Hur många besökare på SM/So?

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Olika för olika tävlingar, både på SO och SM.. En del är ju kombinerade so/sm..
Men skulle gissa att det kommer flest besökare på bikeweek i karlskoga.
Men allt från några få hundra, till ett par tusen..

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nu är inte siffrorna så dåliga som många tror PÅ DE STORA TÄVLINGARNA. Ett par-tre tusen i betalande publik inträffar emellanåt och det är inte dåligt.

Att det framstår som pinsamt lite gentemot exempelvis STCC/Veidecs 15-20 tusen är till viss del en bluff. Deras enorma siffror kommer sig till viss del av att de räknar ALLA innanför stänglsen en tävlingsdag förare, funkisar, personal, publik ....ALLA. Betalande i grindarna är en helt annan femma.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Chrille skrev:
Nu är inte siffrorna så dåliga som många tror PÅ DE STORA TÄVLINGARNA. Ett par-tre tusen i betalande publik inträffar emellanåt och det är inte dåligt.

Att det framstår som pinsamt lite gentemot exempelvis STCC/Veidecs 15-20 tusen är till viss del en bluff. Deras enorma siffror kommer sig till viss del av att de räknar ALLA innanför stänglsen en tävlingsdag förare, funkisar, personal, publik ....ALLA. Betalande i grindarna är en helt annan femma.

Och att det är väldigt många gratisbiljetter. På ett STCC är det c:a 3000 betalande i publiken. Resten är sponsbiljetter osv.
Men, det är egentligen skitsamma, bara det kommer mycket folk, sponsorbiljetterna är där för att sponsorerna betalat delar av evenemanget på ett eller annat sätt ändå.

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Anledning varför jag frågar är att. Jag var nere hos min block chef i dag, gubben har hand om all sponsring från bruket till viss del hela Billerud tror jag. I alla fall så var jag där och bad på minna små knän i hans stora kontor (svetten rann och jag skakade). Det blev väl varken bu eller bä men han vill ha någon form av redogörelse vad jag ska styra med i sommar. Skulle ju va bra och kunna ge några siffror på hur mycket folk som är där.

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
ecce skrev:
Anledning varför jag frågar är att. Jag var nere hos min block chef i dag, gubben har hand om all sponsring från bruket till viss del hela Billerud tror jag. I alla fall så var jag där och bad på minna små knän i hans stora kontor (svetten rann och jag skakade). Det blev väl varken bu eller bä men han vill ha någon form av redogörelse vad jag ska styra med i sommar. Skulle ju va bra och kunna ge några siffror på hur mycket folk som är där.

kontakta mike luff och be om någon slags presentationsmatrial som han använder sen så har mc-spegeln på viasat någonstans mellan 50000-100000 tittare när dom sänder från so

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Tackar hur får jag tag på honom? Nu är det ju så (kanske inte framkom) men jag ska köra R600.Kan inte tänka mig att det sänds i tv eller :va

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
moto-gg skrev:
kontakta mike luff och be om någon slags presentationsmatrial som han använder sen så har mc-spegeln på viasat någonstans mellan 50000-100000 tittare när dom sänder från so

Är det klart nu att so ska tv-sändas eller är jag helt ute och cyklar nu? :va

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
MrGooFy skrev:
Är det klart nu att so ska tv-sändas eller är jag helt ute och cyklar nu? :va

Att det blir någon sorts sändningar är väl klart. Men exakt hur sändningarna kommer bli är inte klart.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
ecce skrev:
Tänkte väll det nu slapp jag sätta groggen i halsen. Men hur får jag tag på Micke?

Ring till karlskoga mf, tror Tony skulle kunna svara lika väl som Mike.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...