R-1000
Live for nothing or die for something
Jag funderade på en sak. Nämligen hur många registrerade medlemmar finns det här på sporthoj.
Tacksam för svar.
Tacksam för svar.
Det finns det säkert men inget som jag kan ta del av.Finns det någon statistik på hur många som är aktiva? Brukar ju vara runt 300- 600 inloggade samtidigt vid olika tider på dygnet. Sedan finns det säkert ett stort mörkertal som läser forumet utan att logga in eller ens vara medlem.
Kännsligt ämne men, undrar hur många på sporthoj.com som verkligen kör sporthoj?
Vore kul att veta..
(sporthoj enl försäkringsbolag = hoj med kåpor, supersport)
1-5% ?
Kännsligt ämne men, undrar hur många på sporthoj.com som verkligen kör sporthoj?
Vore kul att veta..
(sporthoj enl försäkringsbolag = hoj med kåpor, supersport)
Det finns det säkert men inget som jag kan ta del av.
Om du vill veta dagsläget, starta en poll vetja!
Jag skulle bli lite lätt förvånad om den riktiga siffran når upp till hälften av det, dvs på antal någorlunda aktiva medlemmar. Massvis av konton har inte haft någon inloggad på flera år. En tredjedel eller kanske bara en fjärdedel gissar jag blir kvar om man lägger ett filter på inloggade i år. Om inte färre.Nu ere 57073
Du ser det längst ner på forumsidan.
Nä.alla svarar ju inte på pollerna så e inte 100%
Håller med du.Jag skulle bli lite lätt förvånad om den riktiga siffran når upp till hälften av det, dvs på antal någorlunda aktiva medlemmar. Massvis av konton har inte haft någon inloggad på flera år. En tredjedel eller kanske bara en fjärdedel gissar jag blir kvar om man lägger ett filter på inloggade i år. Om inte färre.
Sen kan det vara massor av besökare som inte är registrerade, men de är ju inte medlemmar.
57 072
I min värld så är man medlem när man reggat sig, aktiv eller passiv.Vad är kriteriet för att man ska räknas som medlem? Jag har funderat på det sedan jag märkt att en del medlemmar inte varit aktiva på typ 8 år, och att en del har avlidit. Räcker det med att regga sig, och sedan är man medlem för evigt? Även om man dör? I andra sammanhang brukar man städas bort, om man inte är aktiv (t.ex. medlemsavgift)
Om man nu inte som spökgösta uttryckligen säger upp sitt medlemsskap, och blir bortplockad. Men då kan man ju alltid komma tillbaka som någon annan...
Nästa fundering: Hur många medlemmar kan en person vara? Räknas både PeterNorth och Över?
Så om jag blir lite filosofisk: Vad ÄR egentligen en medlem? Det finns ingen gräns för hur ointresserad man kan vara. En person kan vara flera. Man behöver inte ens vara levande...
Comprende?
Sporthoj är inte som andra forumOui!
Liten fundering: I ett annat forum byter de ut användartiteln till R.I.P. för att markera att medlemmen är avliden. Nicket är kvar, och alla inläggen.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|