Hur många medlemmar?

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Jag funderade på en sak. Nämligen hur många registrerade medlemmar finns det här på sporthoj.
Tacksam för svar.

sportbike

Guest
Nu ere 57073 :)

Du ser det längst ner på forumsidan.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Finns det någon statistik på hur många som är aktiva? Brukar ju vara runt 300- 600 inloggade samtidigt vid olika tider på dygnet. Sedan finns det säkert ett stort mörkertal som läser forumet utan att logga in eller ens vara medlem.

sportbike

Guest
Finns det någon statistik på hur många som är aktiva? Brukar ju vara runt 300- 600 inloggade samtidigt vid olika tider på dygnet. Sedan finns det säkert ett stort mörkertal som läser forumet utan att logga in eller ens vara medlem.
Det finns det säkert men inget som jag kan ta del av.

Hudik

Guest
Kännsligt ämne men, undrar hur många på sporthoj.com som verkligen kör sporthoj?
Vore kul att veta..

(sporthoj enl försäkringsbolag = hoj med kåpor, supersport)

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Kännsligt ämne men, undrar hur många på sporthoj.com som verkligen kör sporthoj?
Vore kul att veta..

1-5% ?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Vore kul att veta..

Det har gjorts pollar om det, resultatet brukar (vad jag minns) visa att det är en majoritet som kör plastgris.
Om du vill veta dagsläget, starta en poll vetja!

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Det finns det säkert men inget som jag kan ta del av.

Vore rätt intressant att veta. Men det är säkert sådant som man presenterar för annonsörerna om inte annat, så någon form av sammanställning finns mest troligt, precis som du säger.

Angående Sporthojsfrågan gissar jag att de var i majoritet förr om åren, men sedan dess har mc-försäljningen av sporthojar dykt kraftigt. Det skulle absolut inte förvåna mig om en korrekt sammanställning ser annorlunda ut idag.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Nu ere 57073 :)

Du ser det längst ner på forumsidan.
Jag skulle bli lite lätt förvånad om den riktiga siffran når upp till hälften av det, dvs på antal någorlunda aktiva medlemmar. Massvis av konton har inte haft någon inloggad på flera år. En tredjedel eller kanske bara en fjärdedel gissar jag blir kvar om man lägger ett filter på inloggade i år. Om inte färre.

Sen kan det vara massor av besökare som inte är registrerade, men de är ju inte medlemmar.

Last edited:

sportbike

Guest
Jag skulle bli lite lätt förvånad om den riktiga siffran når upp till hälften av det, dvs på antal någorlunda aktiva medlemmar. Massvis av konton har inte haft någon inloggad på flera år. En tredjedel eller kanske bara en fjärdedel gissar jag blir kvar om man lägger ett filter på inloggade i år. Om inte färre.

Sen kan det vara massor av besökare som inte är registrerade, men de är ju inte medlemmar.
Håller med du.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS

Vad är kriteriet för att man ska räknas som medlem? Jag har funderat på det sedan jag märkt att en del medlemmar inte varit aktiva på typ 8 år, och att en del har avlidit. Räcker det med att regga sig, och sedan är man medlem för evigt? Även om man dör? :va I andra sammanhang brukar man städas bort, om man inte är aktiv (t.ex. medlemsavgift)

Om man nu inte som spökgösta uttryckligen säger upp sitt medlemsskap, och blir bortplockad. Men då kan man ju alltid komma tillbaka som någon annan... :tummenupp

Nästa fundering: Hur många medlemmar kan en person vara? Räknas både PeterNorth och Över? :confused:

Så om jag blir lite filosofisk: Vad ÄR egentligen en medlem? Det finns ingen gräns för hur ointresserad man kan vara. En person kan vara flera. Man behöver inte ens vara levande... :brinnerup

sportbike

Guest
Vad är kriteriet för att man ska räknas som medlem? Jag har funderat på det sedan jag märkt att en del medlemmar inte varit aktiva på typ 8 år, och att en del har avlidit. Räcker det med att regga sig, och sedan är man medlem för evigt? Även om man dör? :va I andra sammanhang brukar man städas bort, om man inte är aktiv (t.ex. medlemsavgift)

Om man nu inte som spökgösta uttryckligen säger upp sitt medlemsskap, och blir bortplockad. Men då kan man ju alltid komma tillbaka som någon annan... :tummenupp

Nästa fundering: Hur många medlemmar kan en person vara? Räknas både PeterNorth och Över? :confused:

Så om jag blir lite filosofisk: Vad ÄR egentligen en medlem? Det finns ingen gräns för hur ointresserad man kan vara. En person kan vara flera. Man behöver inte ens vara levande... :brinnerup
I min värld så är man medlem när man reggat sig, aktiv eller passiv.
De medlemmar vi mist är för alltid medlemmar tills anhöriga önskar annat.
Spökfrasse lämnade skeppet av egen fri vilja, PeterNorth är bara PeterNorth, Över är över som medlem.
Comprende?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...