Hur många har köpt / måste betala mer än vad ni har råd?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
ARgh! Går inte ihop denna månaden i ekonomin.

Vad brukar ni göra för att ändå lyckas till slut betala?
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Sluta äta. Snylta lite käk hos polare. Sälja prylar. Sälja fonder. Sälja aktier. Sova.

Tja, på nåt sätt löser det sig alltid, frågan är hur det går till, egentligen.
 

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Strömstad
Hoj
...
Köpte precis nya mcbyxor, fick priotera bort mat fram till 25e :D
Lär iaf inte bli nåt spektakulärare än makaroner.

Men jag är väldigt nöjd med byxorna! :yoparty
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Swedie skrev:
ARgh! Går inte ihop denna månaden i ekonomin.

Vad brukar ni göra för att ändå lyckas till slut betala?

Tja, om jag hade varit i den situationen sa hade jag startat ett sant dar internet-forum dar manniskor med likartade intressen kunde traffas och prata om sant de gillar. Motorcyklar, tex.

Sedan nar siten har en 15000 medlemmar eller sa och runt halften av dom har den som startsida, bade hemma och pa jobbet och beroendet for langesedan passerat all rim och reson sa lagger jag upp en ny startsida med en arsavgift pa 5kr for alla som vill ha fortsatt behorighet.

Men det ar ju jag det.... :tungan

Allvarligt: Lagger du in ditt kontonummer har sa skickar jag over en korv med mos. Det kan du va vard idag nar solen skiner...
 
Last edited:

crall_b

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2005
Ort
kungsbacka
Hoj
DM Brutale -04
Swedie skrev:
Svårt att fixa nuförtiden faktiskt.


:D Beror nog på vilket yrke man har, Jag är elektriker/larminstallatör/teletekniker och jag blir nog frågad nästan varje dag om jag kanske är intreserad av lite extra pengar.........Mitt svar brukar vara Nej tack! jag vill inte ta med mig jobbet hem. Uppskattar min lediga tid mer än dom extra pengarna faktist. Har inga bra råd hur man skall lösa pengafrågan då jag lever över mina tillgångar jämt :död . Man kan iofs ringa och be om uppskov på räkningarna på typ en månad eller två, brukar aldrig vara nått problem. Makaroner är gott dessutom :tummenupp
Mvh Crall
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Det har hänt ett fåtal gånger att jag har fått lösa in lite på nån av fonderna för att kunna betala nåt jag annars inte hade haft råd med. MEN jag har lärt mig att börja slösa den sista veckan i månaden, på så vis är det inte så lång tid man behöver vara utan. Nu har jag tex 4 dagar kvar till lön och allt är betalat och jag har mer än 2/3 kvar av förra månadens lön. Så nu kan jag börja slösa om jag vill, känns bättre så.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Dee_cati skrev:
Det har hänt ett fåtal gånger att jag har fått lösa in lite på nån av fonderna för att kunna betala nåt jag annars inte hade haft råd med. MEN jag har lärt mig att börja slösa den sista veckan i månaden, på så vis är det inte så lång tid man behöver vara utan. Nu har jag tex 4 dagar kvar till lön och allt är betalat och jag har mer än 2/3 kvar av förra månadens lön. Så nu kan jag börja slösa om jag vill, känns bättre så.

Men....men....men.... da ar man ju vuxen ju....?
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Lugn skrev:
Men....men....men.... da ar man ju vuxen ju....?

Näe, du kan kompensera det hela genom att slösa pengarna på totalt onödiga saker som porr/bil-tidningar, snus, glass, fet mat, stereoprylar, skit till bilen etc. Däremot om du köper fonder för alla pengarna du har över i slutet av månaden, då är det dags att du börjar kolla över din vardag för rätt som det är sitter du i skiten med en snorunge i knät och en fru som bara blir fetare och fetare.
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
Jag har alltid en liten buffert på 20,30 loppor :)
Då kan man gøra massa saker och spara i efterhand...
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
NoicE skrev:
Jag har alltid en liten buffert på 20,30 loppor :)
Då kan man gøra massa saker och spara i efterhand...

Samma har, fast min buffert ar nog lite storre. Man vet ju aldrig nar man vill kopa ny hoj....

Nu ska jag sluta forstora den har traden. Promissss
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Trixet är att dra in mer pengar än man gör av. Så ge hit en 50-lapp för tipset nu :D
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
jag är student, så lever jag alltid... så fort man ska köpa något så får man sluta roa sig en viss tid, beroende på vad det kostat... inget nytt med det...

fan, man e ju kung när man får en lön på 2000kr den 25e, sen studiebidraget på 950den sisste... :näsblod


EDIT: glömde säga att jag bor hemma... :rolleyes:
 

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Söderköping
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
Ett litet tips:

Köp aldrig något som du måste låna till!!! Jag har inga lån men mycket prylar, och en DJÄVLA MASSA pengar.

Swedie: Vill du låna??

MVH Martin
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top