Hur många gånger har du blivit av med körkortet?

Hur många gånger har ditt körkort dragits in?

• Antal röstningar
    0

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Tecknade ny bilförsäkring nyligen och blev påmind om gamla synder. Var de så många?! Mindes de på ett nostalgiskt eftersinnande sätt. "Det var den gången när...", "Just det, den där Volvo 480 Turbon..." och "Ja, just det vilken otur jag hade den gången...". Och att jag faktiskt har lyckats få ett amerikanskt körkortet indraget i USA - utan att köra för fort. Hur erfaren är du?

Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Varför inte alternativ "Aldrig"?

Å andra sidan är det ju inte det som tillfrågas.

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Så länge du inte fått ta om ditt körkort så ska försäkringsbolaget räkna från datumet när du tog körkort!

Själv har jag varit utan kort fyra gånger.
Fyra sommrar i rad. :mad:
Dömd till 8 månader utan kk som längst(ändrades senare till 6 månader)

Man kör lite lungnare när man saknar körkort men o andra sidan tappar man respekten för lagen när man straffas för dessa "brott".
Som tex 141 på sveriges finaste dubbelfiliga motorväg vid en lågtrafikerad tidpunkt. :va

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Nyteknik skrev:
2519300 Nästan 20% av forummedlemmarna kommer försöka köra ifrån polisen!

:tomten

Jo, riskerar man 5500kr i böter(4000kr fortkörning, 1500kr miniskylt) så gör nog många bedömningen att det är värt ett försök.

Samma för mig.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Beror ju på läget. ligger man i 120 på 70 väg med skog på sidan så stannar jag fan inte gärna utan tar en skogsutflykt (för moraltanten: 120 på bogesund är ju inte direkt ovanligt) Skulle jag kört sporthoj eller på motorväg så hade jag stannat eftersom man inte kan va specielt olaglig på motorvägen med 125:a :hihi

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Ny till våren
burner skrev:
2519308 Jo, riskerar man 5500kr i böter(4000kr fortkörning, 1500kr miniskylt) så gör nog många bedömningen att det är värt ett försök.

Samma för mig.

Varför? Du har ju själv valt att begå ett brott, kan du sen inte stå för det?

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ten-0 skrev:
2519343 Varför? Du har ju själv valt att begå ett brott, kan du sen inte stå för det?
Är ju bara ännu ett brott - har man redan börjat så är det lika bra att fortsätta eller hur ? ;)

Körkortsindragning är förresten inget straff har jag hört - bara en administrativ åtgärd :rolleyes:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
TomK skrev:
2519405 Är ju bara ännu ett brott - har man redan börjat så är det lika bra att fortsätta eller hur ? ;)

Körkortsindragning är förresten inget straff har jag hört - bara en administrativ åtgärd :rolleyes:
Har också för mig det för det räknas inte som att du har blivigt straffad.

akerstrom

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Ingen
Ten-0 skrev:
2519343 Varför? Du har ju själv valt att begå ett brott, kan du sen inte stå för det?

Hmm, ja dem flesta som "väljer" att begå ett brott brukar väl inte gå till polisen det första dem gör. Om du råkar köra 120 på 70 vägen så rapporterar du in det till polisen det första du gör, ifall dem inte skulle klocka dig?

Kan man slippa undan att böta bort halva sin månadslön så provar man väl det alternativet? Fast oftast är det ju förnuftigast att stanna.

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
4ggr. 3ggr med bil, 1 gång med mc:n ...tänkte för mig själv att: vad slöa dom var den här gången då!! Helt plötsligt så var jag inboxad:)

Last edited:

Japps

Våga? Vad ska man våga???
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
GSX-R 750
Aldrig, men skulle det bli så, så försöker jag lätt att dra i från snuten... sen om man hittar nånstans att gömma sig är en annan sak :va

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
hållundan skrev:
2518511 Varför inte alternativ "Aldrig"?

Å andra sidan är det ju inte det som tillfrågas.
Håller med. Har kört hoj i 10 år själv utan anmärkning.

Nu kryssar jag i alternativet "1 gång" för att få se pollresultatet, så att ni vet :tomten

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Ny till våren
akerstrom skrev:
2519786Om du råkar köra 120 på 70 vägen så rapporterar du in det till polisen det första du gör, ifall dem inte skulle klocka dig?

Kan man slippa undan att böta bort halva sin månadslön så provar man väl det alternativet? Fast oftast är det ju förnuftigast att stanna.

Det står ingenstans att någon skulle ange sig själv. Utan frågan var om man skulle sticka ifrån Polisen. Har jag nu valt att ligga i 90km/h på en 70km/h väg så får jag väl för fan stå för det. Skulle aldrig i hela mitt liv försöka smita undan och kanske köra ihjäl någon oskyldig på vägen.

Det är inte värt det för fickpengar. Fast sånna moppefucko som du tycker väl det är ballt att skryta med det på Lunarstorm efteråt.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Ten-0 skrev:
Det var ovanligt korkat frågat. För det första är en fortkörning inte ett brott utan en förseelse. Eller möjligen något ännu lindrigare. För det andra ligger det i sakens natur att man inte vill stå för något som man medvetet har gjort på fel sida om lagens råmärke.

Dessutom: din avatar ser ut att vara skäl för banning, din :tomten.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...