010 championship. 24-year old Italian Melandri will join the Australian with a two-year contract.

sandstream

Guest
I min spåkula kunde man tydligt se att det började skära sig mellan Casey och Ducati halvvägs in på säsongen 2008. Stoner var upprörd över att Melandri fick mer pasta till lunch och att han också ville ha en rosa skjorta. Yamaha lovade att förse honom med så mycket pasta han orkade äta (och ett tandlöst får) och en rosa hoj. Han bröt kontraktet och började köra för Yamaha 2009.

Fler frågor?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...