Dom som har både bil, mc, kepa och tischa av samma märke är fanatiker. Typ BMW, Honda och Suzuki.
Verkligen. Eller alla GS-åkare i BMW-klubben som sitter på Facebook och ser ner på alla som inte använder klubbförsäkringen.
Jag förstår de som är märkestrogna pga bra erfarenheter med märket, tillgång till bra service lokalt, osv. Fanboys är något helt annat - lite som överåriga fotbollshuliganer som tror man måste ha en GS med 50L väskor och extraljus för lastbilsbruk för att köra 20 minuter grusväg per år...
Snacka om att de ser ned på en när man kör en av BMW’s sportiga hojar. Hade på mig en Kawa-buff från -00 när jag rullade in på en s1000rr förra sommaren. Givetvis skulle det kommenteras...
Bara BMW’s skinn, textil, stövlar, hjälmar, underkläder, och tillbehör som passar dessa innerstadspendlare. Schuberth har på något vis lyckats nästla sig in som godkänt märke. Troligen pga högt pris och tyska rötter...
De har lyckats bygga upp den profilen globalt - var likadant i Japan, USA.
Varför köper man då en BMW kan man undra...? Tja, en av landets absolut bästa handlare (Alternativ1 MC i Kalmar) säljer BMW och KTM. Hade de sålt Ducati hade jag köpt en 939:a istället.
Så, rådet till tillverkare; håll er med bra handlare (inkl service) så finns det marknad att plocka.